Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Алгоритм методу Гоморi-2



1. Розв’язуємо допоміжну ЗЛП (4.5) – (4.7). Нехай x (0) – її оптимальний розв’язок. Якщо ця задача не має розв’язку, то вихідна ЧДЗЛП також не має розв’язку.

2. Нехай на s -й iтерацiї розв’язана допоміжна ЗЛП, що має M обмежень i N змінних, x (s) – її оптимальний розв’язок. Припустимо, що x (s) визначається канонічними обмеженнями останньої iтерацiї, а саме:

xi + Qi,M+1xM+1+...+ QiNxN= Qi0, i=1,...,M,

звідки випливає, що x (s) = (Q10,..., QM0, 0 ,..., 0).

3. Якщо Qi0 (i= 1 ,...,p) – цілі, то кінець: x (s) є оптимальним розв’язком вихідної ЧДЗЛП. Якщо існує хоча б одне i таке, що Qi0 – не цiле (i= 1 ,...,p), то переходимо до пункту 4.

4. Знаходимо r = min { i } за всіма i (i= 1 ,...,p) таких, що Qi0 – не цiле і будуємо додаткове обмеження за формулами (4.9), (4.10) при m=M та n=N.

5. Розширюємо таблицю за рахунок (M+1)-го рядка (додаткове обмеження) та (N+1)-го стовпця, що відповідає додатковій змінній xN+1.

6. Розв’язуємо розширену ЗЛП за допомогою двоїстого симплекс-методу (ДСМ) i переходимо до пункту 2 з заміною s на s+1, M на M+1, N на N+1. Якщо на деякій iтерацiї ДСМ одна з додаткових змінних задачі знову стає базисною, то з подальшого розгляду виключаються відповідні їй рядок та стовпець i при переході до пункту 2 замінюється лише s на s+1.

Задача дискретного ЛП. Метод Гоморi-3

Постановка задачі дискретного програмування (ДЗЛП). Знайти вектор x = (x1,...,xn), що мiнiмiзує цільову функцію

L (x) = c1x1+... + cnxn (4.11)

i задовольняє систему обмежень

a11x1 +... + a1nxn= a10,

......................., (4.12)

am1x1+... + amnxn= am0,

xj 0, j= 1 ,...,n, (4.13)

xj – цілі, j= 1 ,...,n. (4.14)

Виклад методу Гоморi-3. Суть методу.

Нехай обмеження (4.12) ЗЛП (4.11) – (4.13) приведені до майже канонічного вигляду:

xi+i,m+1xm+1+...+inxn=i0, i= 1 ,...,m, (4.15)

де ij, i= 1 ,...,m, j= 0 ,m+ 1 ,...,n, – цілі та симплекс-рiзницi j 0, j= 1 ,...,n.

Якщо i0 0, i= 1 ,...,m, то обмеження (4.15) визначають оптимальний розв’язок ДЗЛП (4.11) – (4.14), інакше, визначається деякий дискретний майже допустимий базисний розв’язок (МДБР) вихідної ЗЛП. Можна було б вибрати один з індексів i, для якого i0 <0, та виконати iтерацiю двоїстого симплекс-методу. Проте в цьому випадку дискретність нових параметрів була б порушена через необхідність ділення на головний елемент перетворення. Цього можна уникнути лише тоді, коли головний елемент дорівнює –1. Виявляється, що можна побудувати додаткове обмеження, яке задовольняє всі дискретні розв’язки ДЗЛП i яке разом з тим визначає головний рядок перетворення, що має головний елемент –1. Будується воно за l -м обмеженням системи (4.15), для якого i0 мінімальне серед від’ємних i0, i має вигляд:

xn+1+m+1,m+1xm+1+...+m+1,nxn=m+1,0,

де xn+1 0 – додаткова змінна,

m+1,j = [ lj/ ], j=0,m+1,...,n,

= max { lj }, j=m+1,...,n.

Отже, симплекс-таблиця розширюється за рахунок (m+1)-го рядка з елементами m+1,j (m+1,j =0, де j=1,...,m) та одиничного стовпця A n+1, що відповідає додатковій змінній xn+1. Потім, виконується iтерацiя двоїстого симплекс-методу з (m+ 1)-им головним рядком.





Дата публикования: 2015-09-18; Прочитано: 290 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.005 с)...