Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Переменной називається величина, значення якої міняється в процесі виконання алгоритму. Як і в інших мовах програмування, в JavaScript термін "переменная" означає щось, значення чого може бути змінено. Переменной може бути число, слово, послідовність символів або будь-яка їхнє комбінація.
Для визначення переменной використовується ключове слово var:
var х=1 // х привласнено значення 1
var у=2 // х привласнено значення 2
var z=3 // х привласнено значення 3
В даному прикладі числової переменной х привласнено значення 1, у - значення 2 і z - значення 3. Оскільки х, у, z є переменными, їхні значення можуть бути у будь-який момент змінені.
Числові переменные може містити цілочисельні значення і значення з плаваючою крапкою. В JavaScript підтримуються три типи цілочисельних значень. Якщо перед значенням не указаний нуль, то це десяткове значення. Також можна використовувати шестнадцатеричные і восьмеричные значення. В Java Script вважається, що всі числа, що мають префікс 0х, є шестнадцатеричными, а числа, що починаються з 0 і містять тільки цифри 0..7, - восьмеричные.
Приклади:
1. var х=345; //десятичное значення
2. var у=0xFF //шестнадцатеричное значення
3. var z=040 //восьмиричное значення
Крім цілочисельних значень, в JavaScript можна використовувати і значення з плаваючою крапкою. При вказівці символа "-" можна задавати негативні значення з плаваючою крапкою. Для завдання великих чисел можна використовувати інженерну нотацію з використанням символа Е і вказівкою мантиси і порядку.
Приклади:
1. var а=1Е6 //1.000.000
2. var b=25Е-2 //0.25
3. var с=1Е-6 //0.000001
4. var d=3.14Е5 //314.000
В JavaScript існують і рядкові переменные. Вони можуть містити набір символів або символи і цифри. Рядкові переменные задається за допомогою лапок.
Приклади:
1. var str1="Строковая переменная"
2. var str2="Еще одна рядкова переменная"
Для завдання ряду спеціальних символів використовуються комбінації, звані escape - послідовностями. Такі комбінації містять символ "\" і додатковий символ. Так, для завдання лапок всередині рядкових переменных потрібно використовувати комбінацію "\' "
Приклад:
var str3="That\'s Ok"
За допомогою цього ж символа "\" в рядкову переменную можна включати символи керівників.
Приклади:
1. \r - повернення коретки
2. \n - перехід на новий рядок
3. \t - табуляція
Наприклад, рядкова переменная
var str4="Первая рядок. \n Другий рядок."
буде відображуватися у вигляді двох рядків.
4.8. Значення функции, яке повертається
Разом з певною функцією яка, відображував на екрані повідомлення для користувача, існують функції, возвращающие в сценарій певні значення. Це дозволяє використовувати функцію для проведення обчислень.
Сценарій в JavaScript може містити як один рядок, так і великий лістинг об'єму невеликого додатку. (В останньому випадку програми JavaScript запускаються тільки в браузерах або інших програмах, що підтримують JavaScript)
Приклад функції, яка визначає середнє значення чотирьох чисел.
Приклад 4 .15.
<script language="JavaScript">
function sred(а,b,с,d){
result=(а+b+с+d)/4;
return result;
}
</script>
Функцію можна викликати і як частина виразу. Наприклад, можна використовувати оператор alert для відображення результату обчислень:
alert(sred(4,2,6,12))
Ураховуючи все вище висловлене програма прикмет наступний вигляд:
<script language="JavaScript">
function sred(а,b,с, d){
result=(а+b+с+d)/4;
return result;
}
alert('среднее арифметичне ='+sred(4,2,6,12))
</script>
4.9. Події
Події головним чином породжуються користувачем, є слідством його дій. Якщо користувач натискує кнопку миші, то відбувається подія, яка називається Click. Якщо екранний покажчик миші рухається по посиланню HTML - документа, відбувається подія MouseOver.
Існують декілька різних подій. Якщо необхідно, щоб JavaScript - програма реагувала на декілька різних подій, то це можна зробити за допомогою event-handlers. Наприклад, можна примусити з'явитися нове спливаюче вікно, яке з'являється при натисненні кнопки. Поява нового вікна буде слідством настання події Click.
Event-handler, інакше кажучи обробник подій або засіб управління подіями, який потрібний для організації такої дії, називається onClick. Цей засіб управління подіями повідомляє комп'ютер, які дії необхідно зробити при настанні даної події. Проста програма, що ілюструє те, як може бути використано засіб onClick:
<form>
<input type="button" value="щелкни мене" onClick="alert('ОЙ - ой')">
</form>
В наведеному прикладі описана форма, в якій є кнопка. Це здійснюється за допомогою інструкцій HTML. Якщо відбувається подія Click, то комп'ютер виконає інструкцію alert('ОЙ - ой'). Ця инструкция - фрагмент JavaScript. Інструкція alert() дозволяє створювати спливаючі вікна. В дужках потрібно записати рядок, тут це 'ОЙ - ой'. Текст рядка буде видно в спливаючому вікні. Ськріпт примушує з'явитися на екрані нове вікно з текстом 'ОЙ - ой', коли користувач натискує на кнопку.
Зауваження: В команді document.write() написані подвійні лапки, а в комбінації інструкцій, що містить alert(), використовувалися одиночні лапки. Можна користуватися як тими, так і іншими лапками. Проте, якщо написати onClick="alert("ОЙ - ой")", то комп'ютер не зрозуміє, яка частина відноситься до onClick, а какая - ні.
Для того, щоб не виникали непорозуміння такого роду, необхідно використовувати різні типи лапок, при цьому немає ніякої різниці, в якому порядку вони будуть застосовуватися. Ту ж формулу можна переписати в іншому вигляді, помінявши лапки місцями: onClick='alert("ОЙ - ой")'.
В наведеній нижче таблиці 4.1 перераховані події JavaScript.
Таблиця 4.1
Події JavaScript
Подія | В якому об'єкті частіше використовується | Опис | Засіб обробки події |
Abort | Малюнки | Наступає тоді, коли користувач припиняє завантаження малюнка до того, як малюнок буде повністю завантажений (натискує кнопку Stop або переходить на іншу сторінку) | onAbort |
Blur | Windows і всі елементи форм | Користувач перемішає фокус і знімає його з даного об'єкта або елемента форми | onBlur |
Change | Текстові поля і списки вибору | Користувач змінює зміст елемента | onChange |
Click | Кнопки, радіокнопки, поля для відміток, кнопки для посилки форм, кнопки для очищення форм, посилання | Користувач проводить клацання мишкою | onClick |
DragDrop | Вікна | Користувач перетягує об'єкт у вікно і кидає його там | onDragDrop |
Error | Малюнки і вікна | В процесі завантаження документа або малюнка відбулися помилки | onError |
Focus | Вікна і всі елементи форм | Користувач встановлює фокус на вікні або елементі форми | onFocus |
KeyDown | Документи, малюнки, текстові поля | Користувач натискує клавішу | onKeyDown |
KeyPress | Документи, малюнки, посилання, текстові поля | Користувач натискує і утримує клавішу | onKeyPress |
KeyUp | Документи, малюнки, посилання, текстові поля | Користувач відпускає клавішу | onKeyUp |
Load | В тілі документа body | Користувач завантажує сторінку в броузер | onLoad |
MouseDown | Документи, кнопки, посилання | Користувач утримує кнопку миші в натиснутому положенні | onMouseDown |
MouseMove | Користувач переміщає покажчик миші | onMouseMove | |
MouseOut | Посилання | Користувач відвів покажчик посилання з об'єкта або області клієнтської карти посилань | onMouseOut |
MouseOver | Посилання | Користувач переміщає покажчик миші по посиланню | onMouseOver |
MouseUp | Документи, кнопки, посилання | Користувач відпускає кнопку миші | onMouseUp |
Move | Вікна | Користувач переміщає вікно (або вікно пересувається програмно) | onMove |
Reset | Форми | Користувач очищає вміст форми (натискує кнопку Reset) | onReset |
Resize | Вікна | Користувач (або скрипт) змінює розмір вікна | onResize |
Select | Текстові поля | Користувач вибирає текстове поле | onSelect |
Submit | Форми | Користувач посилає форму | onSubmit |
Unload | Тіло документа body | Користувач покидає сторінку | onUnload |
Значенням параметра обробки події можуть бути оператори мови JavaScript. Як значення параметра обробки події можна задати виклик функції, яка повинна виконуватися при виникненні події, визначуваної параметром обробки події.
Дата публикования: 2015-04-10; Прочитано: 249 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!