Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Перш, ніж приступити до розгляду філософської думки епохи середньовіччя, потрібно згадати особливості античної філософії.
На відміну від античної філософії, де началом всього є природа (космоцентризм), в епоху середньовіччя джерелом будь-якого буття, блага та красоти розглядається Бог. Середньовічне мислення є теоцентричним. Бог є реальністю, який утворює та визначає все суще. В основі християнського мислення лежать два важливих принципи, які не зводяться до міфологічної свідомості та язичницького (нехристиянського) мислення: 1) ідея творіння – креаціонізм; 2) ідея одкровення. Ці дві ідеї можна звести до онтологічних (вчення про світ) та гносеологічних (вчення про пізнання) аспектів філософії.
Справа в тому, що в IV-V ст. у Європі відбулися глобальні зміни. Римська імперія розділилася на дві окремі частини - Західну і Східну імперії, на місці яких згодом виникають, з одного боку, Європейські держави, а з другого — Візантійська імперія. З розпадом Римської імперії починається новий період в історії Європи — Середні віки, який продовжувався до XV ст.
Цей час знаменувався тим, що до IV—V ст. вже склався певний світоглядно-релігійний ґрунт у регіоні. На зміну язичництву прийшло християнство, яке стало основою світоглядної системи європейської цивілізації. Саме тому в епоху Середньовіччя в Європі розвивалася в основному християнська філософія.
Якщо античну філософію називають космоцентричною з огляду на те, що в центрі її пошуків стоїть Всесвіт і людина, то християнська філософія Середньовіччя — теоцентрична. У свою чергу, ідея Бога проходить крізь внутрішній світ людини. Тому філософська проблематика Середньовіччя у своїй основі лишається незмінною, хоча відбувається зміщення наголосів.
Оскільки середньовічний спосіб буття формує сприйняття світу «за образом і подобою» духу, то вирішення усіх проблем людини пропонується шукати у сфері духу. Безперечно, що найдосконалішим втіленням духовності є Бог. Теологія стає основним знанням цього часу. Як наслідок, християнська філософія, на відміну від античної, проголошує тілесні характеристики вторинними, натомість підкреслює важливість духовних критеріїв оцінки осіб.
Дата публикования: 2015-09-18; Прочитано: 2910 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!