Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Adobe Photoshop



Програма Photoshop має дуже багато можливостей для про­фесійної роботи дизайнера. Але розглянемо лише такі основні можли­вості обробки растрових зображень, як:

зміна атрибутів рисунка;

• використання інструментів рисування;

• використання шарів і масок',

• використання інструментів виділення;

корекція кольору і тону зображення;

ретушування зображення;

• робота з текстом.

Рисунок має такі основні атрибути, як розмір, кольорова мо­дель і роздільна здатність.

Щоб змінити розмір рисунка або розмір полотна рисунка, слід активізувати меню Image і відповідну команду Image size або Canvas Size. Далі слід ввести потрібні розміри і клацнути кнопку ОК.

Вибір конкретної кольорової моделі залежить від того, з якою метою готується зображення. Наприклад, у режимі Bitmap пікселі зо­браження мають лише два кольори - чорний та білий. Цю модель зручно використовувати при створенні та редагуванні креслень. У мо­делі RGВ колір кожного піксели визначається трьома компонентами: червоним, зеленим і синім, комбінації яких можуть мати 16 мільйонів різноманітних відтінків. У режимі RGB працюють монітори, сканери й телевізори. Це основний режим роботи з кольоровими зображен­нями у Photoshop. Режим СМYК використовується в процесі під­готовки кольорових зображень до друку. Зображення мають чотири канали для кожної основної фарби - Суаn (блакитний), Маgеntа (пурпуровий), Yellow (жовтий) і Вlасk (чорний). Оскільки в режимі СМYК використовується чотири канали кольору, то зображення займають на 25 % більше місця на дисках, ніж у режимі RGВ. Тому рекомендується редагувати зображення в моделі RGВ, а потім кон­вертувати його в СМYК і виконувати корекцію кольору.

Для зміни кольорової моделі зображення слід вибрати меню Іmаgе і команду Моdе.

Photoshop дає можливість досить легко змінювати роздільну здатність зображення. Однак перш ніж виконувати подібні операції слід звернути увагу на деякі особливості растрових зображень. Чим вища роздільна здатність, тим вищою буде щільність пікселів, тим меншим - розмір друкованого відбитка і тим вищою його якість. При зменшенні розмірів зображення (як на екрані монітора, так і на дру­кованому відбитку) при незмінній кількості пікселів його роздільна здатність підвищується, отже, зростає і якість.

Тому в процесі підготовки зображень до друку слід дотри­муватися перевірених практикою значень.

Пристрій виведення Роздільна здатність пристрою виведення, dрі Роздільна здатність зображення, ррі
Монітор    
Офісний принтер    
Високоякісний лазерний принтер 600-1200 200 - 300
Фотонабірний автомат 2400 і вище  

Щоб змінити роздільну здатність, слід вибрати меню Іmаgе і команду Іmаgе Sіzе. У вікні діалогу в полі Rеsоlution слід установити потрібну роздільну здатність і клацнути кнопку ОК.

Інструменти рисування у Photoshop переважно використо­вуються для роботи з масками, а також: для локальної корекції ко­льору або ретушування зображення.

Основні інструменти рисування це:

• Paintbrush (Пензель) - призначений для рисування об'єктів із розмитими краями;

• Airbrush (Аерограф) - схожий на пензель, але імі­тує рисування фарбою, що розпилюється із пульверизатора. Якщо на­тиснути та утримувати кнопку інструмента на одному місці деякий час, то відбуватиметься додавання фарби та збільшення щільності зо­браження. Краї зображення будуть ще більше розмиті, ніж під час рисування пензлем;

• Pencil (Олівець) призначений для рисування ліній із різкими, чіткими краями;

• Еrаsег (Гумка) - призначений для стирання деталей зображення.

Крім того, Photoshop має ще кілька інструментів для рису­вання векторних об'єктів. Принципи побудови векторних об'єктів у Photoshop практично нічим не відрізняються від принципів побудови подібних об'єктів у Согеl Draw.

Шар - потужний та гнучкий засіб компонування різних елементів складного зображення.

Шари - це своєрідні прозорі плівки, на які нанесено елементи зображення. Зображення можуть бути як прозорими, так і напівпрозорими або зовсім непрозорими. Такі шари-плівки можна вільно переміщувати відносно інших шарів, тим самим незалежно змінюючи взаємне розташування елементів зображення. Усі операції, пов'язані із шарами, зручно виконувати з допомогою палітри Lауегs. Якщо цієї палітри на екрані немає, то слід вивести її з допомогою меню Windows і команди Show Lауеrs. Із допомогою палітри Lауеrs можна легко створювати і вилучати шари та маски шарів, змінювати про­зорість тощо.

Маска шару визначає, які ділянки будуть прозорими, а які - непрозорими. При цьому пікселі, з яких складається зображення, за­лишаються цілими. Уміле застосування масок шарів дає можливість дуже швидко створювати колажі, а також легко поєднувати зображен­ня, розташовані на різних шарах.

Виділення частин рисунка або всього об'єкта потрібно для обмеження ділянки редагування. Для виділення простих ділянок при­значено спеціальні інструменти, наприклад, такі, як:

¨ Rесtangular Marquee Tool (Прямокутне виділення) використовується для прямокутного виділення ділянок. Якщо додат­ково натиснути клавішу Shift та утримувати її, то буде виділено пра­вильний квадрат, а якщо клавішу Alt - виділення буде виконуватися від центра;

¨ Elliptical Marquee Tool (Еліптичне виділення) використовується для створення еліптичної або кругової ділянки ви­ділення. Використання клавіш Shift і Аlt аналогічне до використання їх у прямокутному виділенні;

¨ Single Row Marquee (Горизонтальний ряд пікселів) використовується для виділення горизонтальної ділянки шириною 1 пІксель;

¨ Single Column Marquee (Вертикальний ряд пікселів) використовується для виділення вертикальної ділянки шири­ною 1 піксель.

Для виділення складних ділянок використовуються такі інст­рументи:

¨ Lasso ТооІ (Ласо) використовується для виділення

¨ з допомогою лівої кнопки миші ділянки довільної форми. Така ділянка повинна бути замкненою. Якщо відпустити кнопку миші, то Photoshop автоматично замкне контур виділення по прямій лінії;

¨ Polygonal Lasso ТооІ (Полігональне ласо) дає змогу створювати ділянку виділення окремими прямокутними відрізками. Кожне натиснення лівої кнопки миші створює точку, після чого можна змінити напрям ліній. Якщо натиснути клавішу Аlt, то інстру­мент починає працювати як звичайне ласо;

¨ Magnetic Lasso ТооІ (Магнітне ласо) - цей інст­румент дає можливість полегшити процедуру виділення за рахунок автоматичного визначення ліній найбільшого контрасту кольорів. Лінія виділення начебто "прилипає" до різких переходів;

¨ Magic Wand Tool (Чарівна паличка) - дуже зру­чний інструмент, із допомогою якого можна виділяти пікселі з по­дібними або схожими значеннями яскравості, розташованими поряд. Для цього достатньо лише клацнути лівою кнопкою миші на бажаній ділянці виділення.

Робота з кольором може мати дві основні цілі: досягнення максимального реалізму та створення спеціальних ефектів. Але щоб досягти правильного розподілення яскравості пікселів у зображенні, необхідно спочатку виконати тонову корекцію.

Кожний піксель зображення має відповідне значення яскра­вості, що може змінюватися від 0 (чорний) до 255 (білий). Та частина яскравості, яка використовується в зображенні, становить його тоно­вий діапазон. Чим ширше тоновий діапазон, тим "глибші" кольори і тим краща деталізація зображення.

Команди кольорової і тонової корекції розташовані в під­пункті Аdjust меню Іmаgе.

Призначення основних команд, наприклад, таке:

ü Levels... Ця команда являє собою тоновий діапазон у вигляді гістограми, на якій показано розподілення пікселів у зобра­женні за градацією яскравості. Тоновий діапазон у комп'ютерній графіці прийнято поділяти на три частини: світло, гаму (або середні тони) і тіні. До світла належать найсвітліші ділянки зображення, що мають градації яскравості приблизно від 255 до 200, середні тони - від 200 до 50, а тіні - від 50 до 0. Вивчивши гістограму, можна зробити висновок про те, яку саме корекцію тону слід виконувати, тобто робити зображення світлішим або темнішим;

ü Auto Levels. Ця команда призначена для автоматичної тонової корекції. Звичайно, використання автокорекції в більшості випадків дає змогу суттєво покращити зображення та є першим кроком до основної тонової корекції, хоча для початківців вико­ристання цієї команди цілком достатньо;

ü Auto Contrast. Ця команда призначена для автоматичної корекції контрасту зображення. Використовується переважно почат­ківцями;

ü Curves... - найпотужніша команда у Photoshop, із допо­могою якої можна змінити всі кольорові й тонові значення пікселів зображення. Усі операції корекції виконуються зміною графіка роз­поділення значень яскравості. Цей графік являє собою лінію, розта­шовану під кутом 45°. По осі X розташовано вхідні значення яскра­вості, а по осі У - вихідні. Змінюючи нахил і розташування графіка можна виконувати як тонову, так і кольорову корекцію зображення;

ü Color Balance... Ця команда призначена для регулю­вання співвідношення кольорів у зображенні. Регулювання кольорів відбувається з допомогою трьох повзунків, кожний із яких відповідає за два кольори, що взаємодоповнюються;

ü Brightness/Contrast... Ця команда схожа на аналогічні регулятори яскравості та контрасту в телевізорі. Іноді вона успішно використовується для обробки каналів зображення.

Ретушування традиційно використовується для усування дефектів зображення, пов'язаних зі старістю або псуванням оригі­налу, наприклад, подряпини, заломи, зайві предмети тощо. Ретушу­вання виконується в останню чергу, після тонової та кольорової ко­рекції зображення.

До операцій ретушування насамперед належить підвищення різкості або розмитості зображення. Різкість робить зображення вираз­нішим. Розмиття навпаки дає можливість сховати такі небажані де­фекти зображення, як шум або растровий візерунок, що з'являються на сканованих зображеннях.

У процесі виконання операцій настроювання різкості най­краще спочатку збільшити різкість усього зображення з допомогою фільтрів, а потім, після аналізу отриманого зображення, провести локальне настроювання різкості та розмитості з допомогою відповід­них інструментів. Такий підхід дає змогу досягти значного підви­щення якості зображення, особливо при неправильному фокусуванні, Що характерно для недорогих фотоапаратів і цифрових фотокамер.

Для збільшення різкості або розмитості зображення у Photoshop існують, наприклад, такі фільтри:

ü Sharpen. Цей фільтр дещо підвищує різкість зобра­ження, що дає можливість поступово підвищувати різкість, не спо­творюючи зображення;

ü Sharpen More. Цей фільтр створює сильніший ефект підвищення різкості, але це часто призводить до появи шуму в ділянках зображення, де немає різких переходів яскравості;

ü Sharpen Edge. Цей фільтр використовується для об­робки лише контурів зображення, тобто областей з найвищою конт­растністю;

ü Sharpen Mask... - найпотужніший та найгнучкіший фільтр підвищення різкості. Дія фільтра значною мірою виявляється для тих ділянок зображення, в яких зміна контрасту має найкращий результат, і не зачіпає "рівних" ділянок, підвищення різкості в яких призводить до погіршення зображення;

ü Blur. Цей фільтр призводить до незначної розмитості всього зображення;

ü Blur Моге. Цей фільтр сильніше розмиває зображення, ніж попередній;

ü Gaussian Blur... Цей фільтр є одним із найзручніших і

ü гнучких засобів розмивання зображень. Дія цього фільтра може роз­повсюджуватися на все зображення або його частину. При цьому радіус розмивання можна задавати в пікселях (від 0,1 до 250). Чим більший радіус, тим більша розмитість зображення;

ü Motion Blur... призначений для створення ефекту роз­митості під час руху, який часто можна спостерігати на знімках ав­томобілів або інших об'єктів, що швидко рухаються. Цей фільтр роз­миває зображення не рівномірно, а у визначеному напрямі;

ü Radial Blur... дає можливість задати напрям, уздовж якого відбуватиметься розмивання. Цей фільтр переважно викорис­товується для створення спеціальних ефектів та обробки фону зобра­ження;

ü Smart Blur.... Цей фільтр призначений для розмивання ділянок зображень із невисокою контрастністю, не змінюючи при цьому контурів із високою контрастністю. "Розумна" розмитість дає змогу позбавитися дрібних дефектів (зернистості, растру, подряпин та ін.) без зміни контурів самого зображення.

Для ретушування також можна скористатися такими фільт­рами із групи Noise, як:

ü Despeckle розмиває зображення в ділянках із невисоким контрастом. Дія цього фільтра протилежна дії фільтра Sharpen Edge;

ü Dust & Scratches видаляє із зображення монохромний шум і дрібні дефекти. Використовується переважно для обробки ста­рих фотознімків.

Крім фільтрів, у Photoshop передбачено кілька інструментів для ручного ретушування зображення, наприклад;

ü Blur Tool (Розмитість) - призначений для локаль­ної розмитості зображення;

ü Sharpen Tool (Різкість) - призначений для локаль­ного підвищення контрастності;

ü Smudge Tool (Палець) - зміщує частину пікселів, що захоплюються пензлем, створюючи ефект розмазування фарби на полотні пальцем;

Uuml; Clone Stamp Tool (Штамп) - один із потужних інструментів ретушування, який дає можливість клонувати (дублю­вати) деталі зображення в інтерактивному режимі. Принцип роботи інструмента такий: спочатку слід вибрати елемент зображення, який потрібно дублювати, та клацнути на ньому інструментом з одно­часним натисненням клавіші Аlt. Потім слід перемістити курсор миші на ту ділянку зображення, куди потрібно скопіювати фрагмент, і рисувати. При цьому хрестиком буде позначено зону, куди копію­ватимуться пікселі.

Для роботи з усіма вищеназваними інструментами ретушу­вання використовуються пензлі.

Текст - потужний засіб у руках, дизайнера. Текст відіграє не лише суто інформаційну роль, але й надає роботі привабливості, якщо скористатися різноманітними можливостями художнього оформлення: градієнтною заливкою, ефектами об'єму, рельєфу, розміщенням

уздовж лінії тощо.

У Photoshop для роботи з текстом використовується інструмент Туре. Доступ до всіх різновидів цього інструменту від­кривається з допомогою Панелі властивостей. Для детальних над­будов можливостей інструменту призначено дві палітри, що ви­кликаються кнопкою Palettes (Палітри) на Панелі властивостей.





Дата публикования: 2014-11-18; Прочитано: 1042 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.012 с)...