Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Російський балет



№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин
1 семестр
Тема 1. Образний світ і лексика російських танців(8 год.:7 + 1)
  Зв'язок народного танцювального мистецтва з язичницькими віруваннями давніх слов’ян. Магія давньоруських обрядів. Театральні елементи в народних обрядах та іграх (Коляда, Свят – вечір, Масляна, зустріч Весни, Червона гірка, Радуниця, Юріїв день, русалчин тиждень, Купало, Ярило, Кострома, свята на жнива та ін.): сюжети, драматургія, музична складова, реквізит, пластика, грим, особливості святкування.  
  Давньословянські танці як витоки російських народних танців: сюжети, хореографічна лексика. Танці: Хороводи, Тропак, Трійка, Камаринська, Бариня. Образний стрій. Особливості хореографічної лексики.  
  Російський народний костюм. Ювелірні прикраси, зачіски.  
  Музика танців. Російські народні музичні інструменти. Гуслі, Гармонь, Свірель. Балалайка, Бубон, Ложки, Тріскачки та ін..Російські народні танцювальні мелодії в творах композиторів.  
  Танцювальні сюжети в російському живописі.  
  Російське декоративно – ужиткове мистецтво: образний зв'язок з танцями. Золота Хохлома, Палех. Народна дерев’яна архітектура. Співзвучність архітектурних форм і народних костюмів.  
  Скоморохи– перші професійні актори і майстри танцю. Театр Петрушки – російський нащадок скоморошого мистецтва. Народні комічні дійства балагани.  
  Урок - узагальнення  
Тема 2. Перед народженням балетного театру(8 год.:7 + 1)
  Шкільний театр 17 ст. Особливості акторської гри і пластики.Танець у шкільній драмі. „Балет” у придворному театрі Олексія Михайловича. «Комедійна хоромина» в с. Преображенському. Алегоричні балети.Публічні бали і маскаради. (Асамблеї Петра 1). Народження бальної культури в Росії.  
  Народження російської балетної школи.Значення балетмейстерської та педагогічної творчості Ш.Л.Дідло для становлення національного балетного театру.Перший російський балетмейстер Іван Вальберх. А.Глушковський та його роль у розвитку російського народного танцю на балетній сцені.  
  Кріпацький балет в Росії. Театр Шереметьєвих. Видатні танцівники російського балету. Т.Шликова – Гранатова. А.Істоміна, К Санковська та ін..  
  «Жізель» на російській сцені.Гастролі М.Тальйоні, Ф.Ельслер.Російська виконавиця партії Жізелі О. Андріянова.К.Санковська – виконавиця партії Сильфіди.  
  Балетмейстер Ж. Перро. А.Сен – Леон, значення його творчості для розвитку віртуозного танцю.  
  Пушкінська тема в балеті. М.Глинка і балетний театр. Танець в опері.  
  Балет в контексті культури: портретний живопис 18 ст. – поч.19 ст. Відображення в його сюжетах театрального життя. Паркове мистецтво.  
  Урок - узагальнення  
2 семестр
Тема 3. Реформаторська епоха М.Петіпа і П.Чайковського(10 год.: 9+1)
  М.Петіпа – творець балетного академізму. Класичний танець, його сценічні форми. Основні пози і рухи класичного танцю.  
  Балети П.Чайковського: «Лускунчик»  
  Балети П.Чайковського: «Спляча красуня»  
  Балети П.Чайковського: «Лебедине озеро»  
  Балетмейстер Л.Іванов – «душа російського балету кінця 19 ст»  
  Балет О.Глазунова «Раймонда»  
  Особливості характерного танцю (використання етнографічних рухів, жестів, поз)  
  Танець в операх російських композиторів.  
  Балет у палітрі інших мистецтв: „Могучая кучка”, передвижники – спільність ідейно – художніх пошуків.  
  Урок- узагальнення  
Тема 4. Балетний театр "срібної доби" російської культури(9 год.: 8+ 1).
  "Російські сезони" С. Дягілева. Їх значення для світового визнання російського балету. Визначна роль художника в балетному театрі епохи.Співтворчість художника, композитора, балетмейстера.  
  Балетні шедеври М.Фокіна – класика ХХ ст. ("Шехеразада", "Жар-птиця", "Петрушка","Шопеніана" та ін.) Композитор І. Стравінський та його реформаторські балети.  
  О.Бородін „Половецькі танці” з опери „Князь Ігор”.  
  Зірки балету: Анна Павлова - "Лебідь російського балету".  
  Зірки балету: "Бог танцю" Вацлав Ніжинський. «Після полудень Фавна» на муз. К. Дебюссі.  
  Киянин С.Лифар: значення творчості для світового балету.  
  Балетний театр в художній культурі епохи. Товариство художників «Мир искусства». Музичне мистецтво кінця Х1Х ст..О.Скрябін. Пошуки кольоромузики.  
34 -35 Уроки - узагальнення  



Дата публикования: 2014-12-10; Прочитано: 1170 | Нарушение авторского права страницы



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.007 с)...