Автор системи
масового музичного
виховання
| Мета музичного виховання
| Провідна педагогічна ідея
| Головний зміст
навчання
і виховання
| Головні засоби
навчання
і виховання
|
Е. Жак-Далькроз
| Пробудження і розвиток природної емоційної чутливості, виховання музикальності як першооснови музики
| Зв'язок музики із рухом
| Ритміка,
сольфеджіо,
імпровізація
| Досягнення триєдності музики, слова і руху, музично-ритмічні вправи, імпровізація як метод навчання
|
К. Орф
| Розвиток творчих здібностей і навичок
| Музичний розвиток дитини через активну творчість, елементарне музикування
| Елементарне музикування ' (гра на дитячих інструментах, імпровізація, спів, інсценізація)
| Єдність слова, музики і руху; акцент на пентатонічні лади музикування на елементарних музичних інструментах, творчість як метод навчання
|
3. Кодай
| Опанування угорською музичною культурою, досягнення загальної музичної грамотності
| Акцент на фольклор, на традиції музичної культури своєї нації, народну пісню
| Хоровий спів, вивчення музичної грамоти
| Хоровий спів, відносна сольмізація, ручні знаки, угорська ладова і метро-ритмічна основа
|
Д. Кабалевський
| Формування музичної культури особистості як невід'ємної частини її духовної культури
| Основою музичного виховання є активне, зацікавлене музичне сприймання
| Засвоєння особливостей музичного мистецтва; формування музичного сприймання, хоровий спів
| Досягнення цілісності уроку музики, активізація музичного мислення, зв'язок музики з життям, акцент на три головні сфери музики — пісню, танець і марш
|