За визначенням методика викладання української літератури – це:
| *педагогічно-літературознавча прикладна дисципліна
| психолого-педагогічна фундаментальна наука
| літературознавча фундаментальна наука
| галузь літературознавства
|
|
|
Методика викладання української літератури має
| *прикладний характер
| фундаментальний характер
| технічний характер
| езотеричний характер
|
|
|
Методика викладання української літератури призначена для використання
| В науково-дослідних інститутах
| В управлінських установах
| *В навчальних закладах
| В установах державного стандарту
|
|
|
Базовими для методичних досліджень є
| науково-дослідні інститути
| управлінські установи
| *навчальні заклади
| установи державного стандарту
|
|
|
Структурним складником методика викладання української літератури є
| *Історія методики викладання української літератури
| Теорія літератури
| Дидактика
| Лінгводидактика
|
|
|
Структурним складником методика викладання української літератури є
| *Практична методика: моделі викладання
| Компаративістика
| Теорія виховання
| Літературна критика
|
|
|
Методика викладання української літератури грунтується на
| Новітніх версіях тлумачення художнього тексту
| *Академічному аналізі тексту
| Гендерному прочитанні
| Структуральному аналізі
|
|
|
Предметом вивчення методики літератури є
| Художній текст
| Біографія письменника
| Твір мистецтва
| *Вивчення української літератури на уроках та в позакласній діяльності
|
|
|
Першою українською методикою викладання української літератури є книга
| *О.Дорошкевича «Українська література в школі»
| А.Машкіна «Методика літератури»
| Бугайко Т., Бугайка Ф. «Українська література в середній школі»
| Сторчака К. «Основи методики літератури»
|
|
|
На засадах теорії О.Потебні про індивідуальне тлумачення художнього тексту ґрунтувалась книга
| *О.Дорошкевича «Українська література в школі»
| А.Машкіна «Методика літератури»
| Бугайко Т., Бугайка Ф. «Українська література в середній школі»
| Сторчака К. «Основи методики літератури»
|
|
|
На репресивних засадах диктату сталінської ідеології ґрунтувалась книга
| О.Дорошкевича «Українська література в школі»
| *А.Машкіна «Методика літератури»
| Бугайко Т., Бугайка Ф. «Українська література в середній школі»
| Сторчака К. «Основи методики літератури»
|
|
|
У період шістдесятництва вийшла книга, яка наближала методику до сучасного літературознавства, зокрема жанрової теорії
| О.Дорошкевича «Українська література в школі»
| А.Машкіна «Методика літератури»
| Бугайко Т., Бугайка Ф. «Українська література в середній школі»
| *Сторчака К. «Основи методики літератури»
|
|
|
Увага до вивчення індивідуального стилю письменника та послідовності шкільного аналізу художнього твору виявилась у книзі
| О.Дорошкевича «Українська література в школі»
| А.Машкіна «Методика літератури»
| *Бугайко Т., Бугайка Ф. Українська література в середній школі
| Сторчака К. «Основи методики літератури»
|
|
|
У повоєнний час до здобуття Україною незалежності світ побачив такий курс методики
| О.Дорошкевича «Українська література в школі»
| А.Машкіна «Методика літератури»
| *О.Мазуркевич «Метод і творчість»
| Степанишин Б. «Викладання української літератури в школі»
|
|
|
Першою методикою в незалежній Україні стала книга, що вийшла 1995 р.
| Неділько В. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Пасічник Є. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| *Степанишин Б. «Викладання української літератури в школі»
| «Наукові основи методики літератури» за ред Н.Волошиної
|
|
|
Вплив науково-технічної революції та особливості факультативних занять висвітлено в книзі, що з’явилася 1978 р.
| *Неділько В. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Пасічник Є. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Степанишин Б. «Викладання української літератури в школі»
| «Наукові основи методики літератури» за ред Н.Волошиної
|
|
|
Системний курс методики літератури видатного вченого, що мав варіанти 1983 р. і 2000 р.
| Неділько В. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| *Пасічник Є. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Степанишин Б. «Викладання української літератури в школі»
| «Наукові основи методики літератури» за ред Н.Волошиної
|
|
|
У Інституті педагогіки Академії педагогічний наук України створено книгу
| Неділько В. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Пасічник Є. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Степанишин Б. «Викладання української літератури в школі»
| * «Наукові основи методики літератури» за ред Н.Волошиної
|
|
|
Книга Степанишина Б. «Викладання української літератури в школі»
| *Перша методика, що вийшла в незалежній Україні (1995 р.)
| Створена в Інституті педагогіки Академії педагогічний наук України (2002)
| Системний курс методики літератури видатного вченого, що мав варіанти 1983 р. і 2000 р.
| Про вплив науково-технічної революції та особливості факультативних занять (1978 р.)
|
|
|
Книга Неділька В. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Перша методика, що вийшла в незалежній Україні (1995 р.)
| Створена в Інституті педагогіки Академії педагогічний наук України (2002)
| Системний курс методики літератури видатного вченого, що мав варіанти 1983 р. і 2000 р.
| *Про вплив науково-технічної революції та особливості факультативних занять (1978 р.)
|
|
|
Книга Пасічника Є. «Методика викладання української літератури в середній школі»
| Перша методика, що вийшла в незалежній Україні (1995 р.)
| Створена в Інституті педагогіки Академії педагогічний наук України (2002)
| *Системний курс методики літератури видатного вченого, що мав варіанти 1983 р. і 2000 р.
| Про вплив науково-технічної революції та особливості факультативних занять (1978 р.)
|
|
|
Книга «Наукові основи методики літератури» за ред Н.Волошиної
| Перша методика, що вийшла в незалежній Україні (1995 р.)
| *Створена в Інституті педагогіки Академії педагогічний наук України (2002)
| Системний курс методики літератури видатного вченого, що мав варіанти 1983 р. і 2000 р.
| Про вплив науково-технічної революції та особливості факультативних занять (1978 р.)
|
|
|
Зразком прикладної методики є книга
| *Слоньовська О. «Конспекти уроків з української літератури для 11 класу: нове прочитання творів»
| Ситченко А. «Навчально-технологічна концепція літературного аналізу»
| Градовський А. «Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика»
| Жила С. «Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв’язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи»
|
|
|
Детальні алгоритми шкільного аналізу художнього твору розроблено у книзі
| Слоньовська О. «Конспекти уроків з української літератури для 11 класу: нове прочитання творів»
| *Ситченко А. «Навчально-технологічна концепція літературного аналізу»
| Градовський А. «Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика»
| Жила С. «Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв’язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи»
|
|
|
Наукові основи застосування наочності художнього характеру викладено у книзі
| Слоньовська О. «Конспекти уроків з української літератури для 11 класу: нове прочитання творів»
| Ситченко А. «Навчально-технологічна концепція літературного аналізу»
| Градовський А. «Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика»
| *Жила С. «Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв’язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи»
|
|
|
Наукові основи проведення в школі порівняльного аналізу творів української і зарубіжної літератур викладено у книзі
| Слоньовська О. «Конспекти уроків з української літератури для 11 класу: нове прочитання творів»
| Ситченко А. «Навчально-технологічна концепція літературного аналізу»
| *Градовський А. «Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика»
| Жила С. «Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв’язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи»
|
|
|
Книга Слоньовської О. «Конспекти уроків з української літератури для 11 класу: нове прочитання творів» містить
| Наукові основи проведення в школі порівняльного аналізу творів української і зарубіжної літератур викладено у книзі
| Наукові основи застосування наочності художнього характеру викладено у книзі
| Детальні алгоритми шкільного аналізу художнього твору розроблено у книзі
| *Зразок прикладної методики
|
|
|
Книга Ситченка А. «Навчально-технологічна концепція літературного аналізу» містить
| Наукові основи проведення в школі порівняльного аналізу творів української і зарубіжної літератур викладено у книзі
| Наукові основи застосування наочності художнього характеру викладено у книзі
| *Детальні алгоритми шкільного аналізу художнього твору розроблено у книзі
| Зразок прикладної методики
|
|
|
Книга Градовського А. «Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика» містить
| *Наукові основи проведення в школі порівняльного аналізу творів української і зарубіжної літератур викладено у книзі
| Наукові основи застосування наочності художнього характеру викладено у книзі
| Детальні алгоритми шкільного аналізу художнього твору розроблено у книзі
| Зразок прикладної методики
|
|
|
Книга Жили С. «Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв’язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи» містить
| Наукові основи проведення в школі порівняльного аналізу творів української і зарубіжної літератур викладено у книзі
| *Наукові основи застосування наочності художнього характеру викладено у книзі
| Детальні алгоритми шкільного аналізу художнього твору розроблено у книзі
| Зразок прикладної методики
|
|
|
Монографічні теми у програмі для старшої школи розташовуються у відповідності до такого чинника як
| Тематика і проблематика
| Твір письменника
| *Історичний період
| Теоретико-літературне поняття
|
|
|
Супровідним щодо вивчення певного художнього твору у шкільній програмі з літератури є
| Монографічна тема
| Твір письменника
| Історичний період
| *Теоретико-літературне поняття
|
|
|
Розбіжність позицій письменників, літературних героїв, науковців доцільно розглянути методом:
| бесіди
| твору
| унаочнення
| *дискусії
|
|
|
Конспекти уроків української літератури друкуються у фаховому журналі:
| *«Дивослово»
| «Вітчизна»
| «Всесвіт»
| «Березіль»
|
|
|
Опрацьовуємо літературно-критичну статтю у таких формах – зайве відмітити:
| конспект
| *есе
| тези
| план
|
|
|
Опрацювання літературно-критичної статті шляхом визначення етапів у перебігу роздумів науковця називається
| конспект
| есе
| *план
| тези
|
|
|
Опрацювання літературно-критичної статті шляхом стислого викладу її повного змісту називається
| *конспект
| есе
| план
| тези
|
|
|
Опрацювання літературно-критичної статті шляхом формулювання її провідних ідей називається
| конспект
| есе
| план
| *тези
|
|
|
Творчість Оксани Забужко доцільно викладати у контексті
| *кінця ХХ – початку ХХІ ст.
| шістдесятництва
| голодомору
| розстріляного відродження
|
|
|
Творчість Василя Симоненка доцільно викладати у контексті
| кінця ХХ – початку ХХІ ст.
| *шістдесятництва
| голодомору
| розстріляного відродження
|
|
|
Творчість Василя Барки доцільно викладати у контексті
| кінця ХХ – початку ХХІ ст.
| шістдесятництва
| *голодомору
| розстріляного відродження
|
|
|
Творчість Миколи Хвильового доцільно викладати у контексті
| кінця ХХ – початку ХХІ ст.
| шістдесятництва
| голодомору
| *розстріляного відродження
|
|
|
Зіставлення з шедевром українського кіномистецтва доцільно провести під час вивчення твору
| Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
| *М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
| В.Шевчука «Дім на горі»
| Ю.Яновського «Вершники»
|
|
|
Елементи міфологічної критики застосуємо під час вивчення твору
| Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
| М.Коцюбинського «Коні не винні»
| *В.Шевчука «Дім на горі»
| Ю.Яновського «Вершники»
|
|
|
Заняття на межі літератури і історії ХХ ст. проведемо під час вивчення твору
| Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
| М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
| В.Шевчука «Дім на горі»
| *Ю.Яновського «Вершники»
|
|
|
Особливості жанрової форми «роман у новелах» вивчимо під час розгляду твору
| Панаса Мирного «Хіба Севуть воли, як ясла повні?»
| М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
| В.Шевчука «Дім на горі»
| *Ю.Яновського «Вершники»
|
|
|
У контексті історії України від скасування Січі до скасування кріпацтва розглядатимемо твір
| *Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
| М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
| В.Шевчука «Дім на горі»
| Ю.Яновського «Вершники»
|
|
|
Дискусію про різку зміну авторського індивідуального стилю проведемо під час вивчення творчості
| *П.Тичини
| Є.Плужника
| Лесі Українки
| П.Загребельного
|
|
|
Дискусію про ідейні оцінки революційних початку ХХ ст. проведемо під час вивчення творів
| П.Тичини «Сонячні Кларнети», «Блакить мою душу обвіяла»
| М.Рильського «Весна», «Мова»
| *П.Тичини «Пам’яті тридцяти», «Золотий гомін»
| М.Рильського «Мандрівка в молодість», «Слово про рідну матір»
|
|
|
Теоретичне поняття символізм вивчатимемо на прикладі творів
| *П.Тичини «Сонячні Кларнети», «Блакить мою душу обвіяла»
| В.Сосюри «Третя Рота», «Мазепа»
| П.Тичини «Пам’яті тридцяти», «Партія веде»
| М.Рильського «Мандрівка в молодість», «Слово про рідну матір»
|
|
|
Теоретичне поняття ліро-епічна поема будемо вивчати під час розгляду творів
| П.Тичини «Сонячні Кларнети», «Блакить мою душу обвіяла»
| М.Рильського «Знак терезів», «Троянди й виноград»
| П.Тичини «Пам’яті тридцяти», «Партія веде»
| *М.Рильського «Мандрівка в молодість», «Слово про рідну матір»
|
|
|
До типів шкільного аналізу художнього твору належать усі, крім одного
| Цілісний
| Композиційний
| *Постмодерний
| Пообразний
|
|
|
До типів шкільного аналізу художнього твору належать усі, крім одного
| *Феміністичний
| Проблемно-тематичний
| Структурно-стильовий
| Пообразний
|
|
|
Під час повторного читання проводиться послідовний аналіз найважливіших епізодів тексту – це аналіз
| *Цілісний
| Композиційний
| Пообразний
| Проблемно-тематичний
|
|
|
Текст аналізується через дослідження сюжету та позасюжетних елементів, це - аналіз
| Цілісний
| *Композиційний
| Пообразний
| Проблемно-тематичний
|
|
|
Клас зосереджується на розгляді персонажів, у підсумку якого робиться висновок про ідейний зміст твору, це – аналіз
| Цілісний
| Композиційний
| *Пообразний
| Проблемно-тематичний
|
|
|
Визначаються зображені у творі явища і порушені питання, це – аналіз
| Цілісний
| Композиційний
| Структурно-стильовий
| *Проблемно-тематичний
|
|
|
Твір аналізується через призму виражальних засобів мови та інших поетикальних засобів
| Цілісний
| Композиційний
| Проблемно-тематичний
| *Структурно-стильовий
|
|
|
Під час цілісного шкільного аналізу
| *Під час повторного читання проводиться послідовний аналіз найважливіших епізодів тексту
| Текст аналізується через дослідження сюжету та позасюжетних елементів
| Визначаються зображені у творі явища і порушені питання
| Твір аналізується через призму виражальних засобів мови та інших поетикальних засобів
|
|
|
Під час шкільного композиційного аналізу
| Під час повторного читання проводиться послідовний аналіз найважливіших епізодів тексту
| *Текст аналізується через дослідження сюжету та позасюжетних елементів
| Визначаються зображені у творі явища і порушені питання
| Твір аналізується через призму виражальних засобів мови та інших поетикальних засобів
|
|
|
Під час шкільного пообразного аналізу
| Під час повторного читання проводиться послідовний аналіз найважливіших епізодів тексту
| *Клас зосереджується на розгляді персонажів, у підсумку якого робиться висновок про ідейний зміст твору
| Визначаються зображені у творі явища і порушені питання
| Твір аналізується через призму виражальних засобів мови та інших поетикальних засобів
|
|
|
Під час проблемно-тематичного шкільного аналізу
| Під час повторного читання проводиться послідовний аналіз найважливіших епізодів тексту
| Текст аналізується через дослідження сюжету та позасюжетних елементів
| *Визначаються зображені у творі явища і порушені питання
| Твір аналізується через призму виражальних засобів мови та інших поетикальних засобів
|
|
|
Під час структурно-стильового аналізу
| Під час повторного читання проводиться послідовний аналіз найважливіших епізодів тексту
| Текст аналізується через дослідження сюжету та позасюжетних елементів
| Визначаються зображені у творі явища і порушені питання
| *Твір аналізується через призму виражальних засобів мови та інших поетикальних засобів
|
|
|
Аналізуючи образ-характер у школі, визначаємо все, крім одного
| Життєві умови, оточення, принципи і прагнення
| *Ідейно-тематична основа
| Тип характеру, риси вдачі
| Життєва доля та зміни у внутрішньому світі героя
|
|
|
Національність, соціальна група, фах характеризуються під час розгляду питання
| *Становище героя
| Життєві умови, оточення, принципи і прагнення
| Тип характеру, риси вдачі
| Засоби характеристики персонажа у творі
|
|
|
Художній хронотоп і мрії героя характеризуємо під час розгляду питання
| *Життєві умови, оточення, принципи і прагнення
| Тип характеру, риси вдачі
| Життєва доля та зміни у внутрішньому світі героя
| Засоби характеристики персонажа у творі
|
|
|
Робимо вибір між бінарними опозиціями типу жорстокість/милосердя, працьовитість/ледачість під час розгляду питання
| Життєві умови, оточення, принципи і прагнення
| *Тип характеру, риси вдачі
| Життєва доля та зміни у внутрішньому світі героя
| Засоби характеристики персонажа у творі
|
|
|
Порогові моменти життя та миті екзистенційного вибору характеризуємо під час розгляду питання
| Життєві умови, оточення, принципи і прагнення
| Тип характеру, риси вдачі
| *Життєва доля та зміни у внутрішньому світі героя
| Засоби характеристики персонажа у творі
|
|
|
Індивідуалізацію мовлення характеризуємо під час розгляду питання
| Життєві умови, оточення, принципи і прагнення
| Тип характеру, риси вдачі
| Життєва доля та зміни у внутрішньому світі героя
| *Засоби характеристики персонажа у творі
|
|
|
Для вчителя української літератури є фаховим науково-методичним журналом
| «Дзвін»
| *«Дивослово»
| «Вітчизна»
| «Дніпро»
|
|
|
Фаховим науково-методичним журналом для вчителя української літератури є
| «Кур’єр Кривбасу»
| *«Дивослово»
| «Україна»
| «Дніпро»
|
|
|
Фаховим науково-методичним журналом для вчителя української літератури є
| «Віче»
| *«Дивослово»
| «Сучасність»
| «Дніпро»
|
|
|
Фаховим науково-методичним журналом для вчителя української літератури є
| «Дзвін»
| *«Українська мова і література в школі»
| «Українська словесність»
| «Дніпро»
|
|
|
Фаховим науково-методичним журналом для вчителя української літератури є
| *«Українська мова та література»
| «Література в школі»
| «Вітчизна»
| «Дніпро»
|
|
|
Фаховим науково-методичним журналом для вчителя української літератури є
| «Дзвін»
| «Вітчизна»
| *«Урок української»
| «На допомогу вчителеві літератури»
|
|
|
Фаховим науково-методичним журналом для вчителя української літератури є
| «Дзвін»
| *«Українська література в загальноосвітній школі»
| «Вітчизна»
| «Українська та зарубіжна література»
|
|
|