Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Навчальна частина. Прикладна область: Калькулятор математичних функцій



Прикладна область: Калькулятор математичних функцій

Постановка задачі: Створити форму з назвою “Калькулятор математичних функцій ”, на якій можна змо­де­­лювати математичні операції.

Рекомендації

Під час розробки програмного засобу слід використовувати наступні об’єкти:

· поле ре­да­гування (Edit)

· Кнопки (Button)

· Панелі (Panel).

Хід роботи

1. Завантажте середовище візуального програмування Delphi.

2. Відмовтесь від можливості змінювати розміри вікна програми, надавши властивості форми BorderStyle значення bsDialog.

Задавши це значення, виконайте програму і переконайтеся, що не можна змінити розмір форми. Для того щоб виконати програму виберіть пункт меню Run → Run, або клавішу F9.

3. Змініть заголовок (Caption) форми з “Form1” на “ Калькулятор елементарних операцій ” (без лапок) і збільшіть розміри форми у вертика­льно­му нап­рямку.

4. Збережіть виконану на даний момент форму у своїй власній пап­ці (File Þ Save All).

5. Розташуйте у формі поле редагування Edit1 та задайте його параметр Alignment вкладки Properties в Object Inspector на taRightJustify, дві панелі Panel1 та Panel2. Очистіть властивість Caption панелі Panel1 та Panel2 та розташуйте на них кнопки з відповідними властивостями:

Panel1

Button1 Caption  
Button2 Caption  
Button3 Caption  
Button4 Caption  
Button5 Caption  
Button6 Caption  
Button7 Caption  
Button8 Caption  
Button9 Caption  
Button10 Caption  
Button11 Caption ,

Panel2

Button12 Caption /
Button13 Caption *
Button14 Caption -
Button15 Caption +
Button16 Caption C
Button17 Caption =
Button18 Caption SQRT
Button19 Caption SQR
Button20 Caption Sin
Button21 Caption Cos
Button22 Caption Tan
Button23 Caption Log

Форма Калькулятора елементарних операцій

5. Опишіть у області глобальних змінних, змінні дійсного типу

6. Додайте в пункт uses бібліотеку Math для того, щоб ми могли використовувати математичними функціями такі як Tan, Ln та ін..

7. Запрограмуйте кнопку “1” так, щоб після її натискання у Edit1 з’являвся символ “1”.

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin //До вмістимого поля Edit1.Text додаємо символ '1' Edit1.Text:=Edit1.Text+'1'; end;

8. Виконайте аналогічні операції для інших кнопок Panel1

procedure TForm1.Button10Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'0'; end; procedure TForm1.Button11Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+','; end; procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'1'; end; procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'2'; end; procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'3'; end; procedure TForm1.Button4Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'4'; end; procedure TForm1.Button5Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'5'; end; procedure TForm1.Button6Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'6'; end; procedure TForm1.Button7Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'7'; end; procedure TForm1.Button8Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'8'; end; procedure TForm1.Button9Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'9'; end;

10. Виконайте аналогічні операції для кнопок Panel2

procedure TForm1.Button12Click(Sender: TObject); begin // записуємо у змінну а дані з поля Edit1 переведені з // типу String в тип Float функцією StrToFloat a:= StrToFloat(Edit1.Text); // Очищаємо поле Edit1 Edit1.Clear; // записуємо у змінну Kod символ '/' Kod:='/'; end; procedure TForm1.Button13Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Kod:='*'; end; procedure TForm1.Button14Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Kod:='-'; end; procedure TForm1.Button15Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Kod:='+'; end; procedure TForm1.Button16Click(Sender: TObject); begin Edit1.Clear; end; procedure TForm1.Button17Click(Sender: TObject); begin // якщо поле Edit1 не пусте виконуємо операції, //у іншому випадку виводимо повідомлення //'Введіть число' if Edit1.Text<>'' then Begin // записуємо у змінну b дані з поля Edit1 b:= StrToFloat(Edit1.Text); // перевіряємо вмістиме змінної Kod на //відповідність знаку якщо Kod = '+' // виконуємо операцію додавання і так далі... case Kod of '+': begin Res:=a+b; end; '-': begin Res:=a-b; end; '*': begin Res:=a*b; end; '/': begin // якщо наш знаменник = 0 виводимо повідомлення // 'На 0 ділити не можна' if b<>0 then Res:=a/b else Showmessage('На 0 ділити не можна'); end; end; // повертаємо результат у поле Edit1 Edit1.Text:= FloatToStr(Res); End else Showmessage('Введіть число'); end; procedure TForm1.Button18Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Res:= Sqrt(a); Edit1.Text:= FloatToStr(Res); end; procedure TForm1.Button19Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Res:= Sqr(a); Edit1.Text:= FloatToStr(Res); end; procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin Edit1.Text:=Edit1.Text+'1'; end; procedure TForm1.Button20Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Res:= sin(a); Edit1.Text:= FloatToStr(Res); end; procedure TForm1.Button21Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Res:= cos(a); Edit1.Text:= FloatToStr(Res); end; procedure TForm1.Button22Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Res:= tan(a); Edit1.Text:= FloatToStr(Res); end; procedure TForm1.Button23Click(Sender: TObject); begin a:= StrToFloat(Edit1.Text); Edit1.Clear; Res:= ln(a); Edit1.Text:= FloatToStr(Res); end;

11. Запустіть на виконання нашу програму і перевірте правильність її роботи.

Завдання для самоконтролю

Задані дійсні величини . Розробити програму, яка впорядковує величини так, щоб і , та обчислює значення функції:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Задані дійсні величини та логічні . Розробити програму, яка обчислює значення функції:

7.

8.

9.

10.

11.

Задані дійсні величини та ціле . Розробити програму, яка обчислює значення функції:

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.





Дата публикования: 2014-11-03; Прочитано: 344 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.009 с)...