Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Тема 3 змінна та її значення



3.1. Визначення поняття змінної. Ім’я і значення змінної
3.2. Оголошення типу змінної у програмі
3.3. Присвоєння змінній значення
3.4. Додаткові відомості

Починаючи з даної глави, Ви будете освоювати програмування — найбільш важливий і відповідальний етап створення Windows-додатків. Як було відзначено в попередній главі, на цьому етапі визначаються події, що відбуватимуться під час роботи майбутнього додатка, складаються алгоритми процедур для цих подій і пишуться програми (інакше кажучи, алгоритми записуються мовою програмування чи кодуються).

У даній главі ми не будемо уточнювати, як визначити (виявити) події, що відбуватимуться в робочому додатку — тут нас цікавитимуть тільки ті питання, що відносяться до складання алгоритмів і написанню програм мовою Visual Basic.

Що таке алгоритм, ми розповіли в 1 главі. Нагадаємо: алгоритм являє собою кінцеву послідовність розпоряджень виконавцю, що повинен неухильно виконувати ці розпорядження. При цьому за кінцеве число кроків вирішується конкретна задача, наприклад, задача, що ми розглянули в попередній главі, — обчислення площі стін кімнати, якщо користувач вводить її розміри.

Виконавець — це комп'ютер, тому алгоритм повинен бути записаний на зрозумілій комп'ютеру мові. Як така мова нами обрана Visual Basic.

Visual Basic — досить типова універсальна алгоритмічна мова. При вивченні її основ Вам доведеться освоїти багато загальних принципів і понять, характерних не тільки для цієї мови, але і для інших мов програмування.

У даній главі ми розглянемо такі важливі поняття, як змінна, значення змінної, тип змінної, оголошення типу змінної, присвоєння змінній значення та оператор присвоєння.

Необхідність використання змінних у програмуванні виникає приблизно з тієї ж причини, що й у математиці, — для позначення величин, що часто змінюють своє значення.

У розд. 2.3 попередньої глави ми вже використовували 4 змінні (А, В, H і S) для позначення розмірів кімнати і площі її стін. У розглянутому додатку користувач мав можливість ввести різні значення розмірів кімнати А, В, H і одержувати різні значення площі стін S.

Приведемо приклад ще однієї задачі — обчислення середньої щільності населення всіх країн Європи чи навіть усього світу. (Очевидно, що для рішення задач такого роду непогано скористатися комп'ютером, тому для них часто складаються алгоритми і пишуться програми.)

Цей приклад демонструє, що число кроків виконавця найчастіше значно перевершує число розпоряджень, з яких складається алгоритм. Дійсно, тут число розпоряджень невелике: розділити чисельність населення однієї країни на її площу (знайти щільність її населення), скласти щільності населення всіх країн і результат розділити на їхнє число. І все! А от число кроків виконавця залежить від числа країн і може бути дуже великим.

Напрошується ідея — періодично поміщати дані про одну країну в змінювану частину програми (її то ми і назвемо змінною) і виконувати дії над цією частиною програми багаторазово. Ця ідея пояснює тільки одну з причин використання поняття змінна в програмуванні.

Помітимо, що в самій назві цієї глави є деяка двозначність: слово значення можна розуміти як високий ступінь важливості поняття змінна, a можна й у більш конкретному змісті, про який і піде мова нижче.





Дата публикования: 2014-12-28; Прочитано: 280 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.007 с)...