Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Мистецтво Стародавнього Царства (XXXII в. - XXIV в. до н. е..)



Скульптура

Скульптура Стародавнього Єгипту - одна з найбільш самобутніх і строго канонічно розроблених областей мистецтва Стародавнього Єгипту. Скульптура творилася й розвивалася, щоб представити староєгипетських богів, фараонів, царів і цариць у фізичній формі. Існувало також безліч зображень, як в могилах простих єгиптян, в основному з дерева, деякі з них збереглися. Статуї богів і фараонів ставилися на загальне смотреніе, як правило, на відкритих просторах і поза храмів.

Статуї, як правило, зберігають первісну форму кам'яної брили або шматка дерева, з якого вона висічена.

Існував дуже строгий канон створення давньоєгипетської скульптури: колір тіла чоловіка мав бути темніше кольору тіла жінки, руки сидячої людини повинні були бути виключно на колінах; існували певні правила зображення єгипетських богів. Так бога Гора слід було зображати з головою сокола, бога мертвих Анубіса - з головою шакала. Всі скульптури створювалися за даним канону і проходження було настільки суворим, що майже за трьохтисячолітню історію існування Стародавнього Єгипту він не зазнав змін.

Живопис

Всі рельєфи в Давньому Єгипті яскраво розфарбовувалися, найменше зображень було в гробницях, храмах і палацах, там малюнки були тільки на поверхні. Кам'яна поверхня готувалася до фарбування - грубий шар бруду з більш м'яким шаром гіпсу зверху, потім вапняк - і фарба лягала рівніше. Будівельні пігменти були, як правило, мінеральними, щоб захистити зображення від сонячного світла. Склад фарби був неоднорідним - яєчна темпера, різноманітні в'язкі речовини і смоли. У кінцевому рахунку справжня фреска не виходила і не використовувалася. Замість цього використовувалася фарба на шарі висушеного пластиру, т. зв. "Фреска a secco". Зверху живопис покривалася шаром лаку або смоли, щоб зберегти зображення надовго. Невеликі зображення, виконані в такій техніці, добре збереглися, хоча на великих статуях практично не зустрічаються. Найчастіше, використовуючи подібні методи, розфарбовувалися маленькі статуї, особливо дерев'яні.

Безліч єгипетських картин збереглися завдяки сухому клімату Стародавнього Єгипту. Картини створювалися з наміром покращити життя покійному в потойбічному світі. Сцени, зображені на картині, представляли подорож у потойбічний світ і зустріч в потойбічному світі з божеством (суд Осіріса). Також часто зображувалася земне життя покійного, щоб допомогти йому займатися тим же у царстві мертвих.

У Новому Царстві разом з померлим стали ховати Книгу мертвих. Це вважалося важливим для загробного життя.

Основними кольорами були червоний, синій, чорний, золотий і зелений.

4. Періоди мистецтва Стародавнього Єгипту

Мистецтво Стародавнього Царства (XXXII в. - XXIV в. до н. е..)

У першій половині III тисячоліття до нашої ери склався монументальний стиль єгипетського мистецтва, виробилися образотворчі канони, які потім свято оберігалися протягом століть. Їх сталість обумовлено особливостями розвитку давньоєгипетського суспільства, а також тим, що мистецтво Єгипту було складовою частиною культу, заупокійного ритуалу. Воно настільки тісно пов'язане з релігією, обоготворяется сили природи і земну владу, що важко зрозуміти його образну структуру, не маючи загального уявлення про релігійно-обрядових звичаї єгиптян.

У цей період створюються такі архітектурні споруди як Великі Піраміди і Великий Сфінкс.





Дата публикования: 2015-11-01; Прочитано: 238 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.007 с)...