Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Николай Чергинец



По мотивам произведений Николая Чергинца снят фильм «Майор Ветров» (2007 г.) Действие фильма «Ветров» разворачивается в наши дни. В Чечне во время операции по захвату группы боевиков майор Роман Ветров попадает в плен к своему старому знакомому ещё со времён Афганской войны – международному террористу Хаккиму, который неожиданно отпускает майора…

По мотивам произведений Николая Чергинца снят фильм «Вам задание» (2004 г.). Остросюжетная драма. Киноповесть посвящена героическим и суровым событиям Великой Отечественной войны. Действие в фильме начинается весной последнего предвоенного года и завершается первыми мирными днями.

В центре повествования семья Купревичей – родители и три сына, избравшие для себя нелегкую службу. Старшие сыновья Алексей и Петр защищают родину на фронте, младший Володька сражается с фашистами в партизанском подполье, а после освобождения Беларуси братья ведут борьбу с остатками банд «лесных братьев».

Напряженность и динамизм кинодействию придает детективная сюжетная линия, связанная с нравственным противостоянием между молодым лейтенантом милиции Алексеем Купревичем и отпрыском старинного помещичьего рода Станиславом Рановским, ставшим предводителем банды в западных районах Беларуси и фашистским пособником. Производство: УП «Национальная киностудия «Беларусьфильм»

По мотивам романа Народного писателя Белоруссии Ивана Шамякина «Снежные зимы» снят фильм «Глубокое течение» (2005 г.)

Великая Отечественная война всколыхнула все мирное население белорусской земли. Проблема выстоять, защитить и освободить свой край от немецко-фашистских захватчиков стала главной и для тех, кто остался в тылу врага.

Иван Антонюк – бывший заведующий отделом исполкома – становится командиром партизанского отряда. В это трудное время ему пришлось учиться принимать правильное решение в организации партизанского движения, находить единственный верный выход в сложных переплетениях военных событий, испытывать горечь потерь и зарождение глубокого чувства любви…

«Глубокое течение» (2522 м., цв., рус., бел., Dolby Digital, 2005 г)

Производство: РУП «Национальная киностудия «Беларусьфильм»

Авторы сценария Ф.Конев

Режиссеры-постановщики М.Касымова, И.Павлов

Оператор-постановщик Т.Логинова

Художник-постановщик Л.Прудников

В ролях: Ярослав Иванов, Александр Жданович, Марина Коняшкина, Сергей Здоронков, Сергей Белякович, Анна Меликова, Александр Беспалый, Ольга Нефедова, Зинаида Кириенко, Максим Жукович, Екатерина Васильева и др.

По мотивам повести Андрея Федаренко «Щербатый талер» снят фильм «ТРИ ТАЛЕРА» (2005 г.).

В 1812 году раненый французский офицер Коклен при отступлении армии спрятал на территории нынешнего Березинского района Беларуси, вывезенные из Москвы сокровища. Место схорона он зашифровал с помощью бересты – схемы, трех монет-талеров с зазубринами на рубцах, а также загадочного слова, нацарапанного на бересте латинскими буквами…

В руки шестиклассницы Оксаны из Минска, большой фантазёрке и непоседе, случайно попадает старинный талер.

Отец Оксаны – ученый-историк рассказывает Оксане и её друзьям о тайне трех талеров, которая ведет свое начало от времен Великого Княжества Литовского. Ребята заняты поисками клада. Но для того, чтобы расшифровать карту-схему нужно найти еще две монеты!

Параллельно с детьми клад ищет и шайка взрослых во главе с загадочной личностью по имени Паук. Пути их не раз пересекаются…

Фильм «Три талера» рассчитан на широкую зрительскую аудиторию.

«Три талера» (цв., видео, 4 серии, 2005 г.) Производство: УП «Национальная киностудия «Беларусьфильм», Национальная государственная телерадиокомпания Республики Беларусь

ПАЭЗІЯ

Народныя паэты:

Нил Гилевич, народный поэт Беларуси.

Рыгор Бородулин, народный поэт Беларуси

Паэзiя: Мiкола Мятлiцкi, Рыгор Барадулiн, Анатоль Вярцiнскi, Нiл Гiлевiч, Васiль Зуенак, Генадзь Бураўкiн, Янка Сiпакоў, Юрась Свiрка, Зiновiй Прыгодзiч, Змiцер Арцюх, Усевалад Гарачка, Аксана Спрынчан.

Сучасную беларускую паэзiю можна падзялiць на 3 пакаленнi паэтаў:

1. Паэты старэйшага пакалення:

М. Лужанiн, А. Русецкi, К. Кiрэенка, Р. Барадулiн, Г. Бураўкін, А. Вярцiнскi, А. Пысiн, Н. Гiлевiч, С. Грахоускi i iнш.

2. Паэты сярэдняга пакалення:

С. Законнiкаў, Р. Баравiкова, Н. Мацеш, Я. Янiшчыц, А. Грачанiкаў, У. Някляеў i iнш.

3. Паэты малодшага пакалення:

А. Пiсьмянкоу (паэт-рамантык), Л. Галубовiч (iнтымная, вясковая, пейзажная тэматыка), I. Багдановiч (пра маленства, прыроду, гiсторыя, гарадское жыцце), А. Глобус (гарадское жыцце, незваротнасць жыцця i часу, прырода i экалогiя), А.Разанаў (паэт-фiлосаф), А.Сыс, В.Шнiп, А.Канапелька, Леанiд Дранько-Майсюк, Мар’ян Дукса, Зiнаiда Дудзюк, Барыс Жанчак, Сергей Давiдовiч i iнш.

4. Маладыя паэты:

Віктар ЫВАНОЎ. (Віктар Y-ваноў). Вядомы беларускі паэт і перфаматар..Нарадзiўся 4 траўня 1982 года ў iнтэлiгентнай пралетарскай сям'i. Ужо ў дванаццаць год спрабаваў сябе ў паэзii i прозе. Пад спробамі маюцца на ўвазе, напрыклад, аповесьць "Первый межгалактический полет" i паэма "Беглая псина". Быў актыўным удзельнiкам рок-гурта "Засралi казарму", але ў 2002 годзе выгнаны адтуль па прычыне няхлюйства.

Віктар Ываноў, навучэнец 5 курса філфака БДУ, паэт, саліст гурта “Краджа золата”. Віктар прадэкламаваў некалькі новых вершаў, сярод якіх “ Анарэксія ”.

Паэт Алесь ТУРОВІЧ. Алесь заўсёды вельмі артыстычна і інтанацыйна правільна агучвае свае творы.

Зміцер ВІШНЁЎ, паэт, празаік, мастак, галоўны рэдактар часопіса “Тэксты”.

Маладыя паэты Валерыя КУСТАВА, Глеб ЛАБАДЗЕНКА (“Pager-вершы”), Рагнед МАЛАХОЎСКІ, Юля НОВІК, Андрэй СУЗІНЬ, Віка ТРЭНАС (Вікторыя Ляйкоўская), Аксана СПРЫНЧАН.

16 мая (пятніца) у мастацкай галерэі “Падземка” (пр. Незалежнасці (Скарыны), 43) адбудзецца прэзентацыя новай паэтычнай кнігі Вікі ТРЭНАС “Экзістэнцыйны пейзаж ”. У вечарыне возьмуць удзел: літаратары Валянцін АКУДОВІЧ, Міхась БАШУРА, Зміцер ВІШНЁЎ, Людміла РУБЛЕЎСКАЯ, Вольга ГАПЕЕВА, Арцём КАВАЛЕЎСКІ, Глеб ЛАБАДЗЕНКА, Юлія НОВІК, Вера БУРЛАК, Віктар ЖЫБУЛЬ, музыкі Андрэй КАСЦЕНЬ, Юры НЕСЦЯРЭНКА. Пачатак у 18.00. Уваход вольны. Запрашаем! Дадатковая інфармацыя — у каментах да гэтага допісу

Віктар ЖЫБУЛЬ. Самы скандальны сярод маладых паэтаў і адначасова найпапулярнейшы ў далёкай ад паэзіі публікі аўтар — Віктар Жыбуль. Ён ня монстар, не злачынец і не псыхічна хворы. Хутчэй наадварот — ціхі, стрыманы малады чалавек з дыплёмам філёляга. Але ўражаньне інтэлігентнасьці імкліва разьвейваецца, калі ён пачынае чытаць свае тэксты. Часам здаецца, што паэт паставіў сабе мэтаю перайсьці ўсе магчымыя межы непрыстойнасьці й парушыць усе існыя ў цнатлівай дагэтуль беларускай паэзіі табу. Вы любіце духоўнасьць у літаратуры й шануеце таямніцу сьмерці? Тады вам спадабаецца сэанс нэкрафіліі ў выкананьні ягонага лірычнага героя. Вы пазьбягаеце ўсіх згадак цялеснага “нізу”? Тады лірычны герой Жыбуля пацешыць вас, расказаўшы, як любіць здаваць аналіз калу. Неяк падчас паэтычнай імпрэзы адна аматарка клясычнай лірыкі стамілася ад вэрлібраў ды супэрсучасных экспэрымэнтаў. Ёй захацелася чагосьці сьветлага й чыстага, патаснага й патрыятычнага. “А хто з вас шануе паэтычную традыцыю?” — зьвярнулася яна да ўдзельнікаў. Звычайна павольны Жыбуль зрэагаваў вокамгненна: “Я!” — падняў руку, устаў… і прадэклямаваў традыцыйна рымаваны верш пра тое, як беларускі хлопчык Ігнат бязьлітасна закатаваў гліста.

Што да пацыфізму й супраціву дзяржаве, дык абмяжуемся адным прыкладам:

З рагаткі я прыцэліўся ў варону,

А трапіў у міністра абароны.

Варонаў шмат, міністраў мала.

Даўно мне так не шанцавала.

Творчасьць нашых маладых літаратараў — безумоўна, варыянт постмадэрнізму, але ж, так бы мовіць, варыянт дзіцячы. Такая творчасьць — наскрозь гульнёвая, але ж дарослыя ад такіх гульняў (Валянцін Акудовіч ня лічыцца!), найхутчэй, устрымаюцца. Гады росквіту “Бумбамліту” былі гадамі прыгожага, шчасьлівага дзяцінства беларускага постмадэрну. Покуль нечым такім займаюцца дзеці й юнакі, яны здаюцца мілымі, таленавітымі й нават геніяльнымі, калі ж адбываецца сталеньне, а мастацкія практыкі ні ў чым якасна не зьмяняюцца, гэта пачынае выклікаць зьдзіўленьне й трывогу. Ці не таму “бумбамліт” фактычна спыніў сваё супольнае існаваньне, ператварыўшыся проста ў энную колькасьць пісьменьнікаў, таленавітых і ня вельмі? Прычым, найцікавейшыя зь іх перажываюць цяпер істотную творчую эвалюцыю. Аўтар-падлетак становіцца дарослым чалавекам.

РЫГОР БАРАДУЛIН -- таленавiты паэт. “ ”Дуліна ад Барадуліна” Ен рана заявiу пра сабе звонкiм словам. Барадулiн як паэт пачынауся з кнiжкi "Маладзiк над стэпам". Паэзiя Рыгора Барадулiна -- паэзiя любвi да чысцiнi вясковага жыцця. Паэзiя сына вескi. У сваiх вершах ен раскрыу высакародныя маральна-этiчныя прынцыпы вясковага жыцця. Жыццевае крэда паэта-гуманiста, дзе былi зроблены першыя крокi па зямлi, дзе так доуга стаяла матчына хата, зроблен. у пасляваенныя гады жаночымi рукамi –

Трэба дома бываць часцей,

Трэба дома бываць не госцем,

Каб душою не зачарствець

I не страцiць святое штосцi.

Гэта першая тэма яго паэзii. Другая тэма паэзii Рыгора Барадулiна - пейзажная лiрыка. Паэт, стараючыся раскрыць жывую душу прыроды, пастаянна парауноувае яе з чалавечай душой, праводзiць паралель памiж жывым i нежывым. Прырода паустае у яго вершах нейкай незвычайнай, загадковай. У гэтых вершах праявiлася майстэрства паэта маляваць словам. Тэма Радзiмы i бацкаушчыны - галоунае у творчасцi Рыгора Барадулiна, яна праходзiць праз усе яго зборнiкi. «МАЯ БАЦЬКАУШЧЫНА» i т. д. Рыгор Барадулiн адным з першых у беларускай паэзii адгукнууся на трагедыю Чарнобыля. Вось гэта пытанне i робiцца центрам роздуму у "ЗАЖУРАНЫМ ТРЫПЦIХЕ". Гэта пытанне: "Цi не стане Чарнобыль бядой ракавой, апошняй для беларусау?». Рыгор Барадулiн, зборнiк «СВЯТА ПЧАЛЫ", Вярцiнскi "СВЯТЛО ЗЯМНОЕ", Грачанiкау "Грыбная пара", Нiкляеу "ДАРОГА ДАРОГ", Караткевiч "МАЯ IЛIАДА", Бураукiн "ВЕРАСЫ", Гiлевiч "ВЕРШЫ".

Творчыя iнтарэсы НIЛА ГIЛЕВIЧА шырокiя i разнастайныя, у многiх творах адчуваецца сувязь з бiяграфiчнымi момантамi, канкрэтнымi падзеямi i фактамi. Пачау пiсаць у 9 гадоу. У 1946 у часопiсе “Бярозка” быу надрукаваны яго першы верш – “Яблынька”. У студэнцкiя гады шмат друкавауся i на 3-м курсе БДУ, быу прыняты у члены саюза пiсьменнiкау Беларусi. У 1957 выходзiць яго першы зборнiк – “Песня у дарогу”. У вершах гэтага зборнiка асвятляецца студэнцкая маладосць, каханне (“на схiле лета”, “наша”). Пазней у паэме “100 вузлоу памяцi”.

У фiласофскiх роздумах Гiлевiча на першым плане праблемы сучаснасцi: экалогii i аховы духоуных скарбау народа. У вершы “Даруйце, родныя бары i пушчы” паэт шкадуе, што не выступiу у абарону роднай зямлi i пушчы, якiя знiшчалi. Не хавае свайго болю за недарэчнае умяшанне у прыроду (асушэнне балот – “Рауняюць хлопцы рэчку”). Абурэнне паэта выклiкае таксама варварскае знiшчэнне культурнай спадчыны мiнулых стагоддзяу. У вершы “Ах, якая над Гайнай купальская ноч” выказвае свой сум па забытых абрадах i звычаях, ен заклiкае да аднаулення забытых традыцый, выступае за адраджэнне духоунай сутнасцi свайго народа. Дакрануцца да вытокау заклiкае паэт у многiх творах. Калi гаварыць пра надзеннасць праблематыкi творау Гiлевiча, то на пярэднi край барацьбы з рознымi грамадскiмi загонамi выступае яго сатыра. Яму належаць вершы, фельетоны, байкi, жарты, нарысы. Сатрычныя зборнiкi “Як я вучыуся жыць”, “Да новых венiкау”, “Кантора”. З’яуляецца вельмi надзенным наступленне сатырычнай паэзii Гiлевiча на хабарнiцтва, падхалiмства, п’янства, бюракратызм, эгаiзм, душэунае апусташэнне.

Адзiн з цыклау яго паэзii – кнiга “Як я вучыуся жыць”, “Песенькi вяселага Бурацiны”. Яны адрасаваны у першую чаргу дарослым, якiя рознымi спосабамi iмкнуцца перакласцi увесь груз выхавання дзяцей на дзядоу у бабуляк. Нiл Гiлевiч многа увагi удзяляу вывучэнню фальклору. На аснове гэтага стварыу кнiгу “Замовы ад падхалiмства”. Нiл Гiлевiч не толькi паэт – ен аутар п’ес, вучоны i перакладчык з балгарскай мовы.

МІКОЛА МЯТЛІЦКІ, галоўны рэдактар часопіса “Полымя”. Першыя вершы змясціў на старонках хойніцкай газеты «Ленінскі сцяг» у 1969 г. Аўтар кніг вершаў «Абеліск у жыце» (1980), «Мой дзень зямны» (1985), «Ружа вятроў» (вершы і паэмы, 1987), «Горкі вырай» (1989), «Шлях чалавечы» (1989).

Лаўрэат прэміі Ленінскага камсамола Беларусі (1986) за кнігу паэзіі «Мой дзень зямны».

АДАМ ГЛОБУС. Адам Глобус - псевдоним белорусского писателя, эссеиста, издателя и художника Владимира Адамчика. Літаратар, мастак і выдавец. Напісаў двадцаць аўтарскіх кніжак паэзіі і прозы, найбольш вядомыя сярод их — «Парк», «Койданава», «Толькі не гавары маёй маме» і «Дамавікамерон». Ягоныя вершы і апавяданні перакладаліся на асноўныя мовы свету і на такія экзатычныя, як асецінская ды каталонская. Сёлета ў Маскве выйшлі выбраныя творы Глобуса ў зборніку пад назваю «Лирика BY». Нягледзячы на ўсё гэта, кажа, што добрых жанчын у яго было больш, чым добрых вершаў.

ЛЕАНIД ДРАНЬКО-МАЙСЮК як паэт – эгаiст у той меры, у якой гэта неабходна. Каб з гранiчнай шчырасцю заявiць свету аб сябе. Аутар сцьвярджае, што паэзiя пачынаецца з адчаю, вiдавочнага цi сцiхаванага, калi паэт пераконваецца у дасканаласцi сусвету, адчуваючы сваю недасканаласць. Гэтага адчування, дарэчы, дастаткова, - вядома, пры умове, што яно непадманнае, - каб паэт не памёр як паэт. Ен гiне толькi тады, калi абрастае мускуламi бяздумнага аптымiзму, калi усе у iм i вакол яго страчвае межы. Бязмежнае павiнна быць падпарадкавана эстэтычнай раунавазе. Паэт пра гэта дбае гэтаксама, як дбае пра аловак i паперу на сваiм стале. Ен можа геданiстычна ставiцца да вiна, але да слова адносiны яго заусёды аскетычныя, бо лiшняе слова стращней, чым лiшнi келiх.

МIХАIЛ АНЕМПАДЫСТАЎ – даволi малады паэт. Яго вершы апiсваюць жыццё, чалавечыя пачуццi. Вершы паэта нярэдка выкарыстоуваюцца у песнях беларускiх музыкантау. Яго апошнi зборнiк “Атэкстацыi” як раз з’яуляецца зборнiкам тых вершау, якiя сталi песнямi.

У апошнi час у краiне бачна абуджэнне iнтарэсу да роднай мовы. Друкуецца шмат часопiсау i газет, прысвечаных беларускай паэзii, прозе, музыке, драматургii.

64. Гістарычныя помнікі на Беларусі

Самые значимые пямятники включены в Список всемирного культурного и природного наследия ЮНЕСКО. Это замковый комплекс “Мир” в г.п. Мир Гродненской области, архитектурно-культурный комплекс резиденции Радзивиллов в г. Несвиже Минской области, два трансграничных объекта – Беловежская пуща и “Дуга Струве».

Дуга Струве Дуга Струве – это цепь треугольников, простирающаяся через 10 стран на 2 820 километров от Хаммерфеста в Норвегии до Черного моря. Дуга состоит из цепи смежных треугольников, рассчитанных в 1816 – 1855 гг. астрономом Фридрихом Георгом Вильгельмом Струве и позволившим впервые точно измерить градус длинного отрезка меридиана. Полученные им данные помогли установить точный размер и форму нашей планеты и ознаменовали важный шаг в развитии естественных наук и топографического картирования Это уникальный пример научного сотрудничества между учеными из разных стран и сотрудничества монархов во имя науки. Изначально дуга состояла из 258 основных треугольников и 265 главных пунктов.

Каменецкая вежа Каменецкая вежа располагается на высоком холме рядом с полноводной когда-то рекой Лесной. На 30 метров возвышается величественное строение. Коронованные прямоугольными зубцами мощные стены придают Веже подобие большой шахматной фигуры - ладьи. Ниже зубцов просматривается выложенная красным кирпичом лента старославянского узора. Другие декоративные и конструктивные элементы носят отпечаток ранней готики и романской архитектуры.

Строения типа Каменецкой вежи называются донжонами. Донжон - это главная вежа феодального замка, которая служила местом последней обороны и укрытием при нападении врага. Имела помещения для жилья и запасов провианта. Она стояла отдельно от других замковых строений и была рассчитана на круговой обстрел врагов. Такие Вежи характерны для средневековой европейской военной архитектуры. В Х веке они распространились на северных и западных землях Европы, в XIII - в Польше, Венгрии, Чехии, Прибалтике. Появились донжоны и на территории современной Беларуси - в Гродно, Бресте, Турове, Новогрудке, Каменце, Полоцке. До наших дней сохранился один - каменецкий.

Дворцовый комплекс(г.п. Ружаны, Пружанский р-н) На высоком холме в юго-восточной части городского посёлка. Принадлежал Сапегам. В 16 в. построен двухэтажный крестообразный в плане каменный дворец с 3 башнями (2 квадратные в плане в центре главного южного фасада и на торце левого западного крыла и многогранная на северо-восточном углу). В центральной части дворца, выступающей на продольных фасадах глубокими ризалитами, находились парадные залы и вестибюль с четырёхмаршевой лестницей, в боковых частях - жилые помещения, кабинеты, архив, библиотека. Внутренняя планировка анфиладная. Помещения на первом этаже имели сводчатые, на втором - балочные перекрытия. Под зданием - большие двухэтажные сводчатые подвалы.

Церковь св. Бориса и Глеба (Коложская) Дата строительства: до 1183 г.

Борисоглебская, или Коложская, церковь — замечательный образец древнерусского зодчества второй половины XII в. Композиция здания, его конструкция и декоративное убранство родственны Нижней церкви в Гродно (середина XII в.). Оба памятника подтверждают существование на Гродненщине самостоятельной архитектурно-художественной школы, где широко использовались местные строительные материалы, керамика и элементы народного прикладного искусства.

Борисоглебская церковь, расположенная на высоком обрывистом берегу Немана, сохранилась не полностью: ее своды и глава исчезли давно, южная и часть западной стены обрушились в реку в результате оползня в 1853 г.

Наибольший интерес представляют фасады церкви: они расчленены вертикальными тягами-лопатками ступенчатого профиля. Поверхность стен декорирована вставками необработанных в полированных разноцветных валунов и майоликовых плит различной окраски. Майолика и камни — определенной симметрии, но не строгой, благодаря этому фасады приобрели еще большую живописность: они как бы инкрустированы драгоценными камнями. Борисоглебская церковь вместе с комплексом памятников на Замковой горе в Гродно объявлены историко-археологическими заповедниками.

Мирский замок замок 1506—10 гг. Замок в Мире — выдающееся произве­де­ние белорусского зодчества. В его архи­тектуре нашла зримое отражение эпоха феодализма: за мощными стенами и баш­нями, способными защитить владельца от неприятеля, стоял богатый дворец — рези­денция магната. Выполненный из камня и кирпича, окруженный земляными валами с бастионами и рвами с водой, замок своей монументальностью и неприступностью олицетворял силу и неогра­ничен­ную власть феодала.

План замка представляет собой перекошенный четырехугольник, близкий к квадрату, образованный крепостными стенами протяженностью в среднем около 75 м. По углам, выступая за стены, стоят четыре башни. Пятая башня — главная — с аркой въезда находится в середине западной стены и обращена к поселку.

Первоначально стены замка имели высоту до 13 м при толщине их у основания около 3 м. Кладка трехслойная: наружная часть стен выложена из кирпича с вкраплением камня-валуна, а внутренняя, составляющая ее основной массив, представляет собой забутовку из мелкого камня и кирпичного боя. Высота комбинированной кладки стен около 1,5 м, в главной башне она достигает 7 м. Верхние части стен башен, а также стены, цилиндрические своды и полы дворца выполнены из кирпича.

Строительство дворцово-замкового комплекса проходило не единовременно, что хорошо прослеживается в характере архитектуры его различных частей. Первоначально, в XVI в., были построены крепостные стены и башни. Позднее, уже при Радзивилле Сиротке, в начале XVII в., вдоль восточной и северной стен строится трехэтажный дворец. Новое строительство вызвало изменения облика стен, к которым примкнул дворец: у них исчезли бойницы, были пробиты большие оконные проемы, заново возведена верхняя часть. Большие окна получила и достроенная часть северо-западной башни. Тогда же по внешнему контуру замка вдоль южной и западной стен строятся одноэтажные хозяйственные постройки и конюшня.





Дата публикования: 2015-02-18; Прочитано: 609 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.011 с)...