Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Графічний метод розв’язання ігор 2 ´ n і m ´ 2



Пояснимо метод на прикладах.

Приклад 8.6. Розглянемо гру, що задана платіжною матрицею:

На площині хОy введемо систему координат і на осі Ох відкладемо відрізок одиничної довжини А1, А2, кожній точці якого поставимо у відповідність деяку змішану стратегію гравця 1 (х, 1- х) (див. на наведеному нижче рисунку). Зокрема, точці А1 (0;0) відповідає стратегія А1, а точці А2 (1;0) – стратегія А2 і т.д.


y

М 7

3 u 2

2 2

У точках А1 і А2 відновимо перпендикуляри, на яких будемо відкладати виграші гравців. На першому перпендикулярі (у даному випадку він збігається з віссю 0y) відкладемо виграш гравця 1 при стратегії А1, а на другому – при стратегії А2. Якщо гравець 1 застосує стратегію А1, то виграє при стратегії В1 у гравця 2 – 2 у.о., при стратегії В2 – 3 у.о., а при стратегії В3 – 11у.о.. Числам 2, 3, 11 на 0y відповідають точки В1, В 2 і В 3. Якщо ж гравець 1 застосує стратегію А2, то його виграш при стратегії В1 дорівнює 7 у.о., при В2 – 5 у.о., а при В3 – 2 у.о. Ці числа визначають точки В¢1, В2¢, В3¢ на перпендикулярі, відновленому у точці А2.

З’єднуючи між собою точки В1 і В¢1, В2 і В¢2, В3 і В¢3 отримаємо три прямі, відстань до яких від осі визначає середній виграш при будь-якому поєднанні відповідних стратегій. Наприклад, відстань від будь-якої точки відрізка В1В¢1 до осі визначає середній виграш u1 при будь-якому поєднанні стратегій А1 А2 (з частотами х і 1– х) і стратегією В1 гравця 2. Ця відстань дорівнює

2 х1 + 6(1 - х2) = u1.

(Згадайте планіметрію і розглянете трапецію А1 B11 A2). Таким чином, ординати точок, що належать ламаній В1 M N В¢3 визначають мінімальний виграш гравця 1 при застосуванні ним будь-яких змішаних страте­гій. Ця мінімальна величина є максимальною в точці N. Отже, цій точці відповідає оптимальна стратегія Х* = (х, 1- х), а її ордината дорівнює ціні гри u. Координати точки N знаходимо як точку перетинання прямих В22 і В33. Відповідні два рівняння мають вигляд

.

Отже, Х = (3/11; 9/11), при ціні гри u = 49/11. Таким чином, ми можемо знайти оптимальну стратегію за допомогою матриці .

Оптимальні стратегії для гравця 2 можна знайти із системи

і, отже, Y = (0; 9/11; 2/11). (З рисунка видно, що стратегія B1 не ввійде в оптимальну стратегію).

Приклад 8.7. Розв’яжемо гру, що задана матрицею

.

Розв’язання. Матриця має розмірність 2 х 4. Будуємо прямі, що відповідають стратегіям гравця 1 (дивись на рисунку нижче). Ламана А1 K А¢4 відповідає верхній границі виграшу гравця 1, а відрізок NK –ціні гри. Розв’язок гри, при цьому, буде такий:

U = (; ); Х = (; 0; 0; ); u = .

x 8

6 К 6

u

N y





Дата публикования: 2015-09-18; Прочитано: 402 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.005 с)...