Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Вступ
Дана, друга частина методичних вказівок до лабораторних робіт з курсу «Інформаційні технології і програмування» присвячена об'єктно-орієнтованому програмуванню (ООП) на мові С++. Технологія ООП дозволяє досягти простоти структури й керованості великих програмних систем. Ця технологія дає спосіб розгляду процесу програмування як моделювання реально існуючих об'єктів, їхніх атрибутів і поведінки, а також зв'язків між об'єктами.
Виконуючи роботи відповідно даного посібника, студенти повинні навчитися створювати структури (у тому числі динамічні) і використовувати їх у роботі з різними інформаційними даними; придбати навички по створенню класів, застосуванню основних принципів ООП (інкапсуляції, спадкування й поліморфізму) до розв'язання конкретних математичних і інформаційних завдань; а також навчитися працювати з файлами й потоками. Посібник містить теоретичні відомості, методичні вказівки, варіанти завдань до 7 лабораторних робіт
1. Лабораторна робота 1.
"Структури: складені типи даних"
Ціль роботи: Освоєння прийомів роботи із структурами й складання програм, що дозволяють уводити дані в структуру й виводити їх на екран, змінювати й обробляти дані, записані в структуру.
1.1. Теоретичні відомості
Структури
Структури – це складені типи даних, які побудовані з використанням інших типів. Наприклад,
struct person {
char name[100];
int age; };
де struct – службове слово; person – ім'я (ідентифікатор, тег) структури; name і age – два елементи, що становлять структуру (масив змінних char і ціле число). Оголошення структури повинне закінчуватися крапкою з комою.
Змінні структури оголошуються так само, як змінні інших типів, наприклад,
person fath, ladies[5], *Pfath;
тут ladies[5] – масив структур, *Pfath – покажчик на структуру типу
person.
Доступ до елементів структури здійснюється операцією. (крапка) для імені структури й -> (стрілка) – для покажчика на структуру, наприклад:
fath.age=12;
ladies[3].age=27;
cout<<fath.name;
cout<< ladies[3].age;
cout<<Pfath->name;
Вираз Pfath->name еквівалентний виразу (*Pfath).name, що розіменовує покажчик і робить доступним елемент через операцію «крапка».
Дата публикования: 2015-04-07; Прочитано: 251 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!