Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Алгебраїчний метод розв’язання матричних ігор



Нехай задана матрична гра порядку 2 ´2, що описується матрицею

.

Насамперед необхідно перевірити, чи є в даній грі сідлова точка. Якщо це так, то гра має розв’язок в чистих стратегіях, причому оптимальними стратегіями гравців 1 і 2 відповідно будуть чиста максмінна і чиста мінімаксна стратегії.

Якщо ж гра не має чистих стратегій, то обидва гравці мають тільки такі оптимальні стратегії, що використовують усі свої чисті стратегії з позитивними ймовірностями.

Інакше один із гравців (наприклад 1) має чисту оптимальну стратегію, а інший – тільки змішані. Не обмежуючи загальності, можна вважати, що оптимальною стратегією гравця 1 є вибір з ймовірністю 1 першого рядка. Далі, з властивості 8.1 випливає, що а11 = а12 = u і матриця має вигляд

.

Звідси легко побачити, що для матриць такого вигляду одна із стратегій гравця 2 є домінуючою. Отже, за властивістю 2.4 цей гравець має чисту стратегію, що суперечить припущенню.

Нехай Х = (x, 1 - x) – змішана оптимальна стратегія гравця 1. Оскільки гравець 2 має змішану оптимальну стратегію, з властивості 2.1 отримаємо, що (див. також властивість 8.7)

Звідси випливає, що при u ¹ 0 стовпці матриці А не можуть бути пропорційними з коефіцієнтом, відмінним від одиниці. Якщо ж коефіцієнт пропорційності дорівнює одиниці, то матриця А приймає вигляд

і гравець 1 має чисту оптимальну стратегію (він вибирає з ймовірністю 1 той з рядків, елементи якого не менші відповідних елементів іншого), що суперечить припущенню. Отже, якщо u ¹ 0 і гравці мають тільки змішані оптимальні стратегії, то визначник матриці А відмінний від нуля. З цього випливає, що остання система рівнянь має єдиний розв’язок. Розв’язуючи цю систему, знаходимо

; ;

.

Аналогічні міркування приводять нас до того, що змішана оптимальна стратегія гравця 2 Y = (h, 1 - h) задовольняє систему рівнянь

звідки

; .

Якщо ж платіжна матриця має розмірність т ´ n, то для того, щоб знайти розв’язок такої гри, треба відшукати такі невід’ємні xi, i = 1, m, yj, j = 1, n, які задовольняють співвідношення

Замінимовсі нерівності на рівності й спробуємо розв’язати отриману систему рівнянь. Якщо всі xi ³ 0, i = 1, m і yj ³ 0, j = 1, n, то буде знайдено розв’язок гри. Інакше, якщо серед xi чи yj є хоч один недодатний елемент, це означає, що заміна всіх нерівностей рівностями не справедлива і треба тільки частину не­рівностей замінити рівностями і розв’язати ту саму систему. Пере­бираючи послідовно всі комбінації рівностей та нерівностей і роз­в’язуючи їх, відшукуємо розв’язок гри. При цьому слід мати на увазі, що якщо для будь-якого i = 1, m буде виконуватись нерівність

,

то xi = 0. Якщо ж для будь-якого j = 1, n буде , то yj = 0.

Приклад 8.4. Розв’яжемо гру порядка 2´2, що описується матрицею

.

Оскільки у цій грі матриця сідлової точки не має, тому шукаємо розв’язок у змішаних стратегіях. Ймовірності використання окремих чистих стра­тегій обчислюються за наведеними раніше формулами:

при цьому ціна гри визначиться як

,

а змішані стратегії гравців мають вигляд X* = (5/6, 1/6), Y * = (1/3, 2/3).

Приклад 8.5. Розв’яжемо гру порядку 2´2, що описується матрицею

.

Розглянемо випадок, коли всі нерівності замінено на рівності:

Ці рівняння не мають такого розв’язку, щоб ймовірності xi та yj були невід’ємні. Замінюючи рівності на нерівності, приходимо до такої системи:

З нерівностей та випливає, що y3 = 0 та x1 = 0.

Тепер вже розв’яжемо таку систему рівнянь:

Вона має такий розв’язок: x2 = 0, x3 = 1, y1 = 2/5, y2 = 3/5, n = 2. Таким чином, ціна гри дорівнює 2, оптимальна змішана стратегія першого гравця Х* = (0, 0, 1), другого Y* =(2/5,3/5,0)





Дата публикования: 2015-09-18; Прочитано: 898 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.007 с)...