Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
1.Опрацювати ст..50-52 в підручнику. Скласти запитання.
2. Виконати завдання до Уроку 26. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.
3. Скласти алгоритм «Вовк, коза і капуста»
VІІІ. Релаксація (3 хв).
Рольова гра «Вовк, коза й капуста»
Через річку дідові потрібно переправити козу, капусту та вовка. Як це зробити, якщо в човен можна взяти лише одного і не залишати козу з вовком (він її з’їсть), а капусту з козою (вона з’їсть капусту).
- Хто може бути виконавцями алгоритмів?
ІХ. Підсумок уроку (1 хв).
Урок 27
Тема. Складання простих побутових алгоритмів.
Мета.
Навчальна: закріпити поняття «команда» і «виконавці»; вдосконалювати вміння користуватися алгоритмом; вчити складати і виконувати алгоритми;
Розвиваюча: розвивати логічне i алгоритмічне мислення, пам'ять, уяву; формувати вміння аналізувати i робити висновки.
Виховна: виховувати любов до природи, бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: картки із завданнями, маски тварин, плакат з алгоритмом.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики».
Вимоги до учнів: мати уявлення про поняття «команда», «виконавець», «алгоритм»; вміти складати прості побутові алгоритми.
Хід уроку
І. Організація класу (1 хв).
Час до роботи – сідайте мерщій,
Всі перешкоди здолати зумій:
Виконай вправи і відповідь дай,
Багато цікавого запам’ятай.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань (4 хв).
- Вам вже відомі поняття «команда» i «виконавець»". Що вони означають?
- Що називається алгоритмом?
- Хто може бути виконавцем команд алгоритму?
- Перевіримо, чи правильні відповіді ви дали, увага на дошку!
- А зараз ми перевіримо, як ви це зрозуміли на прикладі розв'язання цікавої задачі.
- На минулому уроці ми розглянули задачу «Про вовка козу і капусту».
Пригадаємо умову задачі:
Перевізник повинен перевезти на інший берег річки вовка, козу і капусту. Як він виконає це завдання при умові що вовка не можна лишати разом з козою, а козу не можна лишати разом із капустою?
Дома ви розв'язали і склали алгоритм для розв'язання цієї задачі. Зараз ми перевіримо чи вірно ви склали алгоритм.
Гра «Вовк, коза і капуста».
Для виконання цього алгоритму мені потрібні «вовк», «коза», «перевізник» і «капуста». Якщо перевізник виконує дії не правильно, то вовк з'їдає козу, або коза капусту і учасники вибувають із гри.
(Алгоритм записаний на плакаті)
Алг. Перевезення вовка, кози і капусти
Поч.
1. Перевезти козу.
2. Повернутись.
3. Перевезти вовка.
4. Назад забрати козу.
5.Висадити козу і перевезти капусту.
6. Повернутись.
7. Забрати і перевезти козу.
Кін.
Проведення гри.
- Молодці правильно виконали завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв).
Одного разу зустрілися троє друзів. Один був художником, другий - композитором, третій - письменником. Маленька дівчинка, дочка одного з друзів, попросила «зробити» їй ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що у них вийшло? Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен з них? (Фарбами, звуками, словами).
А як би це зробив це артист? Продемонструйте.
А як ми назвемо в даній ситуації художника, композитора, письменника та артиста? (виконавцями)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Пояснення вчителя (7 хв).
Ти вже знаєш що таке алгоритм і хто може бути виконавцем алгоритму. А тепер давай навчимося складати і записувати алгоритми.
Описати алгоритм можна різними способами (Робота з зошитом)
Способи запису алгоритмів
Словесним способом.....................................................................................;
Блок-схемою..................................................................................................;
Мова програмування...................................................................................
Отже, описати алгоритм можна різними способами. Наприклад, послідовністю стрілочок або у вигляді маршруту на карті.
- Спробуйте тепер, ви, навести власні приклади.
Давайте розглянемо приклад алгоритму, записаного словесним способом.
Задача. Склади план миття брудної тарілки для Петрика.
Алгоритм можна записати у такому вигляді:
Початок.
1. Взяти брудну тарілку.
2. Відкрити кран гарячої води.
3. Мити тарілку під краном.
4. Закрутити кран.
5. Витерти тарілку рушником.
6. Поставити тарілку в шафу для посуду.
Кінець.
V. Робота із зошитом (8 хв).
1. Розстав команди алгоритму по порядку:
_____________
_____ ГОДУВАТИ КОТИКА
_____ ВЗЯТИ МИСОЧКУ
_____ НАЛИТИ В МИСОЧКУ МОЛОКА
_____ ВЗЯТИ МОЛОКО З ХОЛОДИЛЬНИКА
_______________
Виконати завдання до Уроку 27. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.
VІ. Фізкультурна хвилинка (1 хв).
Відчинились двері — рип.
Нахилитись вперед, розвести руки перед собою.
З-за порогу зайчик — стриб!
Стрибати на місці зі складеними руками.
Хто тут є? Що тут є?
Енергійно крутити головою в різні боки.
Хто в будиночку живе?
Підняти руки над головою і скласти їх «дашком».
Із кімнати чутно: Цить!
Поставити руки на пояс, тупнути однією, потім другою ногою
Тут хазяїном — ведмідь!
Тупцювати на місці.
Я на гостя не чекав!
Схрестити руки на грудях і похитати головою.
Швидко зайчик пострибав.
Підстрибнути на місці й сісти за парту.
Молодці, трішки відпочили. А зараз перейдемо до практичної роботи – роботи з комп'ютером.
VІІ. Практична робота з комп’ютером (10 хв).
Повторення правил техніки безпеки.
1. Уважна учениця помітила на уроці, що дівчинка Оксанка взяла з собою на урок улюблені іграшки: ведмедя та ляльку i посадила поруч з монітором. Яке правило з техніки безпеки порушила дівчинка Оксанка?
2. Учень вирішив показати свої знання однокласниці, почав від'єднувати монітор i клавіатуру від поламаного комп'ютера. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
3. Швидкий учень вбіг до кабінету інформатики, ввімкнув комп'ютер для себе та сусіда i почав натискати на усі клавіші. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
4. Діти на перерві весело гралися біля школи, поливаючи один одного водою. Продзвенів дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики. Чи правильно вчинили учні? Чому?
Завдання 1. Вибрати сходинку «Садівник».
Скласти алгоритм саджання одного деревця, а потім перевірити чи виконає садівник ваш алгоритм.
Завдання 2. Вибрати сходинку «Кенгуру».
Скласти і записати алгоритм такого завдання: зобразити квадрат із сторонами 5 см. 1 крок «кенгуру» = 1см
VІІІ. Релаксація (1 хв).
Швидко покліпати очима, закрити очі, повільно рахувати до 5, розплющити очі. Повторити 5 разів.
Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перемістити погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 5 разів.
ІХ. Закріплення вивченого матеріалу (4 хв)
Гра «Алгоритм - не алгоритм».
Я буду зачитувати уривки із знайомих вам книг, а ви повинні згадати, з якої книги уривок і чи є він алгоритмом.
«...Якщо я що-небудь розумію, то дірка - це нора, а нора - це Кролик, а Кролик - це добра компанія, а добра компанія - це така компанія, де мене чим-небудь пригостять і з задоволенням послухають. І все таке інше...».
- 3 якого твору цей уривок? («Вінні-Пух і всі-всі-всі»).
- Чи є він алгоритмом? (Ні. Це не послідовність дій, а ланцюжок міркувань Вінні Пуха, який приводить його до певного висновку).
«Почистити ананас. Нарізати його тонкими кружечками. Покласти в посуд рядами, посипати цукром. Поставити в холодильник на одну годину. Форму посипати цукровою пудрою. Виложити дно форми кружечками ананаса. Поставити форму в холодильник на добу».
- 3 якої книги цей уривок? (З книги рецептів).
- Чи є він алгоритмом? (Так).
- Чи всі речення є командами?
Дата публикования: 2015-09-18; Прочитано: 1480 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!