Главная Случайная страница Контакты | Мы поможем в написании вашей работы! | ||
|
Паказальнік
А
Аб’ём твора як дамінанта стылю 152
Абазначэнне месца і часу дзеяння як функцыя пейзажу 130
Абразок драматычны 179
Абразок празаічны 171
Абстракцыянізм 225, 239–240, 243
Абсурдысцкая драма (гл. Драма і тэатр абсурду)
Авангардызм 224–231
«Аглабельная» крытыка 26
Агульнанародныя (агульнаўжывальныя) сродкі ў складзе мовы твораў мастацкай літаратуры 142
Агульная кампазіцыя 154–155
Адамізм 233
Адасобленыя маналогі 125
Адзнакі і прыкметы літаратуры як вядучага віду мастацтва 67
Адкрыты фінал 139
Аднапланавая кампазіцыя 155
Адрасата канцэпцыя 84
Адступленне аўтарскае 139
Азёрная школа 208
Айчынная канцэпцыя мастацтва 46–47
Акадэмічныя метады даследавання літаратуры 10–27
Акмеізм 225, 233
Аксіялагічны аспект мастацтва 61–62
Актава 182
Актыўная лексіка ў складзе мовы твораў мастацкай літаратуры 142
Алеаторыка 225
Алегорыя 143
Алітэрацыя 143
Амафоны 142
Амебейная кампазіцыя 157
Амографы 142
Амонімы 142
Анакрэонтыка 199
Анамастыка літаратурная 143
Ананімнасць 57
Анафара гукавая 143
Анафарыстычная кампазіцыя 157
Англа-амерыканская школа «новай крытыкі» 32
Англійская сацыяльна-філасофская школа крытыкі і літаратуразнаўства 26
Англійскі рамантызм 208
Анекдот 171
Анталагічная і антрапалагічная тэматыка ў мастацтве 54
Антонімы 142
Антрапалагічная (гуманістычная) плынь у літаратуразнаўстве сярэдзіны — другой паловы ХХ ст. 28
Антрапалагічная школа 12
Антрапаніміка 143
Антыгерой 114–115
Антыдрама (гл. Драма і тэатр абсурду)
Антыутопія 56, 216
Антычны рэалізм 212
Антычныя сюжэты 137–138
Антыэлітарная канцэпцыя літаратуры і мастацтва 98–99
Апавядальнік, апавядач 170
Апавяданне як від і жанр 171, 173
Апавяданне як разнавіднасць кампазіцыйна-моўнай формы (аповед, расказванне) 157, 170
Апазіцыя «фальклор – літаратура» 81
Апісальнасць як дамінанта стылю 151
Апісанне як від кампазіцыйна-моўнай формы 157
Аповесць 171–173
Артэфакт 100
Архаізмы 142
Архаічная міфалогія 77–78
Архетып 31
Архітэкстуальнасць 149
Архітэктоніка 154–155
Асаблівыя лексічныя рэсурсы паэтычнай мовы 142
Асананс 143
Асветніцкі рэалізм 213
Асноўны тэкст 146
Асноўныя (кананічныя) элементы (этапы, стадыі) сюжэта 138–139
Атэлана 179
Аўта 179
Аўтабіяграфізм у мастацкай творчасці 66, 117
Аўтабіяграфічная тэматыка 55
Аўтабіяграфічныя сюжэты 138
Аўтапсіхалагічная лірыка 182
Аўтарскі пачатак у мастацтве 57–61
Б
Байка 185
Балада 184
Барока 198–200
Белетрыстыка 95–96
Белы верш 207
Бестселер 93
Біблейская міфалогія 78
Біяграфічны метад 13–14
Буколікі 131
Быліна 174
В
Ваганні і змены ў складзе каштоўнасна-функцыянальных слаёў літаратуры 96–97
Вадэвіль 177–179
Варварызмы 142
Веймарскі класіцызм 202
Верлібр 233
Верш як від і форма моўна-кампазіцыйнай арганізацыі твора 144
Верш як стылёвая дамінанта 151
Вершаванае апавяданне 185
Вершаваная аповесць 185
Верызм 223
«Вечныя» тэмы ў мастацтве 54–55
Від літаратурны (гл. Літаратурны від і жанр)
Віды мастацтва 51–54
Вобраз мастацкі 48–51
Вульгарны сацыялагізм 26
Вульгарызмы 142
«Высокая літаратура» (гл. Класіка літаратурная)
«Высокія», «сярэднія» і «нізкія» жанры ў класіцызме 201
«Вялікія стылі» 187
Вяршынная кампазіцыя 156
Г
«Гаворачы» персанаж 124
Галоўныя персанажы (гл. Цэнтральныя персанажы)
Гангарызм 199
Гарызонт чаканняў (гарызонт чытацкіх чаканняў) 85
Гатычны раман 206
Гейдэльбергская школа 208
Генезіс і эвалюцыя мастацкай літаратуры 66–67
Генетычныя сувязі 191
Гераічны пафас, героіка 60–61, 109
Герменеўтыка літаратуразнаўчая 36–37, 83
Герой літаратурны 50
Гімн 182
Гіпербала як троп 143
Гіперрэалізм 225
Гіпертэкст 148
Гіпертэкстуальнасць 149
Гістарызм як прынцып навуковага разгляду літаратурнага твора 159–160
Гістарызмы 142
Гістарычная паэтыка 168, 188
Гістарычныя сюжэты 137
Гісторыка-функцыянальнае вывучэнне літаратуры 86–87
Грамадзянская лірыка 182
Гратэскавыя партрэты 121–122
Графаман, графаманства 97
Групоўка літаратурная 187
Гукаперайманне 143
Гукапіс (інструментоўка) 143
Гульнявы пачатак у мастацтве 59–60
Гумарыстычны пафас 109
Гумарэска 171, 173
Д
Дадаізм 225, 227, 240–242
Дамінанта стылёвая (гл. Стылёвыя дамінанты)
Дамскі раман 93
Дапаможныя (факультатыўныя) элементы (этапы, стадыі) сюжэта 139
Дапаможныя дысцыпліны літаратуразнаўства 3
Двухпланавасць слоўных вобразаў 73
Двухродавыя (міжродавыя, інтэрродавыя, змешаныя) утварэнні 164
Дзеючая асоба 50, 114–115
Драма для чытання (кніжная драма) 177
Драма і тэатр абсурду 228, 243, 246, 250–251
Драма як від і жанр 178
Драма як літаратурны род 176–181
Драматычны пафас, драматызм 60–61, 109, 164
Другарадныя персанажы 115
«Другасная» міфалогія 78
Духоўна-гістарычная школа 15
Дыскрэтнасць мастацкага часу і прасторы 132
Дыхатамічны падыход да складу літаратурнага твора 101
Дыялагічнасць (дыялагізм) 126–127
Дыялектызмы (правінцыялізмы) 142
Дыялог 124–125
Дэкаданс (дэкадэнцтва) 224–231
Дэканструктывізм 37–39
Дэміфалагізацыя літаратуры 78
Дэталь у мастацкім творы 134–136
Ж
Жанр літаратурны (гл. Літаратурны від і жанр)
Жанравая палітра рамана 172
Жанравая форма 167
Жанравы змест 167
Жанравыя разнавіднасці апавядання 173
Жарганізмы 142
Жарт 179
Жыццепадобнасць як дамінанта стылю 151
Жэнеўская група крытыкаў 34
З
Завязка дзеяння 138
Загаловак 146–147
Загалоўкавыя персанажы 115
«Замкнёных» цывілізацый канцэпцыя 26
Затрыманая экспазіцыя 138
Заўвагі аўтарскія 146
Зборныя персанажы 115
Звычайныя дыялогі 125
Змест і форма ў літаратурным творы 101
Змест мастацкі 102
Змест як рамачны кампанент 146
Змястоўнасць кампазіцыі 158
Змястоўная форма 102–103, 113–159
Змястоўны (уласна змястоўны) пласт твора 102, 106–113
І
Ідылія 131
Ідэалізуючыя партрэты 121–122
Ідэйна-тэматычная аснова (ідэйна-тэматычнае адзінства) твора 108
Ідэя 58, 107–108
Іенская школа 208
Імажызм 225
Імажынізм 225
Іманентнае вывучэнне мастацкага твора 161
Імпліцытнае выяўленне мастацкай тэматыкі 56
Імпліцытны чытач 85
Імпрэсіяністычная крытыка 22, 32, 56
Імрэсіянізм 225–226, 234–236
Інверсія як фігура паэтычнага сінтаксісу 143
Індывідуалізацыя моўная 50, 142
Індывідуальна-творчая свядомасць 195
Інтанацыйна-сінтаксічная арганізацыя твора (гл. Паэтычны сінтаксіс)
Інтымная лірыка 182–183
Інтэлектуалізм літаратуры 73–75
Інтэлектуальны рэалізм 220
Інтэрлюдыя 179
Інтэрмедыя 179, 199–200
Інтэрпрэтацыя літаратуразнаўчая 160–161
Інтэрпрэтуючая крытыка 88
Інтэртэкстуальнасць 148–149
Іронія як троп 143
К
Казка 171
Калізія 111
Кальцавая кампазіцыя 157
Кальцо як разнавіднасць гукавога паўтора 143
Камедыя 177
Камедыя становішчаў 177
Камедыя характараў 177
Камічны пафас, камізм 60–61, 109
Кампазіцыйна-моўныя формы 157
Кампазіцыйныя каноны 158
Кампазіцыйныя прыёмы 135
Кампазіцыя 154–159
Кампаратывістыка (гл. Параўнальна-гістарычны метад)
Кананізаваная белетрыстыка 95
Кананізаваная літаратура 91
Кананічныя жанры 168
Канструктывізм 225
Кантактныя сувязі 191
Кантэкст 148
Кантэкстуальнае вывучэнне мастацкай творчасці 159–161
Канфлікт 111–113, 176
Канфлікт і сюжэт (гл. Сюжэт і канфлікт)
Канцэнтрычныя сюжэты 138
Канцэптуалізм 225
Касцюмна-гістарычны раман 93
Катарсіс 62
Кёгэн 179
Кінацэнтрызм 76
Кінетычнае мастацтва 240
Кларызм 233
Класіка літаратурная 89–92
Класіка нацыянальная 91
Класіка сусветная 91
Класіфікацыя і сістэматызацыя відаў мастацтва 51–54
Класіцызм 200–204
Класічны (традыцыйны) пейзаж 129–130
Класічныя лірычныя жанры 182
Комікс 93
Крымінальны раман 93
Крытыка літаратурная (гл. Літаратурная крытыка)
«Крытыка свядомасці» 34
Крытыка чытацкіх рэакцый 35
Крытычны рэалізм 214–215
Кубафутурызм 239
Кубізм 225
Кульмінацыя 139
Культуралагічная функцыя рэчы ў мастацкім творы 128
Культурна-гістарычная тэматыка ў мастацтве 55
Культурна-гістарычная школа 14–16
Культурны класіцызм 91
Л
Ланцужковая кампазіцыя 157
Легенда 171
Лейтматыў 106
Лейтматыўны прыём партрэтнай характарыстыкі 122
Лексіка-фразеалагічныя выяўленчыя сродкі мовы 142
Ліра-драматургія 164
Ліра-эпас як міжродавае ўтварэнне 164, 184–185
Лірызм 164
Лірыка як літаратурны род 181–183
Лірычнае «Я» 181–182
Лірычная паэма 182
Лірычны герой 50, 115, 181
Лірычны суб’ект 181
Літаратура «плыні свядомасці» (гл. Школа «плыні свядомасці»)
Літаратура і міфалогія 77–80
Літаратура і фальклор 80–82
Літаратурацэнтрызм 76
Літаратурна-мастацкі (творчы) метад 187
Літаратурная крытыка 87–89
Літаратурны від і жанр 166–170
Літаратурны герой 114
Літаратурны працэс 186–188
Літаратурны род 162–166
Літаратурны сінтаксіс (гл. Паэтычны сінтаксіс)
Літаратурныя сувязі і ўплывы 191–193
Літота 143
Лонданскія рамантыкі 208
Лучызм 225
Любоўная лірыка (лірыка кахання) 183
Любоўны раман 93
М
Магічны рэалізм 220
Мадрыгал 182
Мадэрнізаваны рэалізм 220
Мадэрнізм 224–231
Малая драматычная форма 179–180, 202
Маналагізм як дамінанта стылю 151–152
Маналагічнасць (маналагізм) 126–127, 151–152
Маналог 125–126
Мантажная кампазіцыя 156
Марксісцкая метадалогія ў дачыненні да літаратуры і мастацтва 25–26
Марфалагічныя выяўленчыя асаблівасці мовы 143
Марынізм 199
Масавая літаратура 92–94
Мастацкасць кампазіцыі 158
Мастацкая сістэма 187–188
Мастацкі (творчы) метад (гл. Літаратурна-мастацкі (творчы) метад)
Мастацкія магчымасці слова 68–69
Мастацтва і міфалогія 63
Мастацтва і навука 63
Мастацтва і рэлігія 63
Мастацтва і філасофія 63
Мастацтвацэнтрызм 64
Матыў 106
Медытатыўная лірыка (лірыка роздуму) 182
Меладрама 178
Метад мастацкі (гл. Літаратурна-мастацкі (творчы) метад)
Метадалагічная функцыя тэарэтыка-літаратурнага пазнання 3
Метанімія 143
Метатэкстуальнасць 148–149
Метафара 143
Міжнародныя (інтэрнацыянальныя) жанры ў складзе малой драматычнай формы 179
Міжнародныя літаратурныя супольнасці 188
Міжтэкставыя сувязі 148
Мім 179
Мімезісу тэорыя 46
Міракль 179
Містыфікацыя 57
Міф 77
Міфалагема 78–79
Міфалагізм у літаратуры (гл. Літаратура і міфалогія)
Міфалагічная школа 11–12
Міфалагічныя сюжэты 137
Мова персанажаў 145
Модус мастацкасці 61
Музычны пуантылізм 225
Мясцовы каларыт 207
Мяшчанская драма 178
Н
Наватворы (моўныя) аўтарскія 142
«Навейшыя» метады даследавання літаратуры 28–40
Навела 171, 173
Навелістычная кампазіцыя 156
Навукова-ілюстрацыйныя вобразы 48
Накіраваныя маналогі 125
Намінатыўнасць як дамінанта стылю 151
Напрамак літаратурны 187
Нараталогія 157
Нарматыўная крытыка 88
Народна-гераічны эпас 173
Нарыс 165, 171, 173
Натуралізм як літаратурна-мастацкі напрамак 221–224, 225
Натуралізм, натуралістычнасць як прыкметы мастацкага почырку 221–222
«Натуральная школа» ў рускай літаратуры 224
Натхненне мастацкае 59
Нацыянальна-эпахальныя жанры ў складзе малой драматычнай формы 179
Нацыянальная і рэгіянальная спецыфіка літаратуры 193–194
Неаабстркцыянізм 225
Неакласіцызм 203
Неалагізмы 142
Неамадэрнізм 225
Неарамантызм 110, 209–210
Неарэалізм 220
Недасказ як фігура паэтычнага сінтаксісу 143
Некананічныя жанры 168
«Нерэалістычная» літаратура 224
«Новая крытыка» 32–33
«Новы новы раман» («раман-тэкст») 249
«Новы раман» («неараман», «антыраман») 228, 236, 243, 246, 248–250
Нямецкі рамантызм 208
«Нярэчыўнасць» літаратурных вобразаў 69–70
О
Ода 182
Онімы 143
Оп-арт 240
П
Пабочны тэкст 146
Паводзіны персанажа (гл. Формы паводзін персанажа)
Паданне 171
Падзагаловак (жанравы падзагаловак) 146–147
Падспуднае, ненаўмыснае, сімптаматычнае ў мастацтве 59
Падтэкст 148
Пазародавыя формы 164–165
Пазасцэнічныя персанажы 115–116
Пазнавальны аспект мастацтва 54–56
Пазнавальныя магчымасці мастацкай літаратуры 73–75
Палілог 125
Памфлет 171, 173
Папулярная літаратура 93
Паралелізм як фігура паэтычнага сінтаксісу 143
Паралітаратура 93
Паратэкстуальнасць 148
Параўнальна-гістарычны метад 16–20, 188
Параўнанне (мастацкае) 143
Парнаграфічны раман 93
Пародыя 148
Паронімы 142
Партрэт персанажа 121–122
Пасас 179
Пасіўная лексіка (лексіка абмежаванай сферы ўжывання) у складзе мовы твораў мастацкай літаратуры 142
Пасланне 182
Паслягісторыя 139
Пасляслоўе аўтарскае 146
Пастараль 131
Патрыятычная лірыка 182
Паўночна-амерыканскі рамантызм 209
Паўтор як фігура паэтычнага сінтаксісу 143
Пафас, яго тыпалогія (віды) 60–61, 108–111
Паэма 184
Паэтыка (гл. Тэарэтычная паэтыка)
Паэтычны сінтаксіс 143–144
Пейзаж у мастацкім творы 129–132
Пейзажная лірыка 183
Перадгісторыя 139
Перадмадэрнізм 225
Перадрамантызм 206
Пераемнасць і абнаўленне (гл. Традыцыі і наватарства)
Перайманне 148
Персанаж 50, 114–127
Персанаж і аўтар 117–118
Персанаж як носьбіт мовы 124–127
Персанажы і абставіны 116
«Першасная» міфалогія 78
Перыпетыі 140
Перыфраз(а) 143
Песня як від і жанр лірыкі 182
Пленэрнасць 235
Плынь літаратурная 187
«Плынь свядомасці» як літаратурная школа (гл. Школа «плыні свядомасці»)
«Плынь свядомасці» як мастацкі прыём 120, 247
Поліфанія (гл. Рознагалоссе)
Поліфункцыянальнасць пейзажу 130
Поп-арт 225, 240, 243
Постмадэрнізм 224–231
Постструктуралізм 37–39
Праблема 106–107
Праблемнасць літаратуры 73–75
Прадмова (уступ, уводзіны, пралог) як рамачны кампанент 146
Пралог 139
Прамая (хранікальная) кампазіцыя 156
Прамая экспазіцыя 138
Прастора ў літаратуры (гл. Час і прастора ў літаратурным творы, а такс. Прасторава-часавыя магчымасці мастацкай літаратуры)
Прасторава-часавыя магчымасці мастацкай літаратуры 71–72
Прафесіяналізмы 142
Працэс літаратурны (гл. Літаратурны працэс)
Проза як від і форма моўна-кампазіцыйнай арганізацыі твора 144
Проза як стылёвая дамінанта 151
Прозвішча і ініцыялы аўтара як рамачны кампанент 146
Простая кампазіцыя 152
Прыёмы і спосабы кампазіцыйна-моўнага выяўлення ў эпасе 171
Прымітывізм 225
Прынцып пераемнасці ў літаратуразнаўстве 10
Прынцыпы навуковага разгляду літаратурнага твора 159–171
Прырода ў мастацкім творы 129–132
Прысвячэнне (аўтарскае) 146–147
Прэрафаэлітызм 225–226
Прэцыёзная літаратура 199
Псеўданім 57
Псіхааналітычная школа 29–31
Псіхалагізм (гл. Унутраны свет персанажа)
Псіхалагізм як дамінанта стылю 151
Псіхалагічна-сцвярджаючы рэалізм 219
Псіхалагічная функцыя пейзажу 130
Псіхалагічная школа 20–22
Псіхалагічны рэалізм 220
«Пусты», напышлівы пафас 110
Р
Развіццё дзеяння 138–139
Развязка дзеяння 139
Разнавіднасці, формы выяўлення, прыёмы і сродкі псіхалагічнага пісьма 119–120
Ракако 199
«Рама» («рамка»), рамачныя кампаненты тэксту 146–147
Раман 171–172
Раман у вершах 185
Раманс 182
Рамантызм 206–211
Рамантычная паэма 184, 207
Рамантычны пафас, рамантыка 60–61, 110, 211
Раман-эпапея 172
Рандо 182
Рандэль 182
Раўнапраўе форм мастацкай дзейнасці 76
Род літаратурны (гл. Літаратурны род)
Рознагалоссе 147, 152
Рознагалоссе як дамінанта стылю 152
Ролевая лірыка 182
Рускі рамантызм 209
Рух літаратурна-мастацкі 208
Рытарычнасць як дамінанта стылю 151
Рытарычныя фігуры 143
Рытмічная (рытмізаваная) проза 144
Рытуальна строгія (этыкетна ўпарадкаваныя ці цырыманіяльныя) дыялогі 125
Рытуальна-міфалагічная крытыка 12
Рытуальныя паводзіны персанажаў 123
Рэалізм і сучаснае літаратуразнаўства 218–221
Рэалізм у беларускай літаратуры 217–218
Рэалізм як літаратурна-мастацкі напрамак і рух 212–221
Рэалізм як творчы метад 212
Рэгіянальная спецыфіка літаратуры (гл. Нацыянальная і рэгіянальная спецыфіка літаратуры)
Рэмаркі аўтарскія 146, 176
Рэмінісцэнцыя 148, 191
Рэнесансны рэалізм 212–213
Рэпліка 125
Рэпутацыі літаратурныя 90–91, 96–97
Рэтраспектыўная (інверсійная) кампазіцыя 156
Рэцэнзія як літаратурны жанр 229
Рэцэптыўная крытыка 35
Рэцэптыўная эстэтыка 84–85
Рэч у мастацкім творы 128–129
С
Сайентысцкая плынь у літаратурнай навуцы сярэдзіны — другой паловы ХХ ст. 28
Санарыстыка 225
Санет 182
Сарказм як троп 143
Сатыра як від і жанр 166, 201–202
Сатырычны пафас 109
Сац-арт 225
Саці 179
Сацыялагічнае вучэнне франкфуртскай школы 26
Сацыялагічны метад 25–27
Сацыялістычны рэалізм 217–221
Сацыялогія літаратурнага густу 26
Сацыялогія літаратуры (і мастацтва) 86
Сацыяльна-крытычны рэалізм 218–219
Сацыяльна-сцвярджаючы рэалізм 219–220
Свет мастацкага твора 102, 113–141
Секудны стыль 223
Семіётыка 39
Сентыменталізм 204–206
Сентыментальны (ружовы) раман 93
Сентыментальны пафас, сентыментальнасць 60–61, 110, 204
Сімвал як троп 143
Сімвалізм 225–226, 231–234
Сінонімы 142
Сінтэтычнае разуменне літаратуры 67
Сістэма персанажаў 116
Сістэмнасць як прынцып навуковага разгляду літаратурнага твора 160
Скетч 179
Складаная кампазіцыя 152
Слоўная пластыка 70
Слоўнік як літаратурны жанр 229
«Смерці аўтара» канцэпцыя 60
Спалучэнне аналізу з сінтэзам як прынцып навуковага разгляду літаратурнага твора 160
Спецыфічная лексіка ў складзе мовы твораў мастацкай літаратуры 142
Спецыяльныя сродкі ў складзе мовы твораў мастацкай літаратуры 142–143
Спіс дзеючых асоб як элемент «рамкі» 146
Стадыі-этапы літаратурнага працэсу на Беларусі 196–198
Стадыі-этапы ў гісторыі функцыянавання сусветнага прыгожага пісьменства 194–196
Стадыяльнасць літаратурнага развіцця 194
Структуралізм 37–39
Стык як разнавіднасць гукавога паўтора 143
Стылёвыя дамінанты 150–152
Стылеўтваральныя фактары 152–153
Стылізацыя 147–148
Стылістыка лінгвістычная 153
Стылістыка літаратуразнаўчая 153
Стыль мастацкай сістэмы 153
Стыль напрамку 153
Стыль плыні 153
Стыль твора 149–154
Субстанцыянальныя сюжэтныя канфлікты 140
Сувязі і ўплывы (гл. Літаратурныя сувязі і ўплывы)
Сугестыя, сугестыўнасць 181, 232
Супрэматызм 239
Сутнасці мастацтва канцэпцыі 46
Сюжэт 136–141
Сюжэт і канфлікт 140
Сюжэтабудаванне 140
Сюжэтабудаўнічая функцыя пейзажу 131
Сюжэтна-кампазіцыйная функцыя рэчы ў мастацкім творы 128
Сюжэтнасць як дамінанта стылю 151
Сюжэтнасць як родавая прыкмета эпасу 163, 170
Сюжэтная лінія 137
Сюжэтная матывіроўка дзеяння як функцыя пейзажу 130
Сюррэалізм 225, 227, 233, 242–244
Сялянскі рэалізм 220
Т
Тапаніміка 143
Тартуска-маскоўская літаратуразнаўчая школа 39, 105
Творчы характар мастацтва 47–48
Топас 133
Топіка 190
Трагедыйны пафас 109
Трагедыя 178
Трагікамедыя 178–179
Трагічны пафас, трагізм 60–61, 109
Традыцыі і наватарства 189–191
Традыцыйны рэалізм 220
Традыцыяналізм мастацкай свядомасці 58, 195
Трактат як літаратурны жанр 229
Тропы 142–143
Трох адзінстваў прынцып у класіцызме 202
Трывіяльная літаратура 93
Трылер 93
Трыялет 182
Тып літаратурны, тыповае, тыпізацыя 49–50
Тып мастацкай умоўнасці 151
Тып творчасці 187
Тыпалагічныя сувязі (тыпалагічныя сыходжанні) 191
Тыпы аўтарскай эмацыянальнасці 61
Тыпы літаратуры паводле мастацка-эстэтычных вартасцей твораў і іх функцыянальнай ролі ў чытацкай аўдыторыі 89–96
Тыпы мастацкага зместу 61
Тыпы мастацкай тэматыкі (гл. Пазнавальны аспект мастацтва)
Тэарэтыка-літаратурная думка на Беларусі 40–45
Тэарэтыка-літаратурная думка на еўрапейскім кантыненце і ў свеце 6–40
Тэарэтычная паэтыка 103–105
Тэарэтычныя аспекты-накірункі вывучэння персанажа як асноўнага звяна літаратурна-мастацкага твора 116
Тэатр абсурду (гл. Драма і тэатр абсурду)
Тэкст, асаблівасці тэкставай арганізацыі твора 145–146
Тэлецэнтрызм 76
Тэма 106–108
Тэматычны падзел лірыкі 182–183
Тэорыя «сімвалізацыі» З. Фрэйда 30
Тэорыя «чатырох сінтэзаў» І. Замоціна 42
Тэорыя запазычання і міграцыі матываў і сюжэтаў 17
Тэорыя літаратуры як вучэбная дысцыпліна 4–5
Тэорыя літаратуры як галіна навукі 3–4
Тэрцыны 182
У
Уласна аўтарская мова 145, 176
Уласна мастацкая тэматыка ў мастацтве 55
Універсальнасць літаратуры як віду мастацтва 74
Унутраны маналог 126
Унутраны свет персанажа 118–121
Усебаковасць як прынцып навуковага разгляду літаратурнага твора 160
Устаўная навела 139
Устойлівыя (цвёрдыя) формы ў лірыцы 182
Устойлівыя камедыйныя формы 177–178
Утопія (раман-утопія) 56, 172
Ф
Фабула 136–137
Фавізм 225
Фактаграфічныя вобразы (гл. Навукова-ілюстрацыйныя вобразы)
Фактары літаратурнага поспеху 97–98
Фалькларызацыя літаратурных твораў 81
Фальклор і літаратура (гл. Літаратура і фальклор)
Фанетычныя мастацка-выяўленчыя сродкі мовы 143
Фантастычнасць як дамінанта стылю 151
Фармалізм 26
«Фармальная школа» ў рускім літаратуразнаўстве 23–24
Фармальны метад 22–24
Фарс 178–179
Фастнахтшпіль 179
Фельетон 171
Фенаменалагічная школа 33–34
Філасофская лірыка 182
Фінал 139
Фонд пераемнасці літаратуры 190
Формульнасць масавай літаратуры 93
Формы паводзін персанажа 123–124
Формы функцыянавання мастацкай мовы 144
Фотараман 93
Фотарэалізм 225
Фрагмент літаратурны 100–101
Фразеалагізмы 142
Франкфуртская сацыялагічная школа 26
Французская кампаратывісцкая школа 18
Французская школа «новай крытыкі» 32
Французскі рамантызм 208
Функцыі пейзажу ў мастацкім творы 130–132
Функцыі сюжэта 140
Функцыянаванне літаратуры 83–99
Футурызм 225, 227, 238–240
Фэнтэзі 93
Х
Характар мастацкай кампазіцыі як дамінанта стылю 152
Характар мастацкі 50
Характаралагічная функцыя рэчы ў мастацкім творы 128
Хранатоп 133–134
Хранікальны сюжэт 130, 138
Хэпенінг 225
Ц
Цыкл літаратурны 100
Цытаванне (цытацыя) 229–230
Цэнтрабежныя (кумулятыўныя) сюжэты 138
Цэнтральныя персанажы 115
Ч
Час і прастора ў літаратурным творы 132–134
Часовыя сюжэтныя канфлікты 140
Чужое» (няаўтарскае) слова ў тэксце 147
«Чыстае мастацтва» 65
Чытача вобраз у мастацкім творы 84
«Чытач — аўтар» праблема 83–86
Ш
Швейцарская літаратуразнаўчая школа 33
Школа «плыні свядомасці» 165, 225, 228, 236, 247–248, 250
Школа літаратурная 187
Шматлінейныя сюжэты 138
Шматпланавая кампазіцыя 155
Шматузроўневы падыход да складу літаратурнага твора 101
«Шцюрмеры» 205
Э
Эканка 179
Экзістэнцыялізм 225, 228, 244–247
Экзістэнцыяльная тэматыка ў мастацтве 55
Эклектызм 225
Эклога 131
Экспазіцыйны прыём партрэтнай характарыстыкі 122
Экспазіцыя 138
Экспліцытнае выяўленне мастацкай тэматыкі 56
Экспрэсіўнасць і эмацыянальнасць як родавыя прыкметы лірыкі 163, 181
Экспрэсіянізм 225, 227, 236–238
Элегія 182
Элементы (этапы, стадыі) сюжэта 138–139
Элітарная канцэпцыя літаратуры і мастацтва 98–99
Эпапея 173–174
Эпас як літаратурны род 170–175
Эпігонства 95, 190
Эпіграма 182
Эпіграф 146–147
Эпізадычныя персанажы 115
Эпіка 173
Эпілог 139
Эпіталама 182
Эпітафія 182
Эпітэт 143
Эпіфара гукавая 143
Эпічнае светасузіранне 164
Эпічнасць 164
Эпічная драма 164
Эстэтызм 64
Эстэтыка літаратуры 4–5
Эстэтычнае ў мастацтве 47–48
Эстэтычны прынцып навуковага разгляду літаратурнага твора 159
Эстэтычныя прынцыпы і тыпалагічныя ўласцівасці рэалізму 213–214
Эсэ, эсэістыка 165, 229
Эсэісцкая крытыка 88
Этыялагічныя міфы 77
Эўфемізм 143
ЗМЕСТ
Уводзіны............................................................................................................ | |
1. Тэорыя літаратуры як галіна навукі........................................................... | |
2. Змест, мэты і задачы курса «Тэорыя літаратуры», яго структура.......... | |
Раздзел І. З гісторыі развіцця тэарэтыка-літаратурнай думкі........... | |
1. Ранні этап у развіцці тэарэтыка-літаратурнай думкі................................ | |
2. Тэарэтыка-літаратурная думка ў ХІХ — пачатку ХХ стст..................... | |
2.1. Агульная характарыстыка развіцця тэарэтыка-літаратурнай думкі ў ХІХ — пачатку ХХ стст............................................................................ | |
2.2. Міфалагічная школа.................................................................................. | |
2.3. Біяграфічны метад...................................................................................... | |
2.4. Культурна-гістарычная школа................................................................. | |
2.5. Параўнальна-гістарычны метад............................................................... | |
2.6. Псіхалагічная школа.................................................................................. | |
2.7. Фармальны метад....................................................................................... | |
2.8. Сацыялагічны метад.................................................................................. | |
3. Тэарэтыка-літаратурная думка ў сярэдзіне — другой палове ХХ ст.... | |
3.1. Агульная характарыстыка развіцця тэарэтыка-літаратурнай думкі ў сярэдзіне — другой палове ХХ ст........................................................... | |
3.2. Псіхааналітычная школа........................................................................... | |
3.3. «Новая крытыка»........................................................................................ | |
3.4. Фенаменалагічная школа.......................................................................... | |
3.5. Рэцэптыўная крытыка............................................................................... | |
3.6. Літаратуразнаўчая герменеўтыка............................................................ | |
3.7. Структуралізм. Постструктуралізм. Дэканструктывізм....................... | |
3.8. Семіётыка.................................................................................................... | |
4. Тэарэтыка-літаратурная думка на Беларусі............................................... | |
Раздзел ІІ. Сутнасць і спецыфіка мастацтва...............……………....... | |
1. Азначэнне мастацтва.................................................................................... | |
2. Творчы характар мастацтва. Мастацтва як з’ява эстэтычная................. | |
3. Мастацкі вобраз............................................................................................. | |
4. Віды мастацтва. Некаторыя асаблівасці класіфікацыі і сістэматызацыі відаў мастацтва....................................................................................... | |
5. Пазнавальны аспект мастацтва................................................................... | |
6. Аўтарскі пачатак у мастацтве...................................................................... | |
7. Аксіялагічны аспект мастацтва................................................................... | |
8. Мастацтва ў суаднесенасці з іншымі формамі грамадскай свядомасці, галінамі культуры і творчай дзейнасці людзей................................. |
Раздзел ІІІ. Літаратура як від мастацтва................................................. | |
1. Паняцце літаратуры. Генезіс і эвалюцыя мастацкай славеснасці і поглядаў на яе.................................................................................................... | |
2. Мастацкія магчымасці слова....................................................................... | |
3. «Нярэчыўнасць» вобразаў у літаратуры. Слоўная пластыка.................. | |
4. Прасторава-часавыя магчымасці мастацкай літаратуры........................ | |
5. Пазнавальныя магчымасці літаратуры, яе ярка выражаныя праблемнасць і інтэлектуалізм................................................................................... | |
6. Месца і роля літаратуры ў агульнай мастацкай «сям’і». Літаратура ў сучасным тэхнізаваным свеце..................................................................... | |
7. Літаратура і міфалогія.................................................................................. | |
8. Літаратура і фальклор................................................................................... | |
Раздзел ІV. Функцыянаванне літаратуры............................................... | |
1. Успрыманне літаратуры і праблема «чытач — аўтар». Рэцэптыўная эстэтыка.......................................................................................................... | |
2. Гісторыка-функцыянальнае вывучэнне літаратуры................................. | |
3. Літаратурная крытыка як адзін з істотных кампанентаў і фактараў функцыянавання літаратуры....................................................................... | |
4. Тыпы літаратуры паводле мастацка-эстэтычных вартасцей твораў і іх функцыянальнай ролі ў чытацкай аўдыторыі.......................................... | |
4.1. «Высокая літаратура». Літаратурная класіка......................................... | |
4.2. Масавая літаратура.................................................................................... | |
4.3. Белетрыстыка.............................................................................................. | |
4.4. Ваганні і змены ў складзе каштоўнасна-функцыянальных слаёў літаратуры. Фактары літаратурнага поспеху.......................................... | |
4.5. Элітарная і антыэлітарная канцэпцыі літаратуры і мастацтва............ | |
Раздзел V. Літаратурны твор....................................................................... | |
1. Агульнае паняцце аб мастацкім творы і асаблівасцях яго складу. Паэтыка. Тэарэтычная паэтыка......................................................................... | |
1.1. Агульнае паняцце аб мастацкім творы і асаблівасцях яго складу...... | |
1.2. Паэтыка. Тэарэтычная паэтыка................................................................ | |
2. Кампаненты-складнікі ўласна змястоўнага пласту твора....................... | |
2.1. Тэма, праблема, ідэя.................................................................................. | |
2.2. Пафас, яго разнавіднасці........................................................................... | |
2.3. Канфлікт...................................................................................................... | |
3. Кампаненты-складнікі змястоўнай формы твора..................................... | |
3.1. «Свет мастацкага твора»: значэнне паняцця.......................................... | |
3.2. Персанаж..................................................................................................... | |
3.2.1. Агульнае паняцце аб персанажы.......................................................... | |
3.2.2. Персанаж і аўтар..................................................................................... |
3.2.3. Унутраны свет персанажа. Псіхалагізм............................................... | |
3.2.4. Партрэт персанажа.................................................................................. | |
3.2.5. Формы паводзін персанажа................................................................... | |
3.2.6. Персанаж як носьбіт мовы. Дыялог і маналог.................................... | |
3.3. Рэч у мастацкім творы............................................................................... | |
3.4. Прырода ў мастацкім творы. Пейзаж..................................................... | |
3.5. Час і прастора ў мастацкім творы............................................................ | |
3.6. Дэталь у мастацкім творы......................................................................... | |
3.7. Сюжэт, яго разнавіднасці, састаўныя часткі і функцыі. Сюжэт і канфлікт....................................................................................................... | |
3.8. Моўна-стылёвыя адзнакі твора і асаблівасці яго тэкставай арганізацыі.......................................................................................................... | |
3.8.1. Склад і спецыфіка мастацкай мовы..................................................... | |
3.8.2. Паняцце мастацкага тэксту. Рамачныя кампаненты тэксту. Тэкст і твор. «Чужое» слова ў тэксце. Інтэртэкстуальнасць........................... | |
3.8.3. Паняцце стылю твора. Літаратуразнаўчая стылістыка як навуковая дысцыпліна........................................................................................ | |
3.9. Кампазіцыя.................................................................................................. | |
4. Прынцыпы навуковага разгляду літаратурнага твора............................. | |
Раздзел VІ. Літаратурныя роды, віды, жанры........................................ | |
1. Агульнае паняцце аб літаратурным родзе, відзе, жанры........................ | |
1.1. Літаратурны род......................................................................................... | |
1.2. Літаратурны від і жанр.............................................................................. | |
2. Эпас (эпічны род). Сістэма эпічных відаў і жанраў................................. | |
3. Драма (драматычны род). Сістэма драматычных відаў і жанраў.......... | |
4. Лірыка (лірычны род). Сістэма лірычных відаў і жанраў....................... | |
5. Ліра-эпас як адно з буйнейшых міжродавых утварэнняў. Сістэма ліра-эпічных відаў і жанраў......................................................................... | |
Раздзел VІІ. Літаратурны працэс................................................................ | |
1. Азначэнне літаратурнага працэсу. Асноўныя паняцці і тэрміны тэорыі літаратурнага працэсу............................................................................ | |
2. Праблема пераемнасці і абнаўлення, традыцый і наватарства ў літаратурным працэсе......................................................................................... | |
3. Літаратурныя сувязі і ўплывы..................................................................... | |
4. Нацыянальная і рэгіянальная спецыфіка літаратуры............................... | |
5. Стадыяльнасць літаратурнага развіцця. Асноўныя стадыі-этапы ў гісторыі функцыянавання сусветнага прыгожага пісьменства................... | |
6. Асноўныя стадыі-этапы літаратурнага працэсу на Беларусі, найбольш характэрныя асаблівасці яго працякання...................................... | |
7. Вядучыя напрамкі і плыні ў еўрапейскай і сусветнай літаратуры ХVІ–ХХ стст.................................................................................................. |
7.1. Барока........................................................................................................... | |
7.2. Класіцызм.................................................................................................... | |
7.3. Сентыменталізм.......................................................................................... | |
7.4. Рамантызм................................................................................................... | |
7.5. Рэалізм......................................................................................................... | |
7.5.1. Агульнае паняцце аб рэалізме. Шляхі станаўлення і развіцця рэалізму ў сусветнай літаратуры................................................................ | |
7.5.2. Рэалізм у беларускай літаратуры.......................................................... | |
7.5.3. Рэалізм і сучаснае літаратуразнаўства. Сацыялістычны рэалізм у святле сённяшніх меркаванняў і поглядаў.......................................... | |
7.6. Натуралізм................................................................................................... | |
7.7. Дэкаданс. Мадэрнізм. Авангардызм. Постмадэрнізм.......................... | |
7.7.1. Агульная характарыстыка дэкадансу, мадэрнізму, авангардызму, постмадэрнізму....................................................................................... | |
7.7.2. Сімвалізм.................................................................................................. | |
7.7.3. Імпрэсіянізм............................................................................................. | |
7.7.4. Экспрэсіянізм........................................................................................... | |
7.7.5. Футурызм................................................................................................. | |
7.7.6. Дадаізм...................................................................................................... | |
7.7.7. Сюррэалізм............................................................................................... | |
7.7.8. Экзістэнцыялізм...................................................................................... | |
7.7.9. Школа «плыні свядомасці».................................................................... | |
7.7.10. «Новы раман»........................................................................................ | |
7.7.11. Драма і тэатр абсурду........................................................................... | |
Паказальнік прозвішчаў............................................................................... | |
Прадметна-тэрміналагічны паказальнік................................................. |
Вучэбнае выданне
Дата публикования: 2014-10-20; Прочитано: 1315 | Нарушение авторского права страницы | Мы поможем в написании вашей работы!