Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Аускультация легких 1 страница



Прав   Стор.
  Характеристика гри  
  ЧАСТИНА 1  
  ФІЛОСОФІЯ ПРАВИЛ ТА СУДДІВСТВА  
  ЧАСТИНА 2  
  РОЗДІЛ I CПОРУДИ І ОБЛАДНАННЯ  
  ІГРОВЕ ПОЛЕ  
1.1 РОЗМІРИ  
1.2 ІГРОВА ПОВЕРХНЯ  
1.3 ЛІНІЇ НА МАЙДАНЧИКУ  
1.4 ЗОНИ І МІСЦЯ  
1.5 ТЕМПЕРАТУРА  
1.6 ОСВІТЛЕННЯ  
  СІТКА І СТІЙКИ  
2.1 ВИСОТА СІТКИ  
2.2 СТРУКТУРА  
2.3 БОКОВІ СТРІЧКИ  
2.4 АНТЕНИ  
2.5 СТІЙКИ  
2.6 ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ  
  М'ЯЧІ  
3.1 СТАНДАРТИ  
3.2 ОДНОМАНІТНІСТЬ М'ЯЧІВ  
3.3 СИСТЕМА ГРИ ТРЬОМА М'ЯЧАМИ  
  РОЗДІЛ II УЧАСНИКИ  
  КОМАНДИ  
4.1 СКЛАД КОМАНДИ  
4.2 РОЗМІЩЕННЯ КОМАНДИ  
4.3 ЕКІПІРОВКА  
4.4 ЗАМІНА ЕКІПІРОВКИ  
4.5 ЗАБОРОНЕНІ ПРЕДМЕТИ  
  КЕРІВНИКИ КОМАНДИ  
5.1 КАПІТАН  
5.2 ГОЛОВНИЙ ТРЕНЕР  
5.3 ПОМІЧНИК ГОЛОВНОГО ТРЕНЕРА  
  РРЗДІЛ III ІГРОВИЙ ФОРМАТ  
  НАБІР ОЧКА. ВИГРАШ ПАРТІЇ І МАТЧУ  
6.1 НАБІР ОЧКА  
6.2 ВИГРАШ ПАРТІЇ  
6.3 ВИГРАШ МАТЧУ  
6.4 НЕЯВКА ТА НЕПОВНА КОМАНДА  
  СТРУКТУРА ГРИ  
7.1 ЖЕРЕБКУВАННЯ  
7.2 РОЗМИНКА  
7.3 СТАРТОВЕ РОЗТАШУВАННЯ КОМАНДИ  
7.4 ПОЗИЦІЇ  
7.5 ПОМИЛКА В РОЗТАШУВАННІ  
7.6 ПЕРЕХІД  
7.7 ПОМИЛКИ ПРИ ПЕРЕХОДІ  
  РОЗДІЛ IV ІГРОВІ ДІЇ  
  СТАН ГРИ  
8.1 М'ЯЧ В ГРІ  
8.2 М'ЯЧ ПОЗА ГРОЮ  
8.3 М'ЯЧ “В МАЙДАНЧИКУ”  
8.4 М'ЯЧ “ЗА”  
  ГРА З М'ЯЧЕМ  
9.1 КОМАНДНІ УДАРИ  
9.2 ХАРАКТЕРИСТИКА УДАРУ  
9.3 ПОМИЛКИ У ГРІ З М'ЯЧЕМ  
  М'ЯЧ БІЛЯ СІТКИ  
10.1 М'ЯЧ, ЩО ПЕРЕСІКАЄ СІТКУ  
10.2 М'ЯЧ, ЩО ТОРКАЄТЬСЯ СІТКИ  
10.3 М'ЯЧ В СІТЦІ  
  ГРАВЕЦЬ БІЛЯ СІТКИ  
11.1 ПЕРЕНЕСЕННЯ РУК ЧЕРЕЗ СІТКУ  
11.2 ПРОНИКНЕННЯ ПІД СІТКОЮ  
11.3 ТОРКАННЯ З СІТКОЮ  
11.4 ПОМИЛКИ ГРАВЦЯ БІЛЯ СІТКИ  
  ПОДАЧА  
12.1 ПЕРША ПОДАЧА В ПАРТІЇ  
12.2 ПОРЯДОК ПОДАЧІ  
12.3 ДОЗВІЛ НА ПОДАЧУ  
12.4 ВИКОНАННЯ ПОДАЧІ  
12.5 ЗАСЛОН  
12.6 ПОМИЛКИ, ЗДІЙСНЕНІ ПІД ЧАС ПОДАЧІ  
12.7 ПОМИЛКИ, ЗДІЙСНЕНІ ПІСЛЯ ПОДАЧІ І ПОЗИЦІЙНІ ПОМИЛКИ  
  АТАКУЮЧИЙ УДАР  
13.1 ХАРАКТЕРИСТИКИ АТАКУЮЧОГО УДАРУ  
13.2 ОБМЕЖЕННЯ ПІД ЧАС АТАКУЮЧОГО УДАРУ  
13.3 ПОМИЛКИ ПРИ АТАКУЮЧОМУ УДАРІ  
  БЛОК  
14.1 БЛОКУВАННЯ  
14.2 ТОРКАННЯ М’ЯЧА ПРИ БЛОКУВАННІ  
14.3 БЛОКУВАННЯ В ПРОСТОРІ СУПЕРНИКА  
14.4 БЛОК І КОМАНДНІ УДАРИ  
14.5 БЛОКУВАННЯ ПОДАЧІ  
14.6 ПОМИЛКИ ПРИ БЛОКУВАННІ  
  РОЗДІЛ V ПЕРЕРВИ, ІНТЕРВАЛИ І ЗАТРИМКИ  
  ЗВИЧАЙНІ ІГРОВІ ПЕРЕРВИ  
15.1 КІЛЬКІСТЬ ЗВИЧАЙНИХ ПЕРЕРВ  
15.2 ЗАПИТ ЗВИЧАЙНИХ ПЕРЕРВ  
15.3 ПОСЛІДОВНІСТЬ ПЕРЕРВ  
15.4 ТАЙМ-АУТИ І ТЕХНІЧНІ ТАЙМ-АУТИ  
15.5 ЗАМІНА ГРАВЦІВ  
15.6 ОБМЕЖЕННЯ ЗАМІН  
15.7 ВИКЛЮЧНА ЗАМІНА  
15.8 ЗАМІНА ПРИ ВИЛУЧЕННІ АБО ДИСКВАЛІФІКАЦІЇ  
15.9 НЕПРАВИЛЬНА ЗАМІНА  
15.10 ПРОЦЕДУРА ЗАМІНИ  
15.11 НЕПРАВИЛЬНІ ЗАПИТИ  
  ЗАТРИМКИ ГРИ  
16.1 ВИДИ ЗАТРИМОК  
16.2 САНКЦІЇ ЗА ЗАТРИМКИ  
  ВИКЛЮЧНІ ЗУПИНКИ У ГРІ  
17.1 ТРАВМА  
17.2 ЗОВНІШНЯ ПЕРЕШКОДА  
17.3 ДОВГОТРИВАЛІ ЗУПИНКИ У ГРІ  
  ІНТЕРВАЛИ І ЗМІНА МАЙДАНЧИКІВ  
18.1 ІНТЕРВАЛИ  
18.2 ЗМІНА МАЙДАНЧИКІВ  
  РОЗДІЛ VI ГРАВЕЦЬ ЛІБЕРО  
  ГРАВЕЦЬ ЛІБЕРО  
19.1 ПРИЗНАЧЕННЯ ЛІБЕРО  
19.2 ЕКІПІРОВКА  
19.3 ДІЇ ДОЗВОЛЕНІ ЛІБЕРО  
19.4 ПЕРЕПРИЗНАЧЕННЯ НОВОГО ЛІБЕРО  
19.5 ВИЛУЧЕННЯ І ДИСКВАЛІФІКАЦІЯ  
  РОЗДІЛ VII ПОВЕДІНКА УЧАСНИКІВ  
  ВИМОГИ ДО ПОВЕДІНКИ  
20.1 СПОРТИВНА ПОВЕДІНКА  
20.2 ЧЕСНА ГРА  
  НЕПРАВИЛЬНА ПОВЕДІНКА І САНКЦІЇ ЗА НЕЇ  
21.1 НЕЗНАЧНА НЕПРАВИЛЬНА ПОВЕДІНКА  
21.2 НЕПРАВИЛЬНА ПОВЕДІНКА ЩО ПРИЗВОДИТЬ ДО САНКЦІЙ  
21.3 ШКАЛА САНКЦІЙ  
21.4 ЗАСТОСУВАННЯ САНКЦІЙ ЗА НЕПРАВИЛЬНУ ПОВЕДІНКУ  
21.5 НЕПРАВИЛЬНА ПОВЕДІНКА ДО ТА МІЖ ПАРТІЯМИ  
21.6 КАРТКИ ДЛЯ САНКЦІЙ  
  ЧАСТИНА II  
  РОЗДІЛ VIII СУДДІ  
  СУДДІВСЬКА БРИГАДА І ПРОЦЕДУРИ  
22.1 СКЛАД  
22.2 ПРОЦЕДУРИ  
  ПЕРШИЙ СУДДЯ  
23.1 МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ  
23.2 ПОВНОВАЖЕННЯ  
23.3 ОБОВ'ЯЗКИ  
  ДРУГИЙ СУДДЯ  
24.1 МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ  
24.2 ПОВНОВАЖЕННЯ  
24.3 ОБОВ'ЯЗКИ  
  СЕКРЕТАР  
25.1 МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ  
25.2 ОБОВ'ЯЗКИ  
  ПОМІЧНИК СЕКРЕТАРЯ  
26.1 МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ  
26.2 ОБОВ'ЯЗКИ  
  СУДДІ НА ЛІНІЇ  
27.1 МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ  
27.2 ОБОВ'ЯЗКИ  
  ОФІЦІЙНІ СИГНАЛИ  
28.1 ЖЕСТИ СУДДІВ  
28.2 СИГНАЛИ ПРАПОРЦЕМ СУДДІВ НА ЛІНІЇ  
  ЧАСТИНА III  
  СХЕМИ  
1a КОНТРОЛЬНА ЗОНА ЗМАГАНЬ  
ІГРОВЕ ПОЛЕ  
  ІГРОВИЙ МАЙДАНЧИК  
  ЕСКІЗ СІТКИ  
  ПОЗИЦІЇ ГРАВЦІВ  
М'ЯЧ, ЩО ПЕРЕСІКАЄ ВЕРТИКАЛЬНУ ПЛОЩИНУ СІТКИ НА МАЙДАНЧИК СУПЕРНИКА  
М’ЯЧ, ЩО ПЕРЕСІКАЄ ВЕРТИКАЛЬНУ ПЛОЩИНУ СІТКИ У ВІЛЬНУ ЗОНУ СУПЕРНИКА  
  КОЛЕКТИВНИЙ ЗАСЛОН  
  ЗДІЙСНЕНИЙ БЛОК  
  АТАКА ГРАВЦЯ ЗАДНЬОЇ ЛІНІЇ  
  ШКАЛА САНКЦІЙ  
  РОЗТАШУВАННЯ СУДДІВСЬКОЇ БРИГАДИ ТА ЇЇ ПОМІЧНИКІВ  
  ОФІЦІЙНІ ЖЕСТИ СУДДІВ  
  ОФІЦІЙНІ СИГНАЛИ ЛІНІЙНИХ СУДДІВ ПРАПОРЦЯМИ  

ХАРТЕРИСТИКА ГРИ
Волейбол - це спорт, в якому змагаються дві команди на ігровому майданчику, розділеного сіткою. Для специфічних обставин передбачаються різноманітні варіанти гри для того, щоб багатогранність волейболу була доступна кожному.
Ціль гри - направити м’яч над сіткою, щоб він торкнувся майданчика суперника і запобігти такій самій спробі суперника. Команда має три удари для повернення м’яча (додатково до торкання на блоці)Ціль гри.
М’яч вводиться в гру подачею: гравець, що подає, ударом направляє м’яч через сітку супернику. Розіграш триває до приземлення м'яча на ігровий майданчик, виходу мяча “за” або помилки команди при поверненні м'яча.
У волейболі команда, що виграла розіграш, отримує очко (система ”Розігрування –очко”). Коли команда, що приймає, виграє розігрування, вона здобуває очко і право подавати, а її гравці переходять на одну позицію за годинниковою стрілкою.
 

ОФІЦІЙНІ ВОЛЕБОЛЬНІ ПРАВИЛА 2010 – 2012
РОЗДІЛ 1
ФІЛОСОФІЯ ПРАВИЛ І СУДДІВСТВА
Вступ
Волейбол є одним з найбільш успішних, популярних змагальних і оздоровчих видів спорту у світі. Він швидкий і захоплюючий, з вибуховим характером дій. Крім цього, волейбол включає декілька найважливіших взаємодоповнюючих елементів, взаємодія яких робить його унікальним серед усіх видів спорту, в яких є розіграш м'яча:
Передача м'яча на льоту
Подача
Перехід Вибухова дія
Стрибучість
Атака
Командна Гра
Розділений Майданчик
Захист
За останні роки ФІВБ досягла великих успіхів в адаптації гри до потреб сучасних глядачів.
Цей текст адресований широкій волейбольній аудиторії - гравцям, тренерам, суддям, глядачам або коментаторам з наступних причин: - розуміння правил дозволяє краще грати - тренери можуть створювати кращу структуру і тактику гри команди, даючи можливість гравцям повністю продемонструвати свою майстерність; - розуміння взаємозв'язку між правилами дозволяє суддям приймати правильні рішення.
Цей вступ в першу чергу сфокусований на волейболі як виді спорту де є дух змагання, а потім розкриваються основні якості необхідні для суддівства.
Волейбол є змагальним видом Спорту
Змагання вивільняє приховані сили. Воно показує найвищі можливості, дух, творчість, красу. Правила складені з урахуванням всіх цих якостей. З невеликими виключеннями, волейбол дозволяє всім гравцям діяти як біля сітки (в атаці), так і на задній лінії (в захисті або на подачі).
Вільям Морган, творець гри, все ще впізнав би її, оскільки волейбол проніс крізь роки свої характерні і важливі елементи. Деякі з них він поділяє з іншими іграми, в яких є сітка/м'яч/ракетка,.
 
- подача; - перехід (подача по черзі); - атака; - захист.
Офіційні волейбольні правила• 2009-2012

Волейбол, проте, є унікальним серед ігор де є сітка, вимагаючи, щоб м'яч був постійно у польоті - "літаючий м'яч" - і дозволяючи кожній команді певну кількість передач м'яча до того, як він має бути повернений суперникові.
Запровадження спеціалізованого захисного гравця - Ліберо – проштовхнуло гру вперед стосовно тривалості розіграшу і багатофазностї гри. Зміни правила подачі перетворили подачу із простої дії по введенню м'яча в гру в наступальну зброю.
Ідея переходу закріплена для того, щоб сприяти різнобічним атлетам. Правила розташування гравців повинні дозволяти командам бути гнучкими і створювати цікаві тактичні розробки.
Учасники змагань використовують ці умови для змагання в техніці, тактиці і силі. Також, ці умови дозволяють гравцям свободу вираження, щоб викликати захоплення у глядачів і телеглядачів.
І імідж волейболу стає усе більшою мірою привабливим.
Оскільки гра еволюціонує, вона, без сумніву, мінятиметься – ставатиме краще, сильніше і швидше.
Суддя в межах цієї Структури
Суть поняття "Хороший суддя" лежить в концепції справедливості і послідовності: - бути справедливим до кожного учасника; - бути оціненим глядачами як справедливий.
Це вимагає високого рівня довіри - суддя повинен(на) мати довіру, для того щоб дозволити гравцям демонструвати видовище:
- - - -
правильністю своїх рішень; розумінням, чому написано це правило; діючи як ефективний організатор; дозволяючи змаганню плавно проходити і направляючи його до завершення; - діючи як педагог - використовуючи правила для того, щоб покарати нечесність або застерегти від грубості; - пропагуючи гру – тобто, дозволяючи виділити видовищні елементи в грі і дозволяючи кращим гравцям робити те, що вони вміють краще всього - приносити задоволення публіці.
На закінчення ми можемо сказати, що хороший суддя повинен використовувати правила для того, щоб зробити змагання справжньою подією для всіх зацікавлених.
Для тих, хто прочитав це, - розглядайте наступні Правила, як сучасний стан розвитку великої гри, але майте на увазі, що ці декілька попередніх параграфів можуть бути також важливі для Вас у Вашій власній позиції в спорті.
Приєднуйтесь! Тримайте м’яч в грі! .
 

НОТАТКИ
 
Official Volleyball Rules • Офіційні волейбольні правила• 2009-2012

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
ЧАСТИНА 2 РОЗДІЛ 1
  ГРА
 

 
Правило
РОЗДІЛ ПЕРШИЙ – СПОРУДИ І ОБЛАДНАННЯ
Див. правило
 
ІГРОВЕ ПОЛЕ
Ігрове поле включає ігровий майданчик і вільну зону. Воно повинно бути прямокутним і симетричним.
1.1, Сх.1a, Сх.1б
Сх.2
1.1
РОЗМІРИ   Ігровий майданчик – це прямокутник розміром 18 х 9м, оточений з усіх боків вільною зоною шириною мінімум 3 метри.
Вільний ігровий простір - це простір над ігровим полем, який вільний від будь-яких перешкод. Мінімальна висота вільного ігрового простору над ігровим полем складає 7м від ігрової поверхні.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ, вільна зона повинна бути мінімум 5м від бокових ліній і 8м від лицьових ліній. Вільний ігровий простір повинен бути заввишки мінімум 12,5м від ігрової поверхні.
1.2
1.2.1
ІГРОВА ПОВЕРХНЯ
Ігрова поверхня повинна бути плоскою, горизонтальною і одноманітною. Вона не повинна представляти жодної небезпеки травмуванню гравців. Заборонено грати на нерівних або слизьких поверхнях.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ, дозволяється тільки дерев’яне або синтетичне покриття. Будь-яке покриття повинно бути заздалегідь затверджене ФІВБ.
1.2.2
У залах поверхня ігрових майданчиків повинна бути світлого кольору.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ білий колір ліній є обов'язковим. Кольори ігрового майданчика і вільної зони повинні відрізнятися один від одного.
1.1, 1.3
1.2.3
На відкритих майданчиках дозволяється ухил 5мм на 1м для дренажу. Лінії майданчика, виготовлені з твердих матеріалів забороні.
ЛІНІЇ НА МАЙДАНЧИКУ
Ширина всіх ліній 5см. Лінії повинні бути світлими і відрізнятися за кольором від підлоги і будь-яких інших ліній.
Обмежувальні лінії
Дві бокові і дві лицеві лінії обмежують ігровий майданчик. Бокові і лицеві лінії входять в розміри ігрового майданчика.
1.3
1.3
1.3.1
1.3.2
Сх.2
1.2.2
1.1
1.3.3
Центральналінія
Вісь центральної лінії розділяє ігровий майданчик на два рівні майданчики розміром 9 х 9м кожен; однак вся ширина лінії вважається такою, що належить обом майданчикам в рівній мірі. Ця лінія проведена під сіткою від однієї бокової лінії до іншої бокової лінії.
Сх.2
 
Офіційні волейбольні правила• 2009-2012


Правило
Див. правило
1.3.4
Лініяатаки
На кожному майданчику лінія атаки, задній край якої нанесений на відстані 3 м від осі центральної лінії, позначає передню зону.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ лінія атаки продовжена додатковими пунктирними лініями від бокових ліній, п'ятьма 15см короткими лініями, шириною 5см, нанесеними через 20см, загальною довжиною 1,75м.
“Обмежуюча лінія головного тренера” (пунктирна лінія, яка простягається від лінії атаки до лицевої лінії майданчика, паралельно до бокової лінії, на відстані 1,75м від неї) складається з 15см коротких ліній, нанесених через 20см, для позначення меж дії головного тренера.
1.3.3, 1.4.1
Сх.2
1.4
1.4.1
ЗОНИ І МІСЦЯ
Переднязона На кожному майданчику передня зона обмежена віссю центральної лінії і заднім краєм лінії атаки.
Вважається, що передня зона продовжується за боковими лініями до кінця вільної зони.
Сх.1б, Сх.2
Сх. 2 1.3.3, 1.3.4
1.1, 1.3.2
1.4.2
Зонаподачі
Зона подачі - це ділянка шириною 9м позаду кожної лицевої лінії.
Вона обмежена з боків двома короткими лініями завдовжки 15см кожна, нанесеними на відстані 20см позаду лицевої лінії, як продовження бокових ліній. Обидві короткі лінії включені в ширину зони подачі. По глибині зона подачі продовжується до кінця вільної зони.
1.1
1.3.2, Сх.1б
1.4.3
Зоназаміни
Зона заміни обмежена продовженням обох ліній атаки до столика секретаря.
1.3.4, Сх.1б
1.4.4
Зона заміщення Ліберо
Зона заміщення Ліберо – це частина вільної зони, з боку командних лавок, обмежена продовженням лінії атаки до лицевої лінії.
19.3.2.4 Сх.1б
1.4.5
Місця розминки
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ місця розминки, розміром приблизно 3 х 3м, розташовані за межами вільної зони в обох кутах з боку лавок команд.  
Сх.1a, Сх.1б
1.4.6
Місця для вилучених
Місця для вилучених, розміром приблизно 1 х 1м, обладнані двома стільцями, розташовані в контрольній зоні за продовженням кожної лицевої лінії. Вони можуть бути обмежені червоною лінією шириною 5см.
Сх.1a, Сх.1б
 

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
1.5
ТЕМПЕРАТУРА
Мінімальна температура не повинна бути нижче 10°С (50° F).
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ максимальна температура не повинна бути вищою 25° С (77° F) і мінімальна - не нижчою 16° С (61° F).
1.6
ОСВІТЛЕННЯ
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ освітлення ігрового поля повинно бути 1000 - 1500 люкс, виміряне на висоті одного метра від поверхні ігрового поля.
1.
 
2.1
2.1.1
СІТКА І СТІЙКИ
ВИСОТА СІТКИ
Сітка встановлюється вертикально над віссю центральної лінії. Верхній край сітки встановлюється на висоті 2,43м для чоловіків і 2,24м для жінок.
Висота сітки вимірюється в середині ігрового майданчика. Висота сітки (над двома боковими лініями) повинна бути однаковою і не повинна перевищувати офіційну висоту більш ніж на 2 см.
СТРУКТУРА
Сітка шириною 1м і довжиною від 9,50 до 10м (з 25-50см за боковими стрічками на кожній стороні) та складається з чорних комірок у формі квадрата із стороною10см.
Верхній край сітки формує горизонтальна стрічка шириною7см (складена вдвічі біла парусина прошита по всій довжині). Кожен кінець стрічки має отвір, через який пропущений шнур, що кріпить стрічку до стійок для натягнення її верхнього краю..
Всередині стрічки знаходиться гнучкий трос для кріплення сітки до стійок і натягнення її верхнього краю.
Внизу сітки є інша горизонтальна стрічка шириною 5см, аналогічна верхній стрічці, через яку пропущений шнур. Цей шнур призначений для кріплення сітки до стійок і натягнення її нижнього краю.
Сх.3
1.3.3
2.1.2
1.1, 1.3.2, 2.1.1
2.2
Сх.3
2.3
БОКОВІ СТРІЧКИ
Дві білі стрічки прикріплені вертикально до сітки і розташовані прямо над кожною боковою лінією.
Їх ширина 5см і довжина 1м, і вони вважаються частиною сітки.
1.3.2, Сх.3
2.4
АНТЕНИ
Антена – це гнучкий стержень завдовжки 1,80м і діаметром 10мм, виготовлений зі скловолокна або подібного до нього матеріалу. .
Антена прикріплюється із зовнішнього краю кожної бокової стрічки. Антени розташовані на протилежних сторонах сітки.
2.3, Сх.3
 
Офіційні волейбольні правила• 2009-2012

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
Кожна антена здіймається над сіткою на 80см і пофарбована Смугами шириною 10см контрастних кольорів, переважно червоного і білого.
Антени вважаються частиною сітки і обмежують з боків площину переходу.
2.5
2.5.1
СТІЙКИ
Стійки, що підтримують сітку, встановлюються на відстані 0,5 - 1м за боковими лініями. Висота стійок 2,55м і, бажано, щоб вони регулювалися.
Для всіх Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ стійки, що підтримують сітку, розташовуються на відстані 1 метра за боковими лініями.
2.5.2
Стійки повинні бути круглі і гладкі, встановлені на поверхні без розтяжок. Не повинно бути небезпечних пристроїв, або таких, що перешкоджають грі.  
ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ
Все додаткове обладнання визначається регламентом ФІВБ.
 
3.1
М'ЯЧІ
СТАНДАРТИ
М'яч повинен бути сферичним, з покриттям, зробленим з еластичної натуральної або синтетичної шкіри, і з внутрішньою камерою, зробленою з гуми або подібного до неї матеріалу.
Його колір може бути однотонним світлим або комбінацією кольорів.
Матеріал з синтетичної шкіри і комбінації кольорів м'ячів, які використовуються в Офіційних Міжнародних змаганнях, повинні відповідати стандартам ФІВБ.
Його окружність 65-67 см і його вага 260-280 гр.
Його внутрішній тиск повинен бути від 0,30 до 0,325 кг/см2 (4.26 до 4.61 фунта на квадратний дюйм) (від 294,3 до 318,82 мілібар або гектопаскаль).    
3.2
ОДНОМАНІТНІСТЬ М’ЯЧІВ
Всі м’ячі, які використовуються в матчі, повинні мати однакові стандарти щодо окружності, ваги, тиску, типу, кольору і т.д.
Світові і Офіційні Змагання під егідою ФІВБ, так само як і Національні Чемпіонати або Чемпіонати Ліги, повинні гратися м’ячами, затвердженими ФІВБ, якщо інше не погоджено ФІВБ.  
3.3
СИСТЕМА ГРИ ТРЬОМА М’ЯЧАМИ
На Світових і Офіційних Змаганнях під егідою ФІВБ, повинні використовуватися три м’ячі. В цьому випадку шість подавальників м’ячів знаходяться по одному в кожному куті вільної зони і по одному позаду кожного із суддів.
Сх.10
3.1
Сх.3
10.1.1, Сх.3, Сх.5
2.6
 

2
ПРАВИЛО
РОЗДІЛ ДВА – УЧАСНИКИ
ДИВ. ПРАВИЛО
 
4.1
4.1.1
КОМАНДИ
СКЛАД КОМАНДИ
Команда може складатися максимум з 12 гравців, одного головного тренера, одного помічника головного тренера, одного масажиста і одного лікаря.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ, лікар і масажист повинні бути завчасно акредитовані ФІВБ.
 
5.2, 5.3
4.1.2
4.1.3
Один з гравців, але не Ліберо, є капітаном команди, який повинен бути відмічений в протоколі.
Тільки гравці, записані в протоколі, можуть вийти на майданчик і грати в матчі. Коли головний тренер і капітан команди підписали протокол, записані гравці не можуть бути змінені.
РОЗМІЩЕННЯ КОМАНДИ
Гравці, що не беруть участь в грі, повинні сидіти на лавці своєї команди або знаходитися в своїй зоні розминки. Головний тренер і інші члени команди повинні сидіти на лавці, але можуть тимчасово залишити її.
Лавки команд розташовуються поряд зі столиком секретаря, за межами вільної зони.
5.1, 19.1.3
1, 5.1.1, 5.2.2
4.2
4.2.1
1.4.5, 5.2.3, 7.3.3
Сх.1а, Сх.1б
4.1.1, 7.2
4.2.2
4.2.3
4.2.3.1
4.2.3.2
4.2.4
Тільки членам команди дозволено сидіти на лавці під час матчу і брати участь в розминці.
Гравці, що не беруть участь в грі, можуть розминатися без м'ячів таким чином:
- під час гри: в зонах розминки;
- під час тайм-аутів і технічних тайм-аутів: у вільній зоні позаду їх майданчика.
Під час інтервалів між партіями гравці можуть розминатися у вільній зоні використовуючи м'ячі.
ЕКІПІРОВКА   Екіпіровку гравця складають футболка, шорти, шкарпетки (форма) і спортивне взуття.
Колір і дизайн футболок, шортів і шкарпеток повинні бути однаковими (виключення для гравців Ліберо) для команди. Форма повинна бути чистою.
Взуття повинно бути легким і гнучким, з гумовими або шкіряними підошвами, без каблуків.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ, заборонено носити взуття з чорними підошвами, що залишають сліди.
1.4.5, 8.1, Сх.1a, Сх.1б 1.3.3, 15.4
18.1
4.3
4.3.1
4.1, 19.2
4.3.2
 
Офіційні волейбольні правила• 2009-2012

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
4.3.3
Футболки гравців повинні бути пронумеровані від 1 до 18.
Для Світових і Офіційних Змаганнь під егідою ФІВБ, футболки гравців повинні бути пронумеровані від 1 до 20.
4.3.3.1
Номер повинен бути розташований на футболці по центру на грудях і на спині. Колір і яскравість номерів повинні контрастувати з кольором і яскравістю футболок.
Номер повинен бути заввишки мінімум 15см на грудях і мінімум 20см на спині. Смужка, яка утворює номери, повинна бути шириною мінімум 2см.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ, номер гравця повинен бути повторений також на правій стороні шортів. Номер повинен бути заввишки від 4 до 6см. Смужка, яка утворює номери, повинна бути шириною мінімум 1см. Футболки і шорти повинні відповідати стандартам ФІВБ.
4.3.3.2
4.3.4
4.3.5
Капітан команди повинен мати на своїй футболці смужку 8 х 2см, що підкреслює номер на грудях.
Заборонено носити форму, колір якої відрізняється від кольору форми інших гравців (виключення для гравців Ліберо), і/або без офіційних номерів.
ЗАМІНА ЕКІПІРОВКИ
Перший суддя може дозволити одному або більше гравцям:
5.1
19.2
4.4
4.4.1
23.
- грати босоніж;
На Світових і Офіційних Змаганнях під егідою ФІВБ, грати босоніж заборонено.
4.4.2
- змінити вологу або пошкоджену форму між партіями або після заміни, за умови, що нова форма має однаковий з попередньою колір, фасон і номер;
- у холодну погоду грати в тренувальних костюмах, за умови, що вони одного кольору і фасону для всієї команди (виключення для гравців Ліберо) і пронумеровані відповідно до Правила 4.3.3..
ЗАБОРОНЕНІ ПРЕДМЕТИ
Заборонено носити предмети, які можуть призвести до травми, або надати штучну перевагу гравцю.
Гравці можуть носити окуляри або лінзи на свій власний ризик.
4.3, 15.5
4.4.3
4.1.1, 19.2
4.5
4.5.1
4.5.2
 

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
 
КЕРІВНИКИ КОМАНДИ
Обидва, капітан команди і головний тренер відповідають за поведінку і дисципліну членів своєї команди.
Гравці Ліберо не можуть бути капітаном команди, або ігровим капітаном команди.
20.
19.1.3
5.1
5.1.1
5.1.2
КАПІТАН
ПЕРЕД МАТЧЕМ капітан команди підписує протокол і представляє свою команду на жеребкуванні.
ПІД ЧАС МАТЧУ капітан команди є ігровим капітаном, доки він/вона на майданчику. Коли капітан команди не на майданчику, головний тренер або капітан команди зобов'язаний призначити іншого гравця на майданчику, (але не Ліберо), який приймає на себе функції ігрового капітана.
Коли м'яч знаходиться поза грою, тільки ігровому капітану дозволено звертатися до суддів:
7.1, 25.2.1.1
15.2.1 19.1.3
8.2
23.2.4
5.1.2.1
- питати роз'яснення по застосуванню або інтерпретації Правил і представляти прохання або питання своїх партнерів по команді. Якщо ігровий капітан не згоден з роз'ясненням першого судді, він може опротестувати це рішення і негайно повідомити першого суддю, що він резервує право записати офіційний протест в протокол після закінчення матчу;
- запитувати дозволу:
а) змінити всю або частину ігрової форми;
б) перевірити розташування команд;
в) перевірити підлогу, сітку, м'яч і т.д.;
5.1.2.2
4.3, 4.4.2
7.4
1.2, 2., 3.
15.2.1, 15.4, 15.5
6.3
25.2.3.3
5.1.2.1, 25.2.3.2
5.1.2.3
5.1.3
5.1.3.1
5.1.3.2
- за відсутності головного тренера просити тайм-аути і заміни.
ПІСЛЯ МАТЧУ капітан команди:
- дякує суддям і підписує протокол, підтверджуючи результат;
- може підтвердити офіційний протест щодо, застосування або інтерпретації Правил суддею і записати його в протокол, якщо перший суддя був в належний час повідомлений про це.
ГОЛОВНИЙ ТРЕНЕР
Впродовж матчу головний тренер керує грою своєї команди, знаходячись за межами ігрового майданчика. Він/вона визначає стартові розташування, їх заміни, та бере тайм-аути. З цих питань він/вона контактує з другим суддею.
  ПЕРЕД МАТЧЕМ головний тренер записує або перевіряє в протоколі прізвища і номери своїх гравців і потім підписує його.
5.2
5.2.1
1.1, 7.3.2, 15.4, 15.5
5.2.2
4.1, 19.1.3, 25.2.1.1
 
Офіційні волейбольні правила• 2009-2012

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
5.2.3
5.2.3.1
5.2.3.2
5.2.3.3
5.2.3.4
ПІД ЧАС МАТЧУ головний тренер:
- перед кожною партією дає другому судді або секретареві належним чином заповнену і підписану картку(и) розташування;
- сидить на лавці команди ближче за всіх до секретаря, але може залишити її;
- робить запити про тайм-аути і заміни;
- може, як і інші члени команди, давати інструкції гравцям на майданчику. Головний тренер може давати ці інструкції стоячи або рухаючись в межах вільної зони перед лавкою своєї команди від продовження лінії атаки до зони розминки, не заважаючи і не затримуючи матч.
Для Світових і Офіційних Змагань під егідою ФІВБ, головний тренер обмежений виконувати свої функції за обмежуючою лінією.
7.3.2
4.2
15.4, 15.5
1.3.4, 1.4.5
Сх.1a, Сх.1б,
5.3
5.3.1
5.3.2
ПОМІЧНИК ГОЛОВНОГО ТРЕНЕРА
Помічник головного тренера сидить на лавці команди, але не має права втручатися в матч.
Якщо головний тренер повинен залишити його/її команду з будь-якої причини, включаючи санкцію, помічник головного тренера може на прохання ігрового капітана і з дозволу першого судді, прийняти на себе виконання його/її функцій на час відсутності головного тренера. .
5.1.2, 5.2
 

3
ПРАВИЛО
РОЗДІЛ ТРЕТІЙ – ІГРОВИЙ ФОРМАТ
ДИВ. ПРАВИЛО
 
6.1
6.1.1
6.1.1.1
6.1.1.2
6.1.1.3
6.1.2
НАБІР ОЧКА, ВИГРАШ ПАРТІЇ І МАТЧУ
НАБІР ОЧКА
Очко Команда набирає очко:
- при успішному приземленні м'яча на майданчик суперника;
- коли команда суперника здійснює помилку;
- коли команда суперника отримує зауваження.
Помилка
Команда здійснює помилку виконуючи ігрову дію всупереч правилам (або іншим чином порушуючи їх). Судді оцінюють помилки і визначають наслідки відповідно до Правил:     - якщо дві або більше помилки здійснені послідовно, то береться до уваги тільки перша помилка;
- якщо дві або більше помилки здійснені суперниками одночасно, то це вважається ПОДВІЙНОЮ ПОМИЛКОЮ і розігрування переграється.  
РОЗІГРУВАННЯ І ЗАВЕРШЕНЕ РОЗІГРУВАННЯ
  Розігрування - це послідовність ігрових дій з моменту 8.1, 8.2 удару на подачі гравцем, що подає, до того моменту, коли м'яч вийде з гри. Завершенерозігрування - це послідовність ігрових дій в результаті яких здобувається очко;
6.1.2, Сх.11 (23)
8.3, 10.1.1
6.1.2
16.2.3, 21.3.1
6.1.2.1
6.1.2.2
6.1.3
6.1.3.1
6.1.3.2
6.2
якщо команда, що подає, виграє розігрування - вона набирає очко і продовжує подавати;
якщо команда, що приймає, виграє розігрування - вона набирає очко і повинна подавати наступною.
ВИГРАШ ПАРТІЇ
Партія (за винятком вирішальної 5-ої партії) виграється командою, яка першою набирає 25 очок з перевагою мінімум в два очки. У разі рівного рахунку 24-24, гра триває до досягнення переваги в 2 очки (26-24; 27-25;...).
Сх.11 (9)
6.3.2
6.3
6.3.1
6.3.2
ВИГРАШ МАТЧУ
Переможцем матчу є команда, яка виграє три партії.
При рівному рахунку 2-2, вирішальна партія (5-а) грається до 15 очок з мінімальною перевагою в 2 очки.
НЕЯВКА І НЕПОВНА КОМАНДА   Якщо команда відмовляється грати після вимоги зробити це, вона оголошується такою, що не з'явилася і програє матч з результатом 0-3 в матчі і 0-25 в кожній партії.
Команда, яка без поважних причин не виходить вчасно на ігровий майданчик, оголошується такою, що не з'явилася з таким самим результатом, що і в правилі 6.4.1.
Сх.11 (9)
6.2
7.1
6.4   6.4.1
  6.2, 6.3
6.4.2
 
Офіційні волейбольні правила• 2009-2012

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
6.4.3
Команда, оголошена НЕПОВНОЮ в партії або в матчі, програє партію або матч. Команда-суперник отримує очки, або очки і партії, необхідні для перемоги в партії або в матчі. Неповна команда зберігає свої очки і партії.
СТРУКТУРА ГРИ
ЖЕРЕБКУВАННЯ
Перед матчем перший суддя проводить жеребкування для визначення першої подачі і сторін майданчика в першій партії.
Якщо гратиметься вирішальна партія, то необхідно провести нове жеребкування.
6.2, 6.3, 7.3.1
 
7.1
12.1.1
6.3.2
5.1
7.1.1
7.1.2
Жеребкування відбувається у присутності двох капітанів команд.
Переможець жеребкування вибирає:
БУДЬ – ЯКЕ  
7.1.2.1
право подавати чи приймати подачу,
АБО
12.1.1
7.1.2.2
сторону майданчика.
Програвший, приймає варіант, що залишився.
7.1.3
У разі послідовних розминок, першою розминається на сітці команда, яка подає першою.
РОЗМИНКА
Якщо команди заздалегідь мали ігровий майданчик в своєму розпорядженні, то їм буде надана 6-хвилинна спільна розминка на сітці перед матчем, якщо ні, то вони будуть мати 10 хвилин розминки на сітці.
Якщо будь-який з капітанів просить про роздільну (послідовну) розминку на сітці, то команди будуть робити це 3 хвилини або 5 хвилин кожна, згідно Правила 7.2.1.
СТАРТОВЕ РОЗТАШУВАННЯ КОМАНДИ
У грі завжди повинні брати участь по шість гравців від кожної команди. Стартове розташування команди вказує порядок переходу гравців на майданчику. Цей порядок повинен бути збережений впродовж всієї партії.
Перед початком кожної партії головний тренер повинен надати статове розташування своєї команди в картці розташування. Належним чином заповнена і підписана картка надається другому судді або секретареві. .
Гравці, які не включені в стартове розташування на дану партію, є в цій партії запасними (окрім гравців Ліберо).
Після надання картки розташування другому судді або секретареві змінювати розташування без звичайної заміни не дозволяється.
При розбіжностях між позиціями гравців на майданчику і карткою розташування діють таким чином:
- якщо така розбіжність виявлена до початку партії, то позиції гравців повинні бути виправлені відповідно до картки розташування - покарання за це не дається;
- якщо до початку партії на майданчику виявлений гравець, не зареєстрований в картці розташування на цю партію, цей гравець повинен бути замінений відповідно до картки розташування - покарання за це не дається.
7.2
7.2
7.2.1
7.2.2
7.2.1
7.3
7.3.1
6.4.3 7.6
5.2.3.1, 24.3.1, 25.2.1.2
7.3.2, 15.5
15.2.2, 15.5
7.3.2
7.3.3
7.3.4
7.3.5
7.3.5.1
24.3.1
7.3.2
7.3.5.2
7.3.2
 

ПРАВИЛО
ДИВ. ПРАВИЛО
7.3.5.3
Проте, якщо головний тренер бажає залишити такого не записаного гравця(ів) на майданчику, то він/вона повинен(а) попросити звичайну заміну(и), яка записується в протокол. Якщо невідповідність між позиціями гравців та карткою розташування виявлені пізніше, помилка в розташуванні команди повинна бути виправлена. Всі очки набрані командою з моменту порушення до моменту виявлення порушення – анулюються. Очки набрані командою суперника – зберігаються, а також вона отримує очко та право подачі.
ПОЗИЦІЇ
В момент удару по м'ячу гравцем, що подає, кожна команда повинна знаходитися в межах свого власного майданчика в порядку переходу (за виключенням гравця, що подає).
15.2.2
7.4
Сх.4
7.6.1, 8.1, 12.4
7.4.1
7.4.1.1
Позиції гравців пронумеровані таким чином:
- три гравці вздовж сітки є гравцями передньої лінії і займають позиції 4 (передній-лівий), 3 (передній - центральний), і 2 (передній-правий);
- інші три гравці є гравцями задньої лінії, займаючи позиції 5 (задній - лівий), 6 (задній - центральний) і 1 (задній - правий).
Взаємна відповідність позицій між гравцями:
- кожен гравець задньої



Дата публикования: 2014-11-18; Прочитано: 499 | Нарушение авторского права страницы



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.009 с)...