Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Характеристика ПК



Література

1. Інформатика та комп'ютерна техніка: Навчальний посібник. - К.: НМЦ "Укоопосвіта", 2000 - 335 с.

2. Основи современных компьютерных технологий: Учебное пособие/ под ред. проф. Хомоненко А.Д. - СПб.: КОРОНА принт, 1998 - 448с.

3. Основы экономической информатики: Учеб. Пособие/ Под общ. ред. А.Н. Морозевича. - Мн.: БГЭУ, 1998. - 438с.

4. Шафран Ю. Информационные технологии: В 2ч. Ч. 2: Офисная технология и информационные системы. - М.: Лаборатория базовых знаний, 2000 - 336с.

5. Юзвишин І.Ї. Інформаціологія або закономірності інформаційних процесів та технології в мікро та макросвітах. - Луганськ, 1999. - 202с.

1. Інформація і форми її представлення

Поняття інформації є основним поняттям інформатики.

Сигнал - будь-який процес, що несе інформацію. Повідомлення - це інформація, подана у певній формі і призначена для передачі. Дані - це інформація, подана у формалізованому виді і призначена для обробки технічними засобами, наприклад ЕОМ.

Розрізняють дві форми представлення інформації - безупинну і дискретну.

Кількість інформації, що можна одержати при відповіді на питання типу «так-ні», називається бітом. Біт - мінімальна одиниця кількості інформації, тому що одержати інформацію меншу, чим 1 біт, неможливо.

Група з 8 бітів інформації називається байтом. Якщо біт - мінімальна одиниця інформації, то байт - основна. Існують проізводні одиниці інформації: килобайт (Кбайт, Кб), мегабайт (Мбайт, Мб) і гигабайт (Гбайт, Гб). 1 Кб = 1024 байта - 2'" (1024) байтів, 1 Мбайт=1024 Кбайта, 1 Гб = 1024 Мбайта = 2'"" (1024 * 1024 * 1024)байтів.

У ПК використовуються такі форми представлення даних: числа з фіксованою крапкою (комою); числа з плаваючою крапкою (комою); десяткове число; символьні дані.

При представленні числа у формі з фіксованою крапкою вказується знак числа і модуль числа.

У формі з плаваючою комою число представляється у вигляді добутку: х = m qp,

Наприклад, 0,1; 0,589-103; 0,97-10-2; 0,34Е6; 0,86Е-5 (Е - еквівалентно 10).

При представленні інформації у вигляді десяткових багаторозрядних чисел кожна цифра замінюється двоїчно-десятковим кодом.

Для представлення текстової або алфавітно-цифрової інформації використовують спеціальні коди - ДКОІ, КОІ-7, ASCII. Для представлення одного символу приділяється один байт. У багатьох ПК використовується код ASCII.

2. Інформаційні процеси і технології

Інформація витягається з загального потоку повідомлень і використовується за допомогою інформаційних технологічних процесів..

Збір інформації - це діяльність суб'єкта, у ході якої він одержує відомості про цікавлячий його об'єкт.

Обмін інформацією - це процес, у ході якого джерело інформації її передає, а користувач - приймає. Процес формування початкового, не систематизованого масиву інформації називається накопиченням інформації.

Збереження інформації - це процес підтримки початкової інформації у вигляді, що

забезпечує видачу даних при запитах кінцевих користувачів у встановлені терміни.

Обробка інформації - це упорядкований процес її перетворення відповідно до алгоритму рішення задачі.

Під об'єктом буде розумітися будь-який предмет, явище, процес або стан, що сприймається як деяке ціле, має відмітні ознаки й ім'я. Об'єкти в програмному забезпеченні -операційні системи, драйвери, програми, файли; інші об'єкти - таблиці, малюнки, поля, чарунки і т.д. Під характеристикою (властивістю) об'єкта розуміють сукупність конкретних ознак об'єкта в числовому або якісному виразі

База даних - це автоматизоване сховище даних. У ній за допомогою програмних комплексів - СКБД (система керування базами даних) накопичуються, зберігаються, опрацьовуються і представляються у потрібному для користувача вигляді величезні обсяги інформації.

База знань - автоматизоване сховище усіх необхідних відомостей про специфіку і закони даної проблемної галузі, про засоби рішення виникаючих у ній задач.

Інформаційна (комп'ютерна) технологія (IT) - це сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, об'єднаних у технологічний ланцюжок, що забезпечує збір, обробку, збереження, поширення і відображення інформації з метою зниження трудомісткості процесів одержання і використання інформаційного ресурсу, а також підвищення їхньої надійності й оперативності.

3. Состав і функції ПК

У підприємствах, установах, фірмах широко використовуються персональні комп'ютери (ПК). В сучасний час найбільшу популярність і найширше визнання одержали IBM-сумісні комп'ютери. Серед виробників цих комп'ютерів можна зустріти як гігантів світового бізнесу (IBM, Compag, Hewllet Packard), так і невеличкі спеціалізовані фірми, у тому числі й українські.

Персональний комп'ютер типу IВ складається з окремих пристроїв, що об'єднуються кабелями (зовнішніми або внутрішніми). Пристрої персонального комп'ютера діляться на системні і зовнішні, обов'язкові і необов'язкові.

Системні пристрої необхідні для функціонування комп'ютера і приховані від користувача: системна (материнська) плата, мікропроцесор, BIOS (апаратна частина базової системи вводу-виводу), оперативна пам'ять, контролери, адаптери і т.п..

Зовнішні пристрої - це такі пристрої комп'ютера, із котрими безпосередньо працює користувач. Вони діляться на обов'язкові (клавіатура, монітор (дисплей), дисковід) і додаткові (миша, маніпулятор, модем, сканер, плотер).

Базовий комплект персонального комп'ютера складається з трьох основних частин: системного блоку, монітора (дисплея) і клавіатури. При відсутності будь-якої із цих частин ПК непрацездатен.

Системний блок є основою комп'ютера. У відомій мірі можна сказати, що він і є ПК. У ньому здійснюються усі обчислювательні операції. Він управляє уводом-виводом інформації, здійснює її обробку і збереження, а також управляє усіма периферійними пристроями. Якщо розкрити корпус ПК, то ми побачимо, що там є такий мінімум пристроїв:

- материнська плата (Motherboard); оперативний запам'ятовуючий пристрій (ОЗП);

- адаптери (контролери) зовнішніх пристроїв;

- НМД (накопичувачі на магнітних дисках); блок живлення.

Материнська плата - складний електронний пристрій. На ній знаходиться микропроцесор, постійна і енергонезалежна пам'ять, апаратна частина системи уводу-виводу (BIOS), системна шина пам'яті, рознімання для підключення мікросхем (чипів) оперативної пам'яті, спеціальні рознімання (слоти) для підключення адаптерів зовнішніх пристроїв.

Мікропроцесор здійснює усі обчислювальні і керуючі операції, тобто включає арифметико-логічний і керуючий пристрої.

Мікропроцесор характеризується також тактовою частотою. Типовими тактовими частотами мікропроцесорів є 160, 200, 350, 600, 800, 1000 і більш Мгц (мегагерц).

Крім типу процесора прямий вплив на продуктивність комп'ютера має обсяг оперативного пристрою, що запам'ятовує, або інакше оперативна пам'ять із довільною вибіркою RAM (Random Access Memory).

Оперативний запам'ятовуючий пристрій (RAM) призначений для збереження даних і програм, які безпосередньо беруть участь у рішенні задач. У ОЗП розміщаються службові і робочі програми, вхідні дані, константи, проміжні результати обчислень. ОЗП має велику швидкодію і забезпечує роботу арифметико-логічного пристрою, що є складовою частиною мікропроцесору.

На материнській платі комп'ютера є пристрої, у яких зберігається інформація про склад і параметри устаткування. Вони ведуть облік часу і календар. Вони ж дають команду на завантаження інформації в оперативну пам'ять. Вміст цих пристроїв не губиться і при виключеному живленні. Апаратно вони виконані у вигляді спеціальних інтегральних схем: ПЗУ (постійний запам 'ятовуючий пристрій) і CMOS (енергонезалежна нам 'ять).

У ПЗУ міститься спеціальний комплекс програм і функцій, що називається BIOS (базова система уводу-виводу). BIOS починає працювати відразу при вмиканні живлення комп'ютера, робить тестування усього устаткування ПК і дає команду на завантаження операційної системи.

Кеш-пам'ять (буферна пам'ять) призначена для узгодження швидкості роботи оперативної пам'яті з більш швидкодіючим мікропроцесором, а також між ОЗП і зовнішньою пам'яттю (накопичувачами на жорстких, гнучких, компакт - дисках).

На материнській платі знаходяться спеціальні рознімання (слоти). У ці рознімання уставляються адаптери зовнішніх пристроїв. Слоти служать для з'єднання адаптерів із системною шиною комп'ютера.

Системна шина - сукупність пристроїв і сигнальних ліній, що служать для зв'язку мікропроцесора з різноманітними компонентами комп'ютера

Адаптери (контролери) зовнішніх пристроїв (карти розширення) - це апаратно -програмні пристрої для під'єднання периферійних пристроїв.

Типовими картами розширення, які вставляються в рознімання материнської плати, є адаптер (видеокарта) дисплея, сітьова карта, внутрішній модем, карта портів, карта контролера дисків. Адаптер дисплея трансформує цифровий опис зображення екрана в сигнали розгортки монітора, тому його характеристики тісно пов'язані з типом монітора. Тип видеоадаптера надає прямий вплив на комфортність роботи з комп'ютером.

Розрізняють такі основні типи адаптерів дисплея і моніторів: CGA, EGA, Hercules, VGA, SuperVGA

Монітори характеризуються розміром (14, 15, 17, 19, 21 дюйм по діагоналі) і кольором.

Дисплей призначений для виводу інформації. На його екрані відображаються введені команди і дані; повідомлення операційної системи, що інформують користувача про стан комп'ютера в процесі рішення; директиви, що жадають від користувача виконання тих або інших дій. У текстових режимах на екран дисплея можна виводити символьні тексти і прості малюнки, складені зі спеціальних знаків, що входять у набір символів ПК і так називані символи псевдографіки.

IBM-сумісний комп'ютер звичайно має одне рознімання паралельного порту (LPT1), два рознімання послідовних портів (СОМ1 і COM2) і рознімання ігрового порту, що виводяться назовні.

Вся інформація, з якою працює користувач, звичайно зберігається на жорсткому диску (вінчестері), що розміщається в середині системного блоку і кабелями під'єднується до контролера дисків (розміщеному на материнській платі або на карті розширення). Вінчестер характеризується обсягом і швидкістю пошуку інформації. Обсяги вінчестерів коливаються від 2 МБ до 75 і більш Гб (гигабайт).

Вінчестер зовнішньо представляє собою герметичне запаяну коробку. Усередині її розміщені пакети дисків, магнітні голівки, що записують і считують інформацію, і електродвигуни, що розкручують диск і переміщають голівки. Диски вінчестера обертаються увесь час поки комп'ютер включений. Поверхня диска розділена на сектори і доріжки. Під час записування або зчитування магнітні голівки переміщаються на потрібне місце

Для зберігання великих обсягів інформації використовуються зовнішні запам'ятовуючи пристрої (ВЗП), що мають меншу швидкість у порівнянні з ОЗП. У накопичувачах гнучких магнітних дисків (НГМД) носієм інформації є дискета. У персональному комп'ютері IВ використовуються 3,5-дюймові дискети обсягом 1,44 Мб - 2Мб.

Сітьова карта дозволяє приєднати комп'ютер до локальної комп'ютерної мережі. Сітьова карта характеризується типом інтерфейсу; найбільше поширеними зараз є інтерфейси "Тонкий Ethernet", "Token Rink", "Товстий Ethernet".

Модем дозволяє приєднати комп'ютер до телефонної лінії для обміну інформацією з іншими комп'ютерами, факсами-апаратами або для включення його в глобальну комп'ютерну мережу (Internet, Fidonet, Relcom і ін.). Розрізняють внутрішні і зовнішні модеми, факси-модеми і голосові модеми.

Обов'язковим пристроєм комп'ютера є клавіатура. Клавіатура (пульт керування й індексації) ПК типу IBM складається з таких груп клавіш:

функціональні клавіші (F1-F12) знаходяться у верхній частині клавіатури у вигляді трьох тетрад;

алфавітно-цифрові клавіші - основне поле клавіш білого кольору в лівій частині клавіатури;

цифрові (калькуляторна клавіатура) - група з 17 клавіша в правій частині клавіатури;

службові і клавіші управління переміщенням курсору - група клавіш сірого кольору, розташованих біля алфавітно-цифрових.

Друкувальні пристрої бувають матричного типу, лазерні і струминні.

Для того щоб звільнити комп'ютер під час друку для виконання інших робіт, принтер має вмонтовану буферну пам'ять, у яку комп'ютер посилає призначені для друкування дані. Обсяг буферної пам'яті може рівнятися декільком килобайтам у матричних і декільким мегабайтам у лазерних друкувальних пристроях.

Основними характеристиками друкувальних пристроїв є:

- швидкість друку, що може складати від декількох десятків і сотень символів за секунду (сим. /с) у матричних принтерах і до декількох сторінок за хвилину (стор./хвил) у лазерних;

- формат використовуваного паперу - А1 (594х841мм); А2 (420x594 мм); A3 (297x420 mm); A4 (210x297 мм) - і його тип: окремі листи, стрічка рулонний або перфорований папір, конверти;

- число копій, що друкуються;

- розмір буфера пам'яті.

Для роботи з графічним середовищем необхідний маніпулятор курсору на екрані. Найбільше популярним і зручним маніпулятором є миша (із двома або трьома керуючими клавішами).

Серед інших пристроїв комп'ютера варто згадати про сканери і плотери. Сканер служить для зчитування інформації з паперу або плівки і конвертування її в цифрову форму. Розрізняють планшетні, ручні і барабанні сканери, кольорові і чорно-білі.

Плотери призначені для виготовлення креслень, діаграм і малюнків на папері різного формату. Плотери характеризуються числом кольорів, якими може бути виконане креслення, і форматом паперу (А1, А2, A3, А4, А5 і ін.). Плотери бувають планшетного і барабанного типу.

З сучасними інформаційними технологіями пов'язане поняття мультимедіа як комплексу засобів для комп'ютерного уявлення реального світу в усій його розмаїтості і багатстві вражень. До мультимедійнимх засобів відносять компакт-диски і звукові карти. Звукові карти представляють собою карти розширення, до яких підключаються звукові стереофонічні динаміки, мікрофон і навушники. Пристрій зчитування з компакт-дисків (CDROM) звичайно компонується як внутрішній пристрій, що підключається або до спеціальної карти розширення, або до контролера вінчестера. Розрізняють CDROMи по швидкодії: 8-, 12-, 24- і 32-швидкісні. Компакт-диски мають малі розміри й велику ємкість (до 700 Мбайт), надійні і довговічні. Інформація на них записується і зчитується за допомогою лазерного променя. Подальшим розвитком даної технології є накопичувачі DVD-ROM, у яких інформація записана на носії, по розміру і зовнішньому вигляду практично невідрізняємі від звичайних компакт-дисків, проте, завдяки удосконаленій технології двостороннього запису, на однім такім диску можна розмістити до 17 Гб інформації. Поряд із цими носіями приводи CD-ROM усе активніше витіснюються з ринку приводами CD-R і CD-RW, що дозволяють у домашніх умовах відповідно записувати компакт-диски і (CD-RW) створювати перезаписуючи диски, з якими можна працювати, як із звичайними дискетами, тільки набагато більшої ємкості.

В даний час активно розробляються і впроваджуються в практику магнитооптичні накопичувачи. Геометричні розміри їх такі ж, як і в дискет, час збереження інформації 30 - 50 років, запис, на відміну від компакт-диска, здійснюється на двох сторонах за допомогою лазера і додаткового магнітного поля. Ємкість таких дисків коливається від сотень мегабайт до декількох гигабайт.

Тема: “Системи програмного забезпечення ПК. Операційна система Windows -характеристика, основні поняття”.

План

1. Робочий стіл Windows

2. Прийоми роботи з маніпулятором «миша»

3. Вікна Windows

4. Кнопка Пуск і її меню.

5. Використання Панелі задач

Література

1. Андердал Б. Самоучитель Windows - Спб: Питер, 1998 - 368с.

2. Інформатика та комп'ютерна техніка: Навчальний посібник. - К.: НМЦ "Укоопосвіта", 2000 -335с.

3. Ливингстон Б., Штрауб Д. Секреты Windows. - К,: «КОМИЗДАТ», «Диалектика», 1996.-560с.

4. Основы современных компьютерных технологий: Учебное пособие/ под ред. проф. Хомоненко А.Д. - СПб.: КОРОНА принт, 1998 - 448с.

5. Основы экономической информатики: Учеб. Пособие/ Под общ. ред. А.Н. Морозевича. - Мн.: БГЭУ, 1998. - 438с.

1. Робочий стіл Windows

При завантаженні операційної системи на екрані монітора з'являється робочий стіл, на якому розташовані в першу чергу стандартні об'єкти (папки) Windows, а потім об'єкти, додані користувачем.

До стандартних об'єктів відносяться:

• Мій комп'ютер - містить у собі всі об'єкти ПК: диски, периферійні пристрої, панель управління.

• Корзина - місце на жорсткому диску, куди поміщаються всі видаляємі об'єкти.

• Сітьове оточення. Якщо ПК працює в локальній мережі, то через цей значок можна побачити всі об'єкти, доступні в мережі.

В нижній частині Робочого столу знаходиться Панель задач з кнопками відкритих додатків. Зліва знаходиться кнопка Пуск, з якої починається, як правило, будь-яка робота.

У Windows Робочий стіл можна уявити також у виді Web-сторінки (сторінки служби World Wide Web, що містять графічну інформацію в Інтернеті).

2. Прийоми роботи з маніпулятором «миша»

Маніпулятор миша має 2-3 кнопки і відображується на екрані у виді стрілки. «Мишка» може настроюватися (через панель управління) на роботу лівою або правою рукою.

Натискання на кнопку миші називається клацанням. Одне натискання - одинарне клацання, швидке подвійне натискання - подвійне клацання.

Одинарне клацання лівою кнопкою використовується для:

• вказівки на об'єкт;

• розкриття меню або списку і вибору їхніх пунктів;

• натискання на екранні кнопки.

Подвійне клацання лівою кнопкою використовується для:

• розкриття значка;

• запуску програми або документа.

Клацання правою кнопкою частіше усього призводить до появи контекстного меню, у якому показуються команди, застосовні до даного об'єкта.

3. Вікна Windows

У розкриваючому меню з'являються команди цього меню. Одну з них ви можете вибрати клацанням по відповідному пункту. Пункт, на який указує курсор, «підсвічується». Для відмови від вибору достатньо клацнути мишкою по будь-якому незначащьому місці на екрані. Команди в меню можуть бути розбиті горизонтальними лініями на значеннєві групи. Якщо після команди стоїть декілька крапок, це означає, що слідом за вибором цієї команди піде діалогове вікно, у котрому ваша команда буде уточнена. Окремі команди можуть бути зображені блідим кольором («пригашені»). Це говорить про те, що дана команда в даний момент нездійсненна в силу тих або інших причин. Справа від команди може бути указана її «швидка клавіша». Інструментальні кнопки відповідають окремим командам меню. Всі інструментальні кнопки згруповані по функціональному призначенню панелі інструментів.

Назву будь-якої кнопки, по якій можна судити про її призначення, можна прочитати в спливаючому підсказуванні, яке з'явиться, якщо підвести до кнопки курсор і на декілька секунд затримати на ній.

1. Кнопка Свернуть в значок - звертає вікно в значок і розміщає його на Панелі задач. При цьому програма залишається в оперативній пам'яті. Кнопка Развернуть/Восстановить -розвертає вікно на весь екран і перетворюється в кнопку Восстановить. Остання відновлює початкові розміри вікна.

Кнопка Закрыть вікно - завершує роботу програми і прибирає її з оперативної пам'яті.

2. Межа вікна - рухлива межа вікна. При влученні на неї покажчик миші приймає вид двуспрямованої стрілки ↔..

3. Кут вікна - може рухатись, використовується аналогічно межі вікна і змінює вікно одночасно в двох напрямках.

4. Лінійки прокручування - з'являються у випадку, коли інформація не поміщається у вікно Довжина лінійки прокручування відповідає всьому обсягу інформації. Рядок стану - відображує готовність програми до роботи і поточний стан обробляємого документа.

Вторинні вікна або вікна документів. Вікна документів завжди з'являються у вікнах програм, їх що породили.

Діалогові вікна - призначені для з'ясовування побажань і установок користувача містять У діалогових вікнах використовується ряд стандартних елементів: списків, випадаючих списків, прапорців, індикаторів вибору, кнопок.

Діалогове вікно може мати вкладки, на яких розташовуються настроювання визначених властивостей і параметрів. Клацання на назві вкладки викликає листок даної вкладки на передній план. У діалогових вікнах використовуються такі елементи, як:

керуючі кнопки (Настройка, Просмотр, ОК, Отмена...) - для виконання зазначених на кнопці дій;

текстові вікна - для уводу запитуваної інформації. Як правило, інформація в такі вікна уводиться вручну. Для цього потрібно просто клацнути мишкою усередині потрібного поля і після появи характерного текстового курсору (мерехтливої вертикальної рисочки), увести потрібне значення або текст. Введене значення стане актуальним (виконається) тільки після закінчення діалогу.

списки і випадаючи списки (із кнопкою з трикутником справа від текстового вікна) - для вибору даних або файлів із наявного списку.

Списки частково схожі на меню. Проте в списку містяться, як правило не команди, що виконуються після їхнього вибору, а якісь об'єкти або ознаки, підлягаючи вибору. Якщо даний варіант вам не підходить, то потрібно натиснути кнопку розкриття списку (кнопка з трикутником) і в ньому, як у меню, клацанням миші вибрати необхідний пункт.

прапорці (прямокутні віконця)(Кнопки з незалежною фіксацією.) - для установки (після клацання з'являється галочка) або відключення зазначених у підпису параметрів. Прапорці припускають одночасний вибір або зняття вибору одного або декількох елементів у полі. Обрані елементи відзначаються галочкою.

селекторні кнопки вибору (декілька круглих віконець)(Кнопки з залежною фіксацією) для вибору альтернативного параметра (тільки одна альтернатива). Вибір здійснюється клацанням по кнопці і відображається появою крапки навпроти обраного пункту.

текстові вікна з числовим настроюванням (із двома кнопками - нагору й униз - справа від тексту) - для настроювання числових параметрів.

значки (другі назви: іконки, піктограми).

За значком звичайно ховається якійсь об'єкт. Подвійне клацання по значку призводить до відкриття об'єкта.

Якщо це значок додатка або документа, то він буде «запущений». Якщо це значок папки або устрою, то буде виведений його вміст. На Панелі управления подвійне клацання по значку викликає на екран діалогове вікно настроювання зазначеного елемента.

Інформаційні вікна - призначені для інформування користувача і мають тільки одну керуючу кнопку - ОК.

4. Кнопка Пуск і її меню.

Кнопка Пуск і її меню призначені для швидкого і зручного виконання найбільше часто використовуваних операцій. Якщо навпроти пункту стоїть знак 4, то за цим пунктом ховається вкладене (розкриваюче) меню. Щоб у нього потрапити, достатньо підвести до «розширюваного» пункту курсор миші і воно автоматично відкриється. Роздивимося основні пункти меню.

Программы.

Це корінь вкладеного меню для запуску найбільше часто використовуваних програм. Послідовно обираючи пункти, можна знайти потрібну програму і клацанням по її назві, запустити її.

Документы.

Містить список останніх 10-ти документів, з якими виконувалася робота. Для повторного завантаження будь-якого з них, необхідно вибрати його клацанням миші.

Настройка.

Цей пункт дозволяє змінити настроювання комп'ютера. Основними підпунктами в ньому є:

1. Панель управління.

2. Принтери.

3. Панель задач.

Перші два пункти відкривають однойменні папки, а вибір третього пункту дозволяє настроїти меню кнопки Пуск.

У вікні папки Панель управління містяться значки програм, які дозволяють змінити властивості однойменних об'єктів.

Основними об'єктами, які містяться у папці Панель управління, є:

* Дата/Время.

Настроювання поточної Дати/Часу. Установка годинного пояса.

* Клавиатура.

Настроювання параметрів клавіатури: розміри затримки перед повторенням натиснутої клавіші, частота повторення, а також установка індикатора мови в Панелі задач і зміна набору мов у списку, який відкривається при клацанні мишкою по індикатору.

* Языки и стандарты.

Установка використовуваної мови, а також стандартів для представлення часу, дати, чисел, грошових величин.

* Мышь.

Настроювання параметрів миші: швидкість подвійного клацання, зміна функцій правої і лівої кнопки (для лівші), установка «сліду» миші і т.д.

* Екран.

Настроювання екрана: розмір, колірне оформлення, розмір екранних шрифтів, зміна екранних заставок (хранитель екрана) і т.д.

* Принтеры.

Відкриває папку встановлених принтерів. У цій папці можна встановити принтер або видалити встановлений.

* Система.

Перегляд і настроювання конфігурації комп'ютера, властивостей окремих устроїв. Установка нових устройств.

* Шрифты

Відкривається папка з установленими шрифтами. Можна переглянути їхні зразки.

* Звук.

Настроювання звукового оформлення. Кожній події може бути приписаний один із звуків. Також можна вибрати готову схему.

* Сеть.

Настроювання параметрів мережі: тип мережної плати, тип мережі, використовувані протоколи, настроювання останніх. І т.д.

Поиск.

Дозволяє знайти файл або програму місцезнаходження котрих не відомо (докладніше буде розглянуто у файлових операціях).

Справка.

Виклик довідкової системи Windows, у якій можна знайти відповіді на більшість питань.

Выполнить...

Щоб запустити програму за допомогою програми Выполнить, необхідно клацнути по кнопці Пуск, вибрати в головному меню пункт Выполнить і ввести в поле Открыть ім'я і шлях до нової програми. Якщо точне розташування і/або ім'я програми невідомі, необхідно скористатися кнопкою Обзор.

Щоб наново виконати програму, яка уже нещодавно запускалася, необхідно клацнути по кнопці зі стрілкою справа від поля Открыть і знайти програму в списку.

Введення в поле Открыть імені файла, папки або комп'ютера (у тому числі і сітьового імені) дозволяє відкрити цей файл (паку, вміст комп'ютера. Підключення сітьових ресурсів провадиться при цьому автоматично.

Завершить работу...

Цим пунктом потрібно користуватися завжди, коли ви збираєтеся закінчувати роботу в Windows.

5. Використання Панелі задач.

Кожний запущений додаток або документ для Windows стає Задачею. Для всіх активних задач на Панелі задач з'являється своя кнопка, натиснувши яку, ви можете в неї переключитися. Активною називається задача, яка знаходиться в оперативній пам'яті.

Звичайно Панель задач розташовується уздовж нижнього краю екрана. Проте її можна переміщати за допомогою мишки до будь-якого іншого краю, а також змінювати її розміри, перетягуючи межу.

Для зміни властивостей Панелі задач необхідно клацнути на ній у вільному місці й у з'явившемуся контекстному меню вибрати команду Свойства, а у відчинившомуся вікні, вкладиш Параметри панелі задач. Вибір властивостей провадиться за допомогою установки прапорців.

У цьому ж вкладиші встановлюється прапорець для виводу електронних часів комп'ютера в Панелі задач.

Розміщені на Робочому столі відкриті вікна програм і документів можна упорядкувати за допомогою однієї з таких команд контекстного меню Панелі задач:

· Каскадом

· Сверху вниз

· Слева направо

Тема: “Файлова система та файлові операції. Програми Мой компьютер та Проводник”.

План.

1. Папки і файли.

2. Ярлики: необхідність, засоби створення.

3. Програми Мой компьютер і Проводник.

4. Файлові операції в Windows.

- видалення

- копіювання

- переміщення

- перейменування

- створення нової папки





Дата публикования: 2015-01-13; Прочитано: 707 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.027 с)...