Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Стандартним потоком для оператора виводу (<<) є потік cout, що є, як правило, дисплеєм комп'ютера. Замість потоку cout для виводу повідомлень про помилки може використовуватися потік cerr. Ім'я потоку виводу розміщується зліва від оператора виводу, а праворуч від оператора поміщається вираз, значення якого потрібно помістити в потік. Перед видачею значення виразу, що виводиться, перетворюється в послідовність символів.
Наприклад:
void f()
{
cout << 10;
}
Ця функціяпомістить символ 1, а потім символ 0 в стандартний потік виводу, тобто на екран в рядок, на який указує курсор. Те ж саме зробить і наступна функція:
void g()
{
int i = 10;
cout << i;
}
Можна виводити значення різних типів, наприклад:
void h(int i)
{
cout << “Значення i рівне “; // вивід тексту
cout << i; // вивід цілого
cout << ‘\n’; // вивід одного символу
}
Остання інструкція функції h() поміщає у вихідний потік один символ, в даному прикладі це є перехід на новий рядок. При виводі окремих символів кожен символ повинен братися в одиночні лапки на відміну від виводу рядків символів, коли рядок, що виводиться, береться в подвійні лапки.
Так само, як і для операторів вводу, результат оператора виводу можна використовувати для подальшого виводу. Тому приведену вище функцію можна переписати красивіше:
void h2(int i)
{
cout << “Значення i рівне “ << i << ‘\n’;
}
Приклад сумісного використання операторів вводу і виводу:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
char name[20];
cout << “Будь ласка, введіть Ваше ім'я.\n”
cin >> name;
cout << “Привіт ” << name << “!\n”
}
1.8 Інструкції
Інструкції задають послідовність обчислень в програмі.
Всі інструкції мови C++, окрім блоків інструкцій, закінчуються крапкою з комою (;).
Одна інструкція може займати один або більше рядків. Дві або більша кількість інструкцій можуть бути розташовані на одному рядку.
У табл. 1.4 приведений перелік інструкцій мови C++:
Таблиця 1.4
Перелік інструкцій мови C++
Тип інструкції | Синтаксис інструкції, примітки |
Порожня інструкція | ; |
Блок | {послідовність інструкцій} |
Оголошення | Оголошення змінних, структур, класів, функцій |
Інструкція-вираз | вираз; |
Розгалуження по умові if | if (умова) інструкція |
Розгалуження по умові if / else | if (умова) інструкція 1 else інструкція 2 |
Інструкція вибору switch | switch (вибираючий вираз) { оголошення case константа 1: послідовність інструкцій 1 case константа 2: послідовність інструкцій 2 . case константа N: послідовність інструкцій N default: послідовність інструкцій } |
Цикл while | while (умова) інструкція |
Цикл do / while | do інструкція while (умова) |
Цикл for | for (ініціалізуючий вираз; умова; модифікуючий вираз) інструкція |
Інструкція припинення break | break; |
Інструкція припинення з продовженням continue | continue; |
Інструкція повернення return | return вираз; |
Безумовний перехід goto | goto ідентифікатор; . ідентифікатор: інструкція |
Контроль і обробка виключень try / catch | try { послідовність інструкцій, генеруючих виключення } catch (тип1 arg) { послідовність інструкцій, обробляючих виключення типу1 } catch (тип2 arg) { послідовність інструкцій, обробляючих виключення типу2 } … catch (типN arg) { послідовність інструкцій, обробляючих виключення типу N } |
Генерація виключення throw | throw expr; //тип виразу ідентифікує // виключення, що генерується // цією інструкцією |
Інструкції, включаючи інструкції, що змінюють порядок виконання інструкцій програми (if, if / else, switch, while, do / while, for, throw), можуть вкладатися одна в одну, що дає можливість будувати вельми складні з багатьма шляхами виконання програми.
Ідентифікатор з подальшою двокрапкою (мітка) може стояти перед будь-якою інструкцією програми, що необхідно, якщо на цю інструкцію передається управління інструкцією goto. Наприклад:
ABCD2: x = 3.5;
Дата публикования: 2014-11-03; Прочитано: 592 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!