№ з /п
| Зміст навчального матеріалу
| Орієнтовна кількість годин
|
1 семестр
|
Тема1.Експериментаторський дух ХХ століття. Традиції і новаторство(8 год.:7 + 1)
|
| Реформаторські пошуки на межі Х1Х та ХХ ст. - погляд у майбутнє хореографії: Ж. –Е. Далькроз. Ф. Дельсарт. Ритмопластичні пошуки (Р. Лабан, М. Вігман, американська школа «Денішоун», Марта Грехем). «Вільний танець» Айседори Дункан. Айседора Дункан як одна із засновниць сучасного танцю.
|
|
| Від «Весни священної» В.Ніжинського до танцю модерн (художні принципи, стилістика і вплив на класичний танець).
|
|
| Радянський балетний театр ХХ ст.: репертуар, стильові пошуки. Большой театр. Маріїнський театр. Р.Гліер «Червоний мак» - перший радянський балет на сучасну тему.
|
|
| Шедеври радянського і світового балетного мистецтва ХХ ст. Балети С. Прокоф’єва, А.Хачатуряна. Р.Щедріна. Визначні імена радянського і світового балету ХХ – початку ХХ1 ст.: Дж. Баланчин і його симфонії танцю. Федір Лопухов - балетмейстер і теоретик балету.
|
|
| Шедеври радянського і світового балетного мистецтва ХХ ст.Театр Л.Якобсона. Театр балету Б.Ейфмана. Балет ХХ століття М. Бежара.
|
|
| Творчі портрети видатних майстрів (Р. Петі, Альберто Алонсо, Ю Григорович. М.Плісецька, К.Максимова, В.Васильєв, М.Лієпа, М. Есамбаєв. Р.Нурєєв, М.Баришніков та ін.). А. Ваганова та її видатні учениці. Балетні образи Г. Уланової.
|
|
| Танець у палітрі світової художньої культури: новаторські пошуки в музиці, живописі, архітектурі, драматичному та оперному театрі.
|
|
| Урок - узагальнення
|
|
Тема 2. Сучасний український балетний театр(8 год.:7 + 1)
|
| Становлення українського балету в 20-30 роки ХХ ст. Суперечливий характер експериментаторських пошуків М.Фореггера. Постановки К. Я. Голейзовського в Одесі, Харкові та Львові. Акторські досягнення перших українських балерин (В.Дуленко, О.Гаврилова, та ін.). А.Васильєва – перша народна артистка України. Віртуозне чоловіче балетне виконавство (В.Литвиненко, О.Соболь, О.Сталінський та ін.).
|
|
| Співзвучність процесів у балетному експериментаторстві новаторству драматичного театру. ЛЕСЬ Курбас – реформатор та основоположник сучасного українського театру. Лесь «Березіль». Українська музична драма. Вплив творчості Леся Курбаса на балетний театр. Співтворчість Леся Курбаса з М.Мордкіним та В.Верховинцем; постановка Аркана. Співтворчість з Б.Ніжинською. Поняття про «Розстріляне відродження».
|
|
| Народження перших українських балетів. М.Вериківський «Пан Каньовський» (балетмейстер В.Литвиненко), «Лісова пісня» М.Скорульського (диригент Б..І.Чистяков, балетмейстер В.Вронський) – етапне явище в становленні українського балетного театру. Синтез академічної і фольклорної пластичної інтонації.
|
|
| К. Данькевич «Лілея» (балетмейстер Г.Березова). Балети А.Кос – Анатольського (Сойчине крило», «Хустка Довбуша»).
|
|
| Балети Є.Станковича («Ольга», фольклорні балети «Майська ніч», «Ніч перед Різдвом»).
|
|
| Видатні імена сучасного українського балету: балетмейстери, виконавці, художники, диригенти. Анатоль Петрицький та інші художники театру: народження школи сучасної сценографії. Хореографічні фестивалі і конкурси – визначні явища культурного життя України.
|
|
| Український балет у палітрі художньої культури: видатні імена і твори в музиці, живописі, архітектурі, драматичному та оперному театрі. Репертуар для дітей (Київський театр опери та балету для дітей та юнацтва).
|
|
| Урок - узагальнення
|
|
2 семестр
|
Тема 3. Народно – сценічний танець як явище хореографічного мистецтва(10 год.: 9+1)
|
| Танець аутентичний народний і народно – сценічний.Естетичні погляди і діяльність В. Верховинця зі збирання і вивчення українського фольклору.
|
|
| Український танець на світових обріях: творчість В.Авраменка.
|
|
| Непересічне значення творчості П.Вірського: новий етап сценічної інтерпретації народного танцю. Ансамбль ім. П.Вірського. Жанрове розмаїття творчості.
|
|
| Хореографічна спадщина П.Вірського в репертуарі дитячих і юнацьких колективів (регіональний компонент)
|
|
| Ансамблі народного танцю – представники різних національних культур: Ансамбль І.Мойсеєва, «Берізка», «Сухішвілі», «Жок», інші - на вибір).
|
|
| Музична складова. Національні музичні інструменти.
|
|
| Костюмі атрибутика народно – сценічного танцю.
|
|
| Образно – смисловий зв'язок народних танців різних культур з декоративно – ужитковим мистецтвом. Орнамент в декоративно – ужитковому мистецтві і орнаментика танцю.
|
|
| Урок - узагальнення
|
|
Тема 4. Сучасний танець і танцювальна складова сценічних та екранних мистецтв(9 год.: 8+ 1)
|
| Жанри сучасного танцювального мистецтва. Сучасний бальнийтанець (європейський та латиноамериканський).
|
|
| Поняття про українські бальні танці «Українська полька», «Гуцулка», «Ятраночка», «Прикарпатський бальний» та ін.).
|
|
| Естрадний танець. Спортивний танець. Вуличні танці. Бразильський карнавал.
|
|
| Танець на сцені драматичного театру. Пантоміма. Сценічні образи Марселя Марсо. Пластична драма. Жанр танцювальної мініатюри.
|
|
| Балет на льоду як явище мистецтва і спорту. Хореографія в цирковому мистецтві.
|
|
| Мюзик – хол. Ревю та мюзикл. Шоу – балет. Естрадний театр. Пластика театру моди тощо. «Танцювальний супровід» пісні. Телевізійні екранізації балету як вид мистецтва. Балет і мультиплікація.
|
|
| Поняття про дискотеку. Дискусія на тему: сучасність в танцювальному мистецтві.
|
|
34 -35
| Уроки – узагальнення. Підготовка до іспиту
|
|