Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Головне меню програмного пакету Autodesk 3d max



3ds MAX (3D Studio MAX) — повнофункціональна професійна програмна система для створення і редагування тривимірної графіки і анімації, розроблена компанією Autodesk. Містить найсучасніші засоби для художників і фахівців в області мультимедіа. Працює в операційних системах Microsoft Windows і Windows NT (як в 32-бітових, так і в 64-бітових). В квітні 2014 року випущена сімнадцята версія цього продукту під назвою «Autodesk 3ds Max 2015». Пакет 3d Msx є одною із програм що входять до сімейства тривимірної комп'ютерної графіки або, як її ще називають, ЗD-графіки і призначена для синтезу окремих зображень, що імітують сцени з життя реальних чи вигаданих світів з фотографічною детальністю і якістю, а також послідовностей кадрів таких зображень, що відтворюють руху об'єктів і званих анімацій. 3ds MAX використовується для створення комп'ютерних ігор, тривимірних анімаційних мультфільмів, рекламних роликів тощо. За допомогою даного редактора зроблено безліч візуальних спецефектів для кінофільмів [2].

Перша версія пакету під назвою 3D Studio DOS була випущена в 1990 році. Розробкою пакету займалася незалежна студія Yost Group, створена програмістом Гарі Йостом; Autodesk на перших порах займався тільки виданням пакета. Існують відомості, що Гарі Йост покинув попереднє місце роботи після переговорів з Еріком Лайонсом (Eric Lyons), який у той час був директором по нових проектах Autodesk. Перші чотири версії носили найменування 3D Studio DOS (1990—1994 роки). Потім пакет був переписаний заново під Windows NT і перейменований в 3D Studio MAX (1996—1999 роки). Нумерація версій почалася заново. У 2000—2004 роках пакет випускається під маркою Discreet 3dsmax, а з 2005 року — Autodesk 3ds MAX. Актуальна версія носить назву Autodesk 3ds MAX 2014 (індекс 16.0) [3].

Ось лише деякі можливості програми 3d max, які можна використовувати при створенні окремих зображень і анімацій: Моделювання геометричної форми тривимірних об'єктів – твердотільне моделювання від кулі, піраміди, куба, до тіла людини, дерева або поверхні водойми;

Autodesk 3d max дозволяє імітацію фізичних властивостей матеріалів об'єктів, таких як прозорість, світіння, блиск, дзеркального відбиття і заломлення світлових променів, атмосферних явищ, туману, дощу, полум'я та диму;

Освітлення тривимірної сцени для будь-яких умов, від пахмурного до яскравого сонячного дня, від лампочки до прожектора із можливістю створення фото реалістичних тіней;

Autodesk 3d max дозволяє створення анімації всіх параметрів об'єктів: їх, розмірів, форми, положення, кольору і характеристики матеріалу;

Можливість використання різних способів управління рухом та зміною властивостей об'єктів в процесі анімації, що забезпечують можливість імітації самих різних типів рухів та можливість створення користувацьких наборів рухів;

Створення пов'язаних ієрархічних ланцюжків об'єктів та їх анімація методом прямої або зворотної кінематики, коли рух одного об'єкта викликає узгоджені переміщення інших об'єктів ланцюжка;

Моделювання динамічних властивостей рухомих об'єктів з урахуванням їх зіткнень, сил тяжіння, вітру або пружності;

Основними областями використання 3d max є:

1)Проектування та конструювання інтер'єрів та екстер’єрів у Архітектурі;

2)Розробка рекламних роликів для телебачення кіно та відеоігор;

3)Комп'ютерна мультиплікація і зйомка ігрових фільмів із елементами фантастики;

4)Розробка персонажів та інтер’єрів для комп'ютерних ігор;

6)Художня комп'ютерна графіка;

7)Реконструкція історичних сцен.

Елементи інтерфейсу 3d max впорядковані за своїм призначенням. Команди знаходяться в меню, панелях інструментів, вкладених панелях, модулях і діалогових вікнах. Саме таке розташування робочих панелей дозволяє збільшити робочу область екрану. Піктограми та контекстне меню, замінюють ручне введення більшості часто використовуваних команд.

Головний користувальницький інтерфейс складається з 5 основних областей (рис. 1.1): Рядок меню; основної панелі інструментів; командній панелі; вікон проекцій; набір засобів керування.

Рис. 1.1. Головне меню програми 3ds Max

Для спрощеного управління користувацьким інтерфейсом використовуються наступні засоби:

· спливаючі підказки (tooltips) - з'являються, коли ви підводите курсор до якої-небудь кнопці, не натискаючи на неї (рис. 1.2.);

Рис. 1.2. Меню спливаючі підказки (tooltips)

· випадаючі списки (drop-down menus) - рис. 1.3 – створені у вигляді чорного трикутника, що розташовується праворуч від назви поточного меню;

Рис. 1.3. Меню випадаючі списки (drop-down menus)

· контекстно-залежні меню (context-sensitive menus)– є прихованими меню програми, виводяться на екран після натиснення правої кнопки миші(рис. 1.4.);

Рис. 1.4. Меню context-sensitive menu

· поля цифрового введення (numeric input fields) - введення потрібних параметрів з клавіатури;

· лічильники (spinners) - являють собою поля зміни значень з розташованими праворуч двома маленькими кнопками зі стрілками, направленими вгору і вниз. Вони використовуються для зміни значень параметрів.

· прикріплені панелі (flyouts), пов'язані з відповідними піктограмами інструментів і з'являються, коли ви натискаєте й утримуєте кнопку миші, підвівши курсор до якої-небудь піктограми з маленьким чорним трикутником в нижньому правому куті.

· плаваючі панелі (floaters) - не мають різних режимів діалогові вікна, «плаваючі» на передньому плані і доступні стільки часу, скільки потрібно;

В панелі меню розташовані п'ятнадцять спадних меню.

· меню File (Файл) – у цьому меню знаходяться команди для роботи з файлами та перегляду інформації про файли;

· меню Edit (Правка) включає команди для виділення і редагування об'єктів;

· меню Tools (Інструменти) допомагає здійснювати доступ до інструментів і модулів інструментів. Більшість цих інструментів (далеко не всі) знаходяться в панелі інструментів;

· меню Group (Група) – у цьому меню знаходяться команди групування і розгрупування об'єктів;

· в меню Views (Види) знаходяться команди для управління відображенням вікон проекцій;

· команди меню Create (Створити) відкривають доступ до панелі Create, призначеним для створення стандартних (standard) і складних (extended) примітивів, форм (shapes), джерел світла (lights), камер (cameras) і часток (particles);

· меню Modifiers (Модифікатори) містить команди для видозміни об'єктів і їх частин;

· меню Character (Персонаж) включає команди Character Studio 4.0 для анімації і управління персонажами та об’єктами;

· меню Reactor містить команди Reactor 2.0 для відображення динаміки твердих, м'яких тіл і рідин в реальному часі;

· меню Animate (Анімація) включає команди управління анімацією;

· меню Graph Editor (Графічний редактор) забезпечує доступ до команд що управляють модулями, керуючими ієрархією і анімацією;

· команди меню Rendering (Візуалізація) відкривають доступ до модулів, керуючих параметрами візуалізації об'єктів і фону;

· команди меню Customize (Налаштування) дозволяють змінити користувацький інтерфейс і встановити відповідні параметри програми;

· меню MAXScript містить команди для роботи з програмами, написаними на мові сценаріїв MAXScript;

· меню Help (Довідка) дозволяє отримати довідку про програмний продукт 3ds max.

У програмі 3ds max панель інструментів поділена на декілька панелей. За замовчуванням відображені дві з них: Main Toolbar (Основна панель інструментів) і reactor. Є ще такі панелі інструментів: Layers (Шари), Axis Constraints (Обмежувачі по осях) і Extras (Додаткові кошти) [4].

Більшість цих інструментів представлені у вигляді кнопок. Для того щоб побачити всі кнопки на панелі, дозвіл екрана має бути не менше 1280x1024 точок. Якщо встановити менше значення, частина крайніх кнопок не буде видна.

Вікна проекцій (viewports) являють собою чотири основні області перегляду, розташовані в центрі екрану (рис. 1.5).

Розмір вікон проекцій можна змінювати, переміщаючи рамки між двома вікнами проекцій або переміщаючи перетин всіх чотирьох вікон. Щоб відновити первинну структуру вікна проекції, клацніть правою кнопкою миші по рамці вікна та виберіть пункт Reset Layout (Скидання).

Рис. 1.5. Вікна проекцій відображають сцену під різними кутами зору

Командні панелі (Command panels) забезпечують доступ до більшості команд моделювання і анімації, а також до управління відображенням і різних утиліт. Щоб отримати доступ до вкладеної панелі, клацніть по заголовку, розташованому у верхній частині кожної панелі (рис. 1.6).

Великі командні панелі можна розташувати горизонтально, а також у вигляді двох і більше колонок, перетягуючи їх за ліві або праві кути [5].

Рис. 1.6. Командна панель (Command panels)

Командна панель містить такі кнопки:

· Create – містить команди для створення об’єктів;

· Modify – містить команди для редагування обєктів;

· Hierarchy - містить команди для керування ієрархічними зв'язками;

· Motion – містить команди для керуванням руху;

· Display – містить команди для управління відображення об’єктів;

· Utilities - містить набір різних засобів (розташована в панелі Create).

Ці елементи розташовані в нижній частині екрана і являють собою частині рядка стану, а саме: рядок підказки, рядок для введення команд, елементи управління анімацією, часом і управління вікнами проекцій (рис. 1.7).

Також тут розташовано вікно сценаріїв MAXScript для створення макросів команд.

Рис. 1.7. Часова доріжка

У нижній частині вікна 3ds MAXрозташована шкала анімації, під нею координати перетворень, рядок стану, а також кнопки управління анімацією і положенням об'єктів у вікнах проекцій. Щоб дізнатися призначення кнопки на будь-якій панелі інструментів, досить підвести до неї покажчик миші. При цьому біля кнопки виникне спливаюча підказка, вміст якої також відобразиться в рядку стану. Для управління відображенням об'єктів у вікні проекції використовуються кнопки, які знаходяться в правому нижньому кутку вікна програми (рис. 1.8) [6,7].

Рис. 1.8. Кнопки управління положенням виду у вікнах проекцій.

Zoom - наближення / видалення сцени. Zoom All - наближення / видалення відразу всіх об'єктів у всіх вікнах проекцій. Zoom Extents / Zoom Extents Selected - наближення / видалення обраного об'єкта / усіх об'єктів у межах видимості всіх вікон проекції. Zoom Extents All / Zoom Extents Selected - наближення / видалення обраного об'єкта / усіх об'єктів сцени в межах видимості поточного вікна проекції. Цю кнопку зручно використовувати в тих випадках, коли потрібно подивитися на сцену з такої точки, щоб у вікні проекції відображалися всі об'єкти. Field-of-View/Region Zoom – зміна всього поля зору / виділеного за допомогою миші. Pan - переміщення зображення на екрані вручну. Arc Rotate / Arc Rotate Selected / Arc Rotate SubObject - обертання сцени навколо центру поля зору / навколо виділених об'єктів / навколо підоб'єкту. Min / Max Toggle - збільшення активного вікна проекції до розмірів екрану [8].





Дата публикования: 2015-03-26; Прочитано: 1418 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.011 с)...