Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Франко І. Михайло П. Старицький // Франко І. Зібр. тв.: У 50 т. – Т.33. – С. 230-278.
ЗАВДАННЯ:
Поміркуйте над такими питаннями: хто (читач-глядач, автор, герої) і над чим (ким?) сміється? Наскільки і як задіяна палітра сміху (від комічності, іронії до сарказму, інвектив)? Яким чином автор керує нашим ставленням до персонажів, адже людина, доведена до самогубство через шахрайство (“Сто тисяч”), могла б викликати й співчуття? Які із розігруваних на кону “ідей-проблем” є соціально-культурним замовленням того часу?
Практичне заняття № 9:
ДРАМА З НАРОДНОГО ЖИТТЯ У ТЕАТРІ КОРИФЕЇ В
Прочитати:
Карпенко-Карий І. Наймичка; Безталанна;
Кропивницький М. Глитай, або ж павук; Доки сонце зійде, роса очі виїсть;
Старицький М. Ой не ходи, Грицю; Не судилось;
Мирний Панас Лимерівна;
Пчілка Олена Світова річ
1. Розмаїття тем, схожість сюжетів. Вразити? нажахати? розважити?
2. Фольклорний стереотип теми жіночого безталання та мелодрама як його варіант (ймовірнісні джерела теми, характерології, подій сюжету). Образ лиходія.
3. Драми з народного життя як твори масової культури (пісні, танці, розважальний елемент). Виховуючий “зріз” тематики й проблематики.
4. Заголовок. Характер називання: залежність від жанру.
Антонович Д. Триста років українського театру. – Львів, 2001;
Вороний М. Театр і драма. – К., 1989;
Киричок П. Марко Кропивницький: Нарис життя і творчості. – К., 1985;
Кобелецька О. Мелодрама // Дослідження з української літератури. – К., 1978;
Коломієць Р. Театр Саксаганського і Карпенка-Карого. – К., 1984;
Мороз Л. Драматургія 70-90-х рр. // Історія української літератури. – К., 1987. – Т.1. -- С.411- 418;
Старицька-Черняхівська Л. Двадцять п’ять років українського театру // Старицька-Черняхівська Л. Драматичні твори. Проза. Поезія. Мемуари. – К., 2000. – С.630-741;
Тхорук Р. Драматичні твори Михайла Старицького: у силовому полі авторитетів // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. – Рівне, 2002. – Вип. ХІ. – С. 41-53;
УЛЕ. – Т.3. – С. 335-336;
Филипович П. Історія одного сюжету // Филипович П. Літературно-критичні статті, -- К., 1991. – С.157-181;
Франко І. І.Тобілевич (Карпенко-Карий). Драми і комедії // Зібр. тв.: У 50-т. – К., 1981. – Т.31. – С.11;
Франко І. Михайло П. Старицький // Франко І. Зібр. тв.: У 50 т. – Т.33. – С. 230-278;
Фролов В. Судьбы жанров драматургии. – М., 1979. – С. 364-383.
ЗАВДАННЯ:
Окресліть ваше розуміння явища масової культури. Розшукайте визначення сучасних культурологів, літературознавців, мистецтвознавців, психологів.
Практичне заняття №10:
ТАЛАНТ І БЕЗТАЛАННЯ: ТЕМА МИТЦЯ У ТЕАТРІ КОРИФЕЇВ
Прочитати:
Карпенко-Карий І. Суєта; Житейське море;
Старицький М. Талан
1. Талант та інтриги навколо нього. Артистичне коло у М.Старицького та І.Карпенка-Карого.
2. Героїзм, його розвінчання чи пародія на нього? Про чіткість вияву авторського голосу.
1. Жертовність як ознака героїчного чину. Митець – герой, який вміє зрікатись.
Література:
Антонович Д. Триста років українського театру. – Львів, 2001;
Вороний М. Театр і драма. – К., 1989;
Коломієць Р. Театр Саксаганського і Карпенка-Карого. – К., 1984;
Старицька-Черняхівська Л. Двадцять п’ять років українського театру // Старицька-Черняхівська Л. Драматичні твори. Проза. Поезія. Мемуари. – К., 2000. – С.630-741;
Тхорук Р. Драматичні твори Михайла Старицького: у силовому полі авторитетів // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. – Рівне, 2002. – Вип. ХІ. – С. 41-53.
ЗАВДАННЯ:
Поміркуйте над тим, чи можна назвати популярною у літературі того часу постать митця та проблеми талановитої особистості. Обґрунтуйте ваші висновки з огляду на провідні культурологічні тенденції доби.
Чи важливим є аспект біографічності змісту аналізованих творів?
Методичні рекомендації та вимоги до самостійної роботи
n Якість самостійного опрацювання й аналізу творів за списками перевіряється під час усного заліку (колоквіуму).
n Студенту запропонують переказати деякі фрагменти художнього тексту. Також вимагається вміти проаналізувати прочитаний текст за такими аспектами: встановити ланцюг сюжетних подій, кульмінаційні та фреймові виділити; пояснити назву; окреслити систему персонажів та визначити головних та епізодичних; прокоментувати паратекстуальні особливості (епіграф, заголовок, підзаголовкові дані); вказати особливості позасюжетних елементів (описів, роль відступів).
ВИМОГИ ДО РЕФЕРАТУ
Оцінка виставлятиметься у межах від трьох до десяти балів.
Дата публикования: 2015-10-09; Прочитано: 482 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!