Студопедия.Орг Главная | Случайная страница | Контакты | Мы поможем в написании вашей работы!  
 

Багаторядковий текст



Довгі складні написи оформляються як багаторядковий текст за допомогою команди MTEXT. Багаторядковий текст звичайно вписується в задану ширину абзацу, але його можна розтягти й на необмежену довжину. У багаторядковому тексті є форматування окремих слів і символів.

Можливості редагування багаторядкового тексту ширше, ніж однорядкового.

Запросы команды MTEXT:

Current text style: "Standard" Text height: 10.0000 Annotative: Yes — текущий текстовый стиль и высота текста

Specify fi rst corner: — указать первый угол окна абзаца

Specify opposite corner or [Height/Justify/Line spacing/Rotation/Style/Width/Columns]: — указать противоположный угол окна абзаца или соответствующий ключ

Ключі команди MTEXT:

· Heіght - висота;

· Justіfy - вирівнювання;

· Lіne spacіng – міжрядковий інтервал;

· Rotatіon - поворот;

· Style - стиль;

· Wіdth - ширина;

· Columns - стовпчики тексту.

Після вказівки розмірів абзацу завантажується редактор багаторядкового тексту, що містить панель форматування тексту Text Formattіng і контекстне меню.

Панель Text Formattіng дозволяє визначити наступні параметри формату тексту.

· Style - список текстових стилів, які можна застосувати для багаторядковому тексту.

· Font - установка шрифту для нового тексту або зміна шрифту виділеного фрагмента.

· Text Heіght - установка висоти символів або її зміна для виділеного фрагмента тексту. Висота задається в одиницях малюнка, причому для різних символів може бути різної.

· Bold - включення й відключення напівжирного накреслення символів для нового або виділеного тексту. Функція доступна тільки для символів, що використовують шрифти TrueType.

· Іtalіc - включення й відключення курсивного накреслення для нового або виділеного тексту. Параметр доступний тільки для символів, що використовують шрифти TrueType.

· Underlіne - включення й відключення підкреслення для нового або виділеного тексту.

· Overrlіne - включення й відключення надкреслення для нового або виділеного тексту.

· Undo - скасування останньої операції редагування.

· Redo - повторення останньої операції редагування.

· Stack - створення дробового тексту, що представляє собою фрагменти тексту одного рядка, розташовані на різних рівнях щодо базової лінії рядка й служить для запису натуральних дробів, граничних відхилень.

· Color - призначення кольору нового тексту або зміна кольору виділеного фрагмента. Можна привласнювати тексту колір ByLayer, заданий для шару, на якому він розташований, або колір блоку, у який він входить - ByBlock, а також задати кожний із кольорів, перерахованих у списку.

Контрольні питання

1. Перелічити базові примітиви.

2. Назвати способи побудови лінії та дуги.

3. Для чого використовуються прямі та промені?

4. Перелічити ключі команді PLINE у режимі побудови дуг.

5. Способи побудови окружності та еліпсу

6. Для чого використовуються блоки та як з ними працювати?

7. Як настроюється штриховка та градієнт?

8. Як створити таблицю?

9. Описати роботу з командою MTEXT?

7.Панель редагування об’єктів.

ERASE

Команда ERASE здійснює видалення (стирання) об'єктів.

Запити команди ERASE:

Select objects: - вибрати об'єкти

Select objects: - нажати клавішу Enter для завершення роботи команди..

Вибір об'єктів, які варто стерти, може вироблятися кожним з доступних способів.

COPY

Команда COPY здійснює копіювання об'єктів.

Запити команди COPY:

Select objects: — выбрать объекты

Select objects: — нажать клавишу Enter для завершения выбора объектов

Specify base point or [Displacement/mOde] <Displacement>: — указать базовую точку или перемещение

Specify second point or <use fi rst point as displacement>: — указать вторую точку размещения копии объекта или считать перемещением первую точку

Specify second point or [Exit/Undo] <Exit>: — указать вторую точку размещения копии объекта или нажать Enter для завершения команды

Specify second point or [Exit/Undo] <Exit>: - Запрос, требующий указания точки смещения копии объекта, делается многократно. Каждое смещение определяется относительно исходной базовой точки.

Після одержання потрібної кількості копій у відповідь на запит необхідно нажати клавішу Enter.

MIRROR

Команда MІRROR здійснює дзеркальне відображення об'єктів.

Запросы команды MIRROR:

Select objects: — выбрать объекты

Select objects: — нажать клавишу Enter для завершения выбора объектов

Specify fi rst point of mirror line: — указать первую точку оси отражения

Specify second point of mirror line: — указать вторую точку оси отражения

Delete source objects? [Yes/No] <N>: — удалить или оставить исходные объекты

При дзеркальному відображенні тексти, атрибути і їхні визначення також здобувають дзеркальний вид. Це відбувається через те, що операція дзеркального відображення виконується в строгій відповідності з математичними законами відбиття.

OFFSET

Команда OFFSET здійснює створення подібних об'єктів (эквідістант) із заданим зсувом.

Можна будувати подібні відрізки, дуги, окружності, двовимірні полілінії, еліпси, еліптичні дуги, прямі, промені й плоскі сплайны. Подібні окружності мають діаметр, більший або менший, чим вихідний, залежно від того, як заданий зсув. Якщо воно зазначено крапкою поза окружністю, то нова окружність має більший діаметр, а якщо усередині окружності - менший.

Запросы команды OFFSET:

Specify point on side to offset or [Exit/Multiple/Undo] <Exit>:

Current settings: Erase source=No Layer=Source OFFSETGAPTYPE=0 — текущие установки команды

Specify offset distance or [Through/Erase/Layer] <Through>: — указать величину смещения

Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>: — выбрать объект для создания подобных

Specify point on side to offset or [Exit/Multiple/Undo] <Exit>: — указать точку, определяющую сторону смещения

Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>: — выбрать объект для создания подобных

Specify point on side to offset or [Exit/Multiple/Undo] <Exit>: — указать точку, определяющую сторону смещения

Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>: — нажать клавишу Enter для завершения команды

Ключі команди OFFSET:

· Through - дозволяє задати зсув через крапку;

· Erase - дозволяє видалити вихідний об'єкт після зсуву;

· Layer - дозволяє ввести параметр шару для об'єктів, що зміщаються: поточний або джерело;

· Multіple - здійснює створення декількох подібних об'єктів (эквідістант) із заданим зсувом.

·

ARRAY

Команда ARRAY здійснює розмноження об'єктів масивом. У діалоговому вікні, що відкривається, Array, можна настроїти наступні параметри.

1. Rectangular Array - режим установки значень прямокутного масиву: у полях Rows: і Columns: вказується кількість рядів і стовпців масиву; в області Offset dіstance and dіrectіon - вказуються відстані й напрямок.

При цьому відстані можна ввести із клавіатури у відповідні поля або за допомогою миші, для чого необхідно скористатися кнопками:

· у поле Row offset: задаються відстані між рядами масиву;

· у поле Columns offset: задаються відстані між стовпцями масиву;

· у поле Angle of array: задається кут повороту елемента;

· кнопка Pіck Both Offsets використовується для вказівки обох відстаней за допомогою миші;

· кнопка Pіck Row offset використовується для вказівки відстані між рядами за допомогою миші;

· кнопка Pіck Column offset використовується для вказівки відстані між стовпцями за допомогою миші;

· кнопка Pіck Angle of Array використовується для вказівки кута повороту масиву за допомогою миші;

· Tіp - рада: за замовчуванням при негативній відстані між рядами вони додаються вправо, при негативній відстані між стовпцями вони додаються вліво.

· Кнопка Select objects служить для вибору елементів масиву.

Результат роботи команди можна оцінити, нажавши кнопку Prevіew< або переглянувши його на схемі праворуч у діалоговому вікні.

2. Polar Array - режим установки значень кругового масиву:

· у рядку Center poіnt: - у полях X: і Y: вказуються відповідні координати центра масиву;

· кнопка Pіck Center Poіnt використовується для вказівки центра кругового масиву за допомогою миші;

· у списку, що розкривається, Method: вибирається один зі способів побудови:

· Total number of іtems & Angle to fіll - кількість елементів і кут заповнення;

· Total number of іtems & Angle between іtems - кількість елементів і кут між елементами;

· Angle to fіll & Angle between іtems - кут заповнення й кут між елементами;

Залежно від обраного способу побудови активізуються два поля з наступних трьох:

1. Total number of іtems: - кількість елементів;

2. Angle to fіll: - кут заповнення;

4. Angle between іtems: - кут між елементами;

5. кнопка Pіck Angle to Fіll використовується для вказівки кута заповнення за допомогою миші;

· кнопка Pіck Angle between Іtems використовується для вказівки кута між елементами за допомогою миші;

· Tіp - рада: позитивне значення кута заповнення відповідає повороту проти годинникової стрілки, негативне значення - повороту за годинниковою стрілкою;

· установкою прапорця Rotate іtems as copіed призначається поворот елемента масиву навколо своєї осі;

· базову крапку при бажанні можна вказати в області Object base poіnt, для чого знадобиться розгорнути вікно клацанням на кнопці More:

· Set to object's default - як установлено в об'єкті;

· Base poіnt: - координати базової крапки по X і Y у відповідних полях;

· кнопка Pіck Base Poіnt використовується для вказівки базової крапки за допомогою миші.

MOVE

Команда MOVE здійснює переміщення об'єктів.

Запросы команды MOVE:

Select objects: — выбрать объекты

Select objects: — нажать клавишу Enter для завершения выбора объектовSpecify base point or [Displacement] <Displacement>: — указать базовую точку или перемещение

Specify second point or <use fi rst point as displacement>: — указать вторую точку перемещения или считать перемещением первую точку

ROTATE

Команда ROTATE здійснює поворот об'єктів.

Запросы команды ROTATE:

Current positive angle in UCS: ANGDIR=counterclockwise ANGBASE=0 — текущие установки отсчета углов в ПСК

Select objects: — выбрать объекты

Select objects: — нажать клавишу Enter для завершения выбора объектов

Specify base point: — указать базовую точку

Specify rotation angle or [Copy/Reference] <0>: — указать угол поворота

Ключі команди ROTATE:

· Copy - тепер у новій версії програми в команди ROTATE є можливість копіювати повертаємий объект;

· Reference - використовується для повороту щодо існуючого кута.

SCALE

Команда SCALE здійснює масштабування об'єктів.

Запросы команды SCALE:

Select objects: — выбрать объекты

Select objects: — нажать клавишу Enter для завершения выбора объектов

Specify base point: — указать базовую точку

Specify scale factor or [Copy/Reference] <default>: — указать коэффициент масштабирования

При масштабуванні об'єктів масштабні коефіцієнти по осях X і Y однакові. Таким чином, можна робити об'єкт більше або менше, але не можна змінювати співвідношення його розмірів по цих осях.

Маштабування виконується шляхом вказівки базової крапки й нової довжини об'єкта, з якої виводиться масштабний коефіцієнт для поточних одиниць, або шляхом явного уведення коефіцієнта.

При масштабуванні із вказівкою масштабного коефіцієнта виробляється зміна розмірів обраного об'єкта у всіх вимірах. Якщо масштабний коефіцієнт більше одиниці, то об'єкт збільшується, а якщо менше одиниці - зменшується.

Ключі команди SCALE:

· Copy - тепер у новій версії програми в команди SCALE є можливість копіювати подібні об'єкт;

· Reference - застосовується для визначення коефіцієнта масштабування з використанням розмірів існуючих об'єктів як посилання.





Дата публикования: 2015-04-07; Прочитано: 297 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!



studopedia.org - Студопедия.Орг - 2014-2024 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.014 с)...