![]() |
Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | |
|
Мова програмування Visual Basic of Application бере свій початок від мови Бейсик (Basic) – це скорочення англійських слів Beginners All-purpose Symbolic Instruction Code, що в перекладі означає: багатоцільова мова символічних інструкцій для початківців. Бейсик був розроблений у 1965 р. у США в Дартмутському коледжі. Visual basic of Application – це інтегрована інструментальна оболонка, що працює в середовищі Windows.
4.2.1. Основні поняття алгоритмічної мови програмування Visual basic
Алгоритм. Алгоритм – це точне розпорядження виконавцю, у зрозумілій для нього формі, що визначає процес досягнення мети. Алгоритм може представляти якусь послідовність обчислень або дій нематематичного характеру (мова схем, природна мова). Прикладом алгоритмів є книга готування їжі. Для того щоб змусити машину виконувати який-небудь алгоритм, треба ввести в неї програму – набір команд, записаних на зрозумілому машині мові. Машина розуміє програми, записані в кодах машини або програми з використанням алгоритмічних мов програмування. Програма в кодах машини являє собою сукупність команд, що містять записані у двійковому виді коди операцій і адреси команд.
Синтаксис. Синтаксис – це система правил, що визначають структуру конструкцій мови. Указує, як потрібно писати пропозиції мови. Процедура -фрагмент програми який є закінченою програмною одиницею. Процедура містить набір інструкцій (операторів) і методів, за допомогою яких виконуються дії або розраховується значення. Процедура може бути представлена як підпрограма (Sub -) і як функція (Function). Підпрограма – це частина програми, її окремий смисловий блок. Відмінність функції і підпрограми в тім, що результат роботи підпрограми – це набір значень, що привласнюється вихідним параметрам. Результат виконання функції – це одне значення. Параметри функції записуються в дужках.
Коментарі. Текст програми можна постачити коментарями, що не роблять вплив на хід виконання програми. Перед коментарем ставиться апостроф.
Рисунок 21. Структура процедури
Інструкції. Інструкції містять вирази, перемінні і числа, що складаються з цифр, букв і спеціальних символів. Букви – рядкові і прописні латинського алфавіту, але може використовуватися кирилиця для коментарі. Символи включають знаки операцій, синтаксичні знаки, спеціальні знаки і ключові (службові) слова. Перемінні і числа. Перемінні і числа мають різний тип. Кожна перемінна має ім’я, за допомогою якого звертаються до неї. Присвоєння значення перемінної здійснюється за допомогою оператора «=». Наприклад: N =1. Константа. Константа містить фіксоване значення. Оголосити її можна так: PІ = 3, 141592.
Тип змінної. Користувач за допомогою оператора DIM може явно оголосити тип перемінної:
· Integer – ціле число (-32768 – 32767);
· Long – ціле число одинарної точності (-2*10 9 …+2*10 9,тобто 2147483648);
· Single – число з комою що плаває;
· Double - число з комою подвійної точності, що плаває;
· Currency – грошова одиниця;
· String – текстовий тип даних (0…65535)...
· Boolean – булевий тип змінної
· Якщо тип перемінної не оголошений, то їй за замовчуванням привласнюється тип Variant
Приклад:
DIM Z as String, А as Integer
Таблиця 10. Ключові слова Visual Basic for Application
№ | Слова | Опис |
DIM | Опис різних масивів | |
DATE | Визначення даних | |
FOR | Цикл | |
GO TO | Перехід | |
GO SUB | Перехід на підпрограму | |
ON..GO TO | Оператор переходу, що обчислюється | |
IF…THEN | Умова | |
ELSE | Умова | |
IF..THEN..ELSE | Умова | |
WHILE | Умова | |
THEN | Умова | |
TAB | За цим оператором слідує список | |
DEF | Оператор функції | |
LET | Присвоювання | |
RESTORE | Відновлення | |
READ | Читання | |
REM | Коментар | |
INPUT | Введення | |
RETURN | Введення даних закінчується натисканням цієї клавіші |
Таблиця 11. Знаки операцій
Знак | Дія | Знак | Дія | Знак | Дія |
= | Дорівнює | <> | Не дорівнює | + | Додавання |
< | Менше | ^ | Ступінь | - | Віднімання |
> | Більше | / | Ділення | * | Множення |
<= | Менше або дорівнює | NOT | Заперечення | ||
>= | Більше або дорівнює | AND | Логічне множення | OR | Логічне додавання |
Синтаксичні знаки Visual Basic: крапка, кома, крапка з комою, двокрапка, () - дужки.
Масиви. Масиви – це кінцеві набори даних, позначені одним ім’ям але мають різний номер. Наприклад: V(I,J), тут I – число рядків; J – число стовпців. Цикли. Це повторення виконання певних дій при певних умовах.
4.3. Програмування модулів
Модуль - це набір процедур записаних мовою Visual Basic, зібраних в одну програмну одиницю.
Існує два основних типи модулів:
· модулі класу (необхідні для створення нового об’єкта бази даних);
· стандартні модулі (модулі які створює користувач на основі процедур використовуючи існуючий об’єкт бази даних Модулі). Процедура або підпрограма це є закінчений фрагмент програми.
Процедури бувають двох типів:· процедура обробки події (Sub);
· процедура функції (Function).
У стандартних модулях використовуються стандартні процедури та функції. У стандартних процедурах та функціях початок і кінець програмного коду генерується системою.
Стандартні процедури мають відповідну структуру. Так процедура функції (Function):
Public Function ім’я функції (параметри)
Тіло функції
Дата публикования: 2014-11-26; Прочитано: 1826 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!