Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

І і і тносоціальна політика, спрямована на розвиток національної культури, задоволення духовних потреб людини



і і і основних напрямків етнонаціональної політики є ство-

і*•■• нія вільного розвитку культури і традицій усіх етносів

пі національної культури. Така політика має бути спрямо-

фирмуііання цілісної, універсальної структури культури, яка

И (0 1*1.111.1 виховання бережливого ставлення до національної

....... шідщини, сприяла як відтворенню й збереженню істо-

іііопаціональних культурних надбань, так і розвитку та

.......... о сучасних культурних цінностей. Слід надати розвитку

- і, * і \ етносів і національної культури не галузевого, а універ-іи лльподержавного значення, що має зумовити утворення і \ш.гурного простору у країні.

її пікчіальна політика у сфері розвитку національної культу-іп спрямована на гуманізацію соціокультурного простору національного культурного буття, повернення на культур-

...... цепу людини з її багатогранними духовними запитами,

і риою неповторністю, національною самобутністю. Важлива

............ олітики — розв'язати суперечності у сфері розвитку на-

........ її культури, національного соціокультурного буття, що

шлись як у попередні десятиріччя, так і виникли останніми МИ І'ощ'язання цих суперечностей має спрямовуватися на зба-ІІІИ ' ошодуховного поля, розвиток національної культури осо-ш п іі суспільства, створення умов для розширення свободи цію індивідуального вибору особистістю, етнічною індивіду-н по форм і способів самореалізації, самоздійснення свого ду-

..... потенціалу, власної смислоутворюючої культурної життєвої

■МИ.

інонаціональна політика має виходити з того, що цінності на­шиті' культури є діалектичною єдністю національного й за-


гальнолюдського, загальнонаціонального та етноспецифічного, р| гіонального, індивідуально-місцевого, територіального. Це означаї що здіюнювати цю політику неможливо як без цінностей конкретні національної, регіональної культури, так і без загальноцивілізаціЙ них цінностей, сформованих людством. Ціннісний зміст націоналі ної культури може бути рушійною силою суспільного прогресу лиш тоді, коли творчий потенціал такої культури грунтується на за гальній системі цінностей, сформованих етнонаціональною спілі ністю, нацією, народом, людством упродовж своєї історії. Так, ції ності національної культури, що формуються в Україні в сучасни умовах, які повинні стати нормою практично повсякденної діяльні орієнтації її громадян, елементом самоцінності кожної етнічної індії відуальності, складовою етногуманістичної творчості її народу, є р<і зультатом тривалого розвитку України, її регіонів, територій, етної географічних районів. У кожного регіону, етногеографічного райої ну України особлива доля, що зумовлюється всім їх розвитком Через це національна культура як складова процесів етносуспіль] ного, регіонального буття зумовлена багатогранними чинникам! як загальнолюдського, так і національно-особливого, місцевого регіонального, специфічного лише для цієї території України, для її народу, етнокультури, традицій, менталітету, тобто для її індивіду] альності. У такій індивідуальності України втілений дух її народу] його національна самосвідомість, самобутність і неповторність власні ного складного, суперечливого, яскравого та трагічного етпосоцн ального досвіду.

Неможливо створити ефективну систему етнонаціональної полін тики, спрямованої на розвиток національної культури, не забезпеч чивши відповідну матеріальну базу. Тривалий час в українському суспільстві культуру, як й інші гуманітарні сфери, вважали надбудо-] вою, фінансуючи її за залишковим принципом. На жаль, в Україні останніми роками в культурі посилюються негативні тенденції] спричинені передусім скороченням обсягів фінансування як з дерч жавного,, так і з місцевих бюджетів, послаблюється або руйнується матеріально-технічна база мережі закладів соціально-культурногоі призначення. Формування матеріальної бази культури, насамперед; національної, пов'язане зі створенням гнучкої системи її фінансової' підтримки. В основі фінансового забезпечення культурно-мистець-| ких закладів має бути як державне бюджетне фінансування, що грун-| тується ма загальнонаціональних програмах розвитку культури, таю


і' і......... джерела фінансової підтримки культури. У цьому зв'яз-

і і и.не значення має створення умов для формування різ­
нити ліп.гернативних джерел фінансового забезпечення куль-
іни і ку, підтримки (а не утримання) культурно-мистець-
і і і ті і насамперед конкретних культурних проектів та акцій.

1 порити умови для стимулювання спонсорської ініціативи МНИ ріилі.пої підтримки таких проектів, акцій різноманітними

и, фондами, окремими фізичними особами. Важливим у І ПНІІІ підтримці культурно-мистецьких закладів, культурних

...... і акцій є конкурсні засади виділення коштів, які б унемож-

....... і у і рпманство в цій сфері суспільного життя. Впроваджен-

........ 11 форм фінансової підтримки культурно-мистецьких про-

іі і мни, набутих світовою практикою, дасть змогу урізнома-

гсріальне забезпечення розвитку національної культури, І її оновлення, динамічного розвитку.

ипмиїїція етнонаціональної політики держави передбачає
і'іінн передумов для посилення процесу етносоціодииаміки ду-
............... я країни, реформування тих сфер діяльності суспіль­
ні" ні іпоесредньо чи опосередковано впливають на збагачен-
•'мім.і морального потенціалу людини, етнічної іидивідуаль-
||оі ішеїпія цього процесу має сприяти передусім остаточному
|| НИЮ особистості від тих форм етносуспільних відносин, що
ЮТІ іподину. Процес етносоціодииаміки передбачає перехід від

............ існування до динамічного, від одновимірного до бага-





Дата публикования: 2015-03-26; Прочитано: 164 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.008 с)...