Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Ітеративні методи розв’язання ігор



Зведення матричних ігор до задач лінійного програмування. Припустимо, що ціна гри додатна (u > 0). Якщо це не так, то відповідно властивості 2.6 завжди можна підібрати таке число с, додаток якого до всіх елементів матриці виграшів дає матрицю з додатними елементами, і отже, з додатними значеннями ціни гри. При цьому оптимальні змішані стратегії обох гравців не змінюються.

Отже, нехай дана матрична гра з матрицею А порядку m ´ n. Відповідно властивості 8.7 оптимальні змішані стратегії х = (х1,..., хm), y = (y1,..., yn) щодо гравців 1 і 2 і ціна гри u повинні задовольняти співвідношення.

(8.7)

(8.8)

Розділимо всі рівняння і нерівності в (8.7) і (8.8) на u (це можна зробити, оскільки за припущенням u > 0) і введемо позначення:

, ,

Тоді (8.7) і (8.8) перепишеться у вигляді:

, , , ,

, , , .

Оскільки перший гравець прагне знайти такі значення хi і, отже, pi, щоб ціна гри u була максимальною, розв’язок першої задачі зводиться до пошуку таких додатних значень pi , для яких

, . (8.9)

Оскільки другий гравець прагне знайти такі значення yj і, отже, qj, щоб ціна гри u була найменшою, розв’язок другої задачі зводиться до пошуку таких додатних значень qj, , для яких

, . (8.10)

Формули (8.9) і (8.10) описують двоїсті одна до одної задачі лінійного програмування (ЛП). Розв’язуючи ці задачі, отримаємо значення pi , qj і u. Тоді змішані стратегії отримуються за виразами:

. (8.11)

Приклад 8.9. Знайти розв’язок гри, що описується матрицею

Розв’язання. Під час розв’язання цієї гри до кожного елемента матриці А додамо 1 і отримаємо таку матрицю

Складемо тепер пару взаємодвоїстих задач:

Розв’яжемо другу з них:

Б.п. q1 q2 Q3 q4 q5 q6 Розв’язок å Відношення
  -1 -1 -1         -3  
q4                
q5     1          
q6                
Б.п. q1 Q2 q3 q4 q5 q6 Розв’язок å Відношення
    -1              
q4   2            
q3                
q6                
Б.п. q1 q2 q3 q4 q5 q6 Розв’язок å Відношення
    0      
q2          
q3                  
q6          

З оптимальної симплекс-таблиці випливає, що

(q1, q2, q3) = (0; ; 1),

а із співвідношень подвійності випливає, що (p1, p2, p3) = (; 1; 0).

Отже, ціна гри з платіжною матрицею А1 дорівнює

= ,

а гри з платіжною матрицею А: .

При цьому оптимальні стратегії гравців мають вигляд:

Х = (х1, х2, х3) = (1; uр2; uр3) = = ,

Y = (y1, y2, y3) = (uq1; uq2; uq3) = = .





Дата публикования: 2015-09-18; Прочитано: 209 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.009 с)...