Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Для побудови і анімації траєкторії руху в пакеті Mathcad створюємо документ, що містить послідовність наступних процедур:
1. Ввести прискорення вільного падіння g = 9,8 м/с2 і вихідні дані, задані викладачем – початкові координати х0, у0, початкову швидкість тіла v0, його масу m, коєфіціент опору повітря r, кут α, який утворює вектор швидкості з горизонтом.
2. Ввести параметри v0x, v0y, b за формулами (6), (10) і параметр t0 за формулою t0 = 2v0y/g.
3. Визначити границі зміни часу, обмеживши його максимальне значення величиною t0, і ввести аргумент t у вигляді ранжированої змінної (з кроком, наприклад, t0/100):
t: = 0, ..t0.
4. Ввести рівняння траєкторій: (8а), (8b) - для випадку 1 і (12а), (12b) - для випадку 2. При цьому для координат тіла, що відповідають цим випадкам, потрібно ввести різні позначення. Наприклад, для випадку 1 – х(t), у(t), для випадку 2 – Х(t), Y(t).
5. Побудувати графіки траєкторій, введених у п. 4. Для цього виконати послідовність таких операцій:
1) Лівою клавішею мишки натиснути там, де потрібно створити графік.
2) Послідовно відкрити Insert (Вставка), Graph (Графік) і вибрати у вікні, що з’явилося, X –Y Plot. Mathсad створить пустий графік з шістьма полями введення, по три на кожній осі.
3) Ввести у пусте поле, розташоване в середині горизонтальної осі, функції x(t) і Х(t), а у пусте поле біля середини вертикальної осі - y(t) i Y(t); ввести граничні значення функцій x(t) (x0 i xm = x(t0)) i y(t) (y0 i ym = y(t0/2)).
4) Натиснути клавішу F9.
6. Для розгляду руху тіла у динаміці потрібно, використовуючи документ, створений у п. 4, виконати послідовність таких дій:
1) Ввести змінну FRAME, замінивши максимальне значення змінної t, тобто t0, виразом
t0 ×
де k – ціле число, k >> 1.
2) Послідовно вибрати пункти View (Вид), Animate (Анімація), що приведе до появи діалогового вікна Animate.
3) У діалоговому вікні, що з’явилося, у полі FRAME встановити нижню границю змінної FRAME і у полі TO – її верхню границю, вибравши для нижньої границі нуль, а для верхньої – число k. Змінна FRAME буде збільшуватись з oдиничним кроком від нижньої границі до верхньої.
4) У полі AT встановити швидкість відтворення кліпу.
5) Підготувати “пустий” графік і виділити його пунктирним прямокутником.
6) Натиснути кнопку Animate діалогового вікна.
7. Після створення анімаційного кліпу зберегти його як Windows AVI-файл; для цього натиснути кнопку Save As у діалоговому вікні.
8. Побудувати і проаналізувати графіки залежностей дальності і висоти польоту від часу для випадків 1 і 2.
Питання для самоперевірки
1. Який рух називається поступальним?
2. Що таке матеріальна точка?
3. Дати визначення швидкості поступального руху тіла.
4. Дати визначення середній і миттєвій швидкостям тіла.
5. Що характеризує тангенціальне прискорення? Як визначається його величина і напрямок?
6. Що характеризує нормальне прискорення? Як визначається його величина і напрямок?
7. Як можна охарактеризувати рух, коли відомо, що нормальне прискорення аn = 0, а тангенціальне прискорення at > 0?
8. Як можна охарактеризувати рух, коли відомо, що нормальне прискорення аn = const, а тангенціальне прискорення at = 0?
9. Запишіть і сформулюйте основне рівняння динаміки матеріальної точки.
10. Запишіть і сформулюйте закон Стокса.
Дата публикования: 2015-02-18; Прочитано: 182 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!