Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Алексеева В.В. Что такое искусство? О том, как изображают мир живописец, график, скульптор. (Альбом для детей) /В.В.Алексеева. -М., 1991. -236 с.
Алехин А.Д. Изобразительное искусство: Художник. Педагог. Школа /А.Д.Алехин. -М., 1984. -160 с.пр
Глинская И.П. Изобразительное искусство. Методика обучения в 1-3 классах /И.П.Глинская. - К., 1978. -111 с.
Кириченко М.А. Основи образотворчої грамоти /М.А.Кириченко. –К.: Вища школа, 2001. -165 с.
Любарська Л. М. Образотворче мистецтво: Підручник для 3 класу /Л. М. Любарська. -К.: Форум, 2004. - 112 с.: іл.
Любарська Л. М. Образотворче мистецтво: Підручник для 4 класу /Л. М. Любарська. - К.: Форум, 2004. - 160 с.: іл.
Любарська Л. М. Образотворче мистецтво: Підручник для 2 класу /Л. М. Любарська. - К.: Форум, 2004. - 128 с.: іл.
Любарська Л. М. Образотворче мистецтво. 1 клас: підручник /Л. М. Любарська, М. І. Резниченко. - К.: Наш час, 2007. - 120 с.: кольор. іл.
Образотворче мистецтво. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів України. 1-4 класи. –Тернопіль, Навчальна книга - Богдан, 2003. -51 с.
Трач С.К. Образотворче мистецтво. 1 клас: Альбом-посібник /Трач С.К.-Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2002. -64 с.:іл.
Трач С.К. Образотворче мистецтво. 2 клас: Альбом-посібник /Трач С.К.-Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. -64 с.:іл.
Трач С.К. Образотворче мистецтво. 3 клас: Альбом-посібник /Трач С.К.-Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. -64 с.:іл.
Трач С.К. Образотворче мистецтво. 4 клас: Альбом-посібник /Трач С.К.-Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. -64 с.:іл.
Шорохов Е.В. Методика преподавания композиции на уроках изобразительного искусства в школе /Е.В.Шорохов. -М., 1977. -112 с.
Шорохов Е.В. Тематическое рисование в школе /Е.В.Шорохов. -М., 1975. - 175 с.
Ключові слова: композиція, смисловий композиційний центр, ілюстрація, ескіз, стилізація, симетрія, ритм, статика, динаміка.
Головні напрями і завдання художньої діяльності з питання „композиції” у початковій школі
В початковій школі уявлення про „композицію” та навички композиційної діяльності формуються з 1 класу. „Композиція” як категорія є однією із навчальних проблем, яка опановується під час навчання образотворчого мистецтва у початкових класах. Головні напрямки роботи за навчальною проблемою „композиція” визначаються в програмі „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів такими аспектами:
1. Формування емоційно-смислового задуму композиції. Повинно здійснюватися в художньо-образному ключі з акцентуванням уваги на чуттєво-естетичному світові людини, предметів або подій; можна зробити припущення щодо їх настрою, характеру, взаємин тощо. Передбачається також формування свідомого ставлення до вибору елементів композиції, які „працюють” на створення образу. По суті це відповідь на запитання „що зображуватиметься, виражатиметься?”. Під час роботи з молодшими школярами слід враховувати їхню підвищену емоційну чутливість.
2. Втілення задуму художніми засобами. Являє собою структурно-пластичний (декоративний, зовнішній) бік композиції і засіб досягнення виразності смислової ідеї зображення. Передбачає опанування композиційних властивостей і засобів (єдність, співрозмірність, супідрядність, динамічний і статичний стани, ритм, симетрія і асиметрія, контраст і нюанс, масштаб і пропорції тощо). Це відповідь на запитання „як, якими засобами передати задумане?”. Конкретні завдання щодо засвоєння композиційних властивостей, засобів і понять з урахуванням віку учнів запропоновані в програмі.
У галузі „композиція” у молодших школярів повинні сформуватися певні знання, уміння і навички. Ці знання збагачуються з кожним роком. Відповідно до кожного класу у програмі подано певні вимоги.
Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „композиція”
Таблиця 1
Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „композиція”
1 клас | 2 клас | 3 клас | 4 клас |
учні | мають | отримати | знання |
-про різновиди композиції орнаментів (геометричного, рослинного, у смузі, у колі); -про ритм, симетрію як образотворчі поняття | -про поняття „статика”, „динаміка”, „пропорції”; -значення композиційних засобів і прийомів у передачі задуму автора; -значення терміну „композиція” та роль ескізу у створенні композиції; про вісь симетрії як засіб композиційної організації площини | ||
учні | повинні | практично | вміти |
-використовувати лінію межі зламу простору; -повністю заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення та рівномірного розташування зображуваних предметів; -розміщувати зображення предметів в межах площини землі; -повністю заповнювати аркуш зображенням | -повністю заповнювати зображенням площину аркуша; -повною мірою використовувати зображувальну повехню, узгоджувати з нею розмір зображення; -малювати крупно, уникаючи дрібності зображення, узгоджувати розмір зображення з розміром зображувальної площини | -передавати головне у композиції розміром, кольором та місцем розташування; -передавати динамічний стан природи у композиції; -ритмічно організовувати фризову орнаментальну композицію; -заповнювати усю площину аркуша (кольором тла, зображенням фігур та інших елементів композиції); -свідомо обирати положення аркуша (вертикальне чи горизонтальне) в залежності від характеру зображення; -узгоджувати зображення з форматом | -крупно зображувати головного персонажа композиції; -утворювати на елементарному рівні декоративну композицію у стилі петриківського розпису; -досягати рівноваги зображення в асиметричній композиції |
учням | необхідно | мати | уявлення |
-про необхідність свідомого вибору положення аркуша (горизонтальне, вертикальне) залежно від форми об’єкта зображення | -явище колірного контрасту як засіб виділення головного у композиції; -оптимальну послідовність виконання композиції художньо-творчого завдання | -про врівноваженість композиції, яка досягається шляхом рівномірного ритмічного розташування елементів на площині; -про стилізацію як шлях переробки реальних форм у декоративні; -декоративні ефекти поєднання великих та дрібних елементів у композиції | -про перетворення статичної композиції в динамічну; -особливості композиційної побудови творів майстрів петриківського розпису; |
Дата публикования: 2015-01-10; Прочитано: 1728 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!