Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Створення будь-якої програмної системи (проекту) на Visual Basic складається з наступних етапів:
1. Створення інтерфейсу (створення вікна діалогу і розміщення в ньому елементів управління),
2. Утановки параметрів (властивостей) елементів управління;
3. Уведення тексту програм і їхнього налагодження;
4. Збереження проекту в зручному для наступного використання виді
Розглянемо реалізацію цих етапів на прикладі простого проекту. У ході виконання програми користувач повинний визначити за допомогою лінійки прокручування загальну кількість замовленого холодильного устаткування поставляємим заводом виготовлювачем. Вибрати один із трьох видів холодильного устаткування: морозильну камеру, двухкамерний холодильник чи трехкамерний холодильник. Програма повинна розрахувати загальну вартість холодильного устаткування виходячи з того, що вартість однієї холодильної камери 720 грн., вартість двухкамерного холодильника –850 грн., вартість трехкамерного холодильника- 1500 грн.
Рисунок 1 - Користувальницький інтерфейс
За допомогою лінійки прокручування вибираємо загальну кількість замовленого холодильного устаткування і установлюємо вид ХО, у результаті виконання даної задачі одержуємо загальну вартість обраного ХО. При натисканні кнопки «Очищення» відбувається очищення «Загальної кількості замовленого ХО» і «Загальної вартості обраного ХО». При натисканні кнопки «Вихід» відбувається завершення роботи програми.
Хід роботи
Проект включає:
· форми (фон, Windows, діалогові вікна);
· елементи управління (графічні об'єкти, поміщені на форму);
· програмний код (процедури й оголошення).
I – етап візуального програмування
Рисунок 2 - Вікно нового проекту
Name (ім'я) форми: frmMex
Caption: Розрахунок вартості холодильного устаткування
На формі розмістимо наступні елементи управління: дві етикетки з іменами lblOK і lblRes, три командні кнопки cmdR, cmdO, cmdV, горизонтальну лінійку прокручування hsbOK, групу (рамку) fraXO і в рамці три перемикачі (optXO1, optXO2, optXO3).
Задати елементи управління можна двома способами:
1. Клацнути мишею на потрібному елементі вікна шаблонів (стрільця перетворюється в”+”), перенесіть покажчик у верхній лівий кут форми, натиснувши і не відпускаючи кнопку миші перемістите покажчик вправо і униз форми, відпустите кнопку миші. На формі у верхньому лівому куті створюється обраний елемент управління відповідного переміщенню розміру.
2. Двічі клацнути мишею на потрібному елементі вікна шаблонів. При цьому створюється елемент управління з розмірами за замовчуванням у центрі форми.
Виберемо один із зазначених способів і створюємо на формі 2 етикетки (Label), потім горизонтальну лінійку прокручування (HScrollBar), 3 командні кнопки (CommandButton), групу (Frame) і в групі 3 перемикачі (OptionButton).
Активний у даний момент елемент позначений маркерами (щигликом миші елемент робиться активним) і його можна переміщати мишею і змінювати його розміри. Це дозволяє відредагувати розмір і положення управляющих елементів на формі відповідно бажанню розроблювача. Після уведення всіх елементів і редагування форма приймає вид, показаний на рис.3.
Рисунок 3 - Візуальний вигляд форми.
Визначимо властивості введених елементів, використовуючи вікно властивостей (Properrties).
Активізуємо елемент Label1, при цьому активізуються властивості, що відносяться до цього елемента (заголовок Label1 - Name (Ім'я ): lblOK). Виберемо властивість Caption (Назва)і визначимо його як «Загальна кількість замовленого ХО». Дана назва з'являється на формі (рис.3)
Для Label2- Name (Ім'я ): lblRes
Властивість Caption (Назва) «Загальна вартість обраного ХО»
Визначимо властивості для командних кнопок (Command Button):
«Розрахунок» Name (Ім'я)-cmdR, Властивість Caption (Назва)- «Розрахунок»,
«Очищення» Name (Ім'я)-cmdО, Властивість Caption (Назва)- «Очищення»,
«Вихід» Name (Ім'я)-cmdV, Властивість Caption (Назва)- «Вихід»,
Активізуємо горизонтальну лінійку прокручування (HscrollBar) іопишемо властивості:
Name (Ім'я): hsbOK
Max:10000
Min:0
Value:0
SmallChahge:1
Активізуємо групу (Frame) описуємо властивості:
Name (Ім'я): fraXO
Caption: Виберіть вид холодильного устаткування
Активний перший перемикач (OptionButton) його властивості:
Name (Ім'я): optXO1
Caption:морозильна камера
Value:True
Активний другий перемикач (OptionButton) його властивості:
Name (Ім'я): optXO2
Caption:двухкамерний холодильник
Value:False
Активний третій перемикач (OptionButton) його властивості:
Name (Ім'я): optXO3
Caption:трехкамерний холодильник
Value:False
Етап візуального програмування закінчене, приступаємо до другого етапу програмування у вихідному коді.
Дата публикования: 2015-01-13; Прочитано: 275 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!