Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
В початковій школі поняття „колір” формується з 1 класу. Колір як категорія є однією із навчальних проблем, яка опановується під час навчання образотворчого мистецтва у початкових класах. Діти виражають своє емоційно-естетичне сприйняття світу, ставлення до оточуючого в кольорі.
Головні напрямки роботи за навчальною проблемою „колір” визначаються в програмі „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів такими аспектами:
1. Розвиток кольорочутливості ока, уміння бачити багатство кольору в навколишньому світі, здатності до розпізнавання колірних станів середовища. Подолання стереотипних уявлень про колір, формування в учнів художньо-естетичного ставлення до навколишньої дійсності, потреби насолоджуватися красою природи і творами мистецтва, в практичній роботі вміння передавати різноманіття і виразність кольору в малюнках, пов'язаних із відображенням явищ навколишньої дійсності.
2. Формування відчуття декоративної виразності кольору, що передбачає:
а) розуміння умовності декоративності кольору;
б) розуміння гармонії кольорових сполучень;
в) у власних творчих роботах - вміння використати колір з декоративною метою і за законами гармонії кольорів.
3. Усвідомлення учнями виражальних можливостей кольору і розвиток в них вміння використовувати колір для передавання своїх емоцій, певного стану, настрою в різних видах художньої діяльності.
4. Засвоєння основ кольорознавства; формування практичних умінь і технічних навичок роботи з різними живописними матеріалами.
Дані напрями реалізуються впродовж усього періоду навчання; під час виконання завдань із урахуванням віку учнів кожного класу. Отже, поняття „колір” є важливим і провідним у навчанні дітей образотворчого мистецтва. Аналізуючи програму „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів можемо визначити обсяг знань, умінь і навичок з навчальної проблеми „колір".
3. Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „колір”
Таблиця 3
Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „колір”
1 клас | 2 клас | 3 клас | 4 клас |
учні | мають | отримати | знання |
назви трьох основних і похідних від них кольорів, їх відтінки; назви світлих і темних відтінків типу „світло-зелений”, „темно-синій” | -назви основних та похідних кольорів, їх відтінки; -найістотніші ознаки живопису як різновиду образотворчого мистецтва; -про зміни кольору природи у різні пори року, доби; -колір – засіб створення художнього образу | -основні ознаки живописних творів; -матеріали живопису та знаряддя праці художника-живописця; -найпростіші закономірності спектра та колірного кола; -порядок розташування споріднених кольорів у колірному колі; -приклади контрасних кольорів протилежно розташованих на спектрі | -про систематизацію та характеристики кольорів (хроматичні та ахроматичні); -про асоціативні характеристики кольору (веселі, ніжні, сумні); -назви додаткових (доповняльних) кольорів у колірному колі; -про просторові можливості кольору; -технічні прийоми роботи гуашшю і аквареллю |
учні | повинні | практично | вміти |
-утворювати похідні кольори або відтінки шляхом змішування фарб на палітрі; -утворювати похідні кольори змішуванням основних на палітрі; -одержувати світлі та темні відтінки кольорів шляхом додавання білого або чорного кольору; утворювати „теплі” і „холодні” кольори; працювати одразу фарбами баз попереднього контуру; -спостерігати і називати різноманітні кольори у творах мистецтва, звичайному забарвленні предметів, деяких природних явищах та виражати своє емоційно-ціннісне ставлення, використовуючи художні терміни і поняття | -отримувати похідні кольори та відтінки додаванням білої та чорної фарб та спектральних кольорів; -працювати одразу фарбами та восковими крейдами; -отримувати шляхом змішування фарб на палітрі складні кольори („жовтувато-коричневий”, „зеленувато-блакитний”); -виконувати роботи з обмеженням кольорів на палітрі (в „теплих” або „холодних” кольорах); -спостерігати розмаїття кольорів і відтінків у природі і уникати використання так званих „відкритих” кольорів (колір-фарба) у власній образотворчості | -користуватися палітрою, утворювати відтінки кольорів шляхом змішування фарб; -розрізняти кольори за світлотою та тепло-холодністю; -отримувати різні відтінки однієї і тієї групи кольорів(синьої, червоної) -виконувати роботи у різних живописних техніках (акварель „по-вогкому”, монотипія, пастель); -розрізняти поняття „кольоровий” та „колірний”, вміти розташовувати кольори відповідно до послідовності у колірному колі | -у роботі фарбами застосовувати різні прийоми роботи з пензлями; змінювати консистенцію фарб; -у роботі акварельними фарбами вливати колір в колір, працювати по вогкій основі, без контуру; -передавати стан та колір води за допомогою відтінків складного кольору; -передавати стан водяної поверхні за допомогою зміни консистенції фарби та різних за характером мазків, технічних прийомів; -на підставі усвідомлених спостережень створювати довільні монохромні та поліхромні колірні композиції відповідні до певного емоційного стану; -використовувати колір з декоративною метою |
учням | необхідно | мати | уявлення |
-про веселку та інші наочні приклади існування кольору в природі; -про виражально-емоційні можливості кольору (веселі, сумні, тривожні кольори) | -про передачу кольором зміни забарвлення довкілля, певного стану і настрою природи(веселий, сумний, тривожний, прозорий, спокійний); -явище колірного конрасту як засіб виділення головного у композиції | -про особливості роботи акварельними фарбами, „по вогкій основі”; -про взаємозв’язок джерела світла, освітлення та кольору; -про колорит та його художньо-образні можливості | -колорит у картині (гаму кольорів); -про світловий та колірний контрасти; -про сенсорні еталони та різницю між монохромними (одноколірними) та поліхромними (багатоколірними) композиціями |
Дата публикования: 2015-01-10; Прочитано: 2026 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!